De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand ergens een mooie deal gezien op een high end gesloten helm?

S-Works Evade 3 staat rond de € 200 met sponsorkleuren en € 240 in effen kleuren. 'k Vind die van Total Energies niet mis.
 
Iemand ergens een mooie deal gezien op een high end gesloten helm?

S-Works Evade 3 staat rond de € 200 met sponsorkleuren en € 240 in effen kleuren. 'k Vind die van Total Energies niet mis.

De eerste generatie gamechanger kan je goedkoop scoren.

Een evade 3 vind ik persoonlijk maar niks. Ik heb het ook altijd wat lastig met specialized stuff te gebruiken als je geen specialized hebt :P
 
Iemand ergens een mooie deal gezien op een high end gesloten helm?

S-Works Evade 3 staat rond de € 200 met sponsorkleuren en € 240 in effen kleuren. 'k Vind die van Total Energies niet mis.
Evade 3 is een goede helm, evade 2 vond ik persoonlijk beter.
Ook handig ze hebben een crash replacement van 40% korting die 2 jaar geldig is.
 
Als jullie op langere ritten stoppen voor het bijvullen van de water- of drankvoorraad, welk slot nemen jullie dan mee? Want ik neem aan dat uw fiets zo maar aan een winkel laten staan niet echt een optie is :unsure:
Zo eentje maar dan ook maar om snel 1kg schepsnoep in het kruidvat te gaan halen en weer verder.
 
Ik kijk elk jaar wel uit naar die Zwift Academy, maar ik vind de presentatie/vibe toch een pak minder dan vorige jaren. Voelt een heel stuk minder "naturel" aan.
 
Hier al sinds vorige week vrijdag 0,0 aan het sporten wegens operatie aan het voorhoofd. Mag niet zweten, niet eens bukken.
Ik was goed aan het opbouwen. Als ik nu naar mijn strava fitness kijk is het om van te huilen. Langs de andere kant wil je wel dat een hechting pal op uw voorhoofd zo optimaal mogelijk gesneesd.

Ook wel extra motivatie om er na die 10 dagen rust echt dedicated te gaan trainen.
 
Hier ook de griep opgescharreld. Deze week de kleine en de vrouw en ik dacht dat ik er wel rond kon fietsen, maar nee. Die vuile virusvectors. Deze morgen hoesten, lichte koorts en spierpijn. Dju toch. Hopelijk zet het niet door en doet het vaccin zijn werk. Koers van morgen zal wel in duigen vallen.
 
Hier ook de griep opgescharreld. Deze week de kleine en de vrouw en ik dacht dat ik er wel rond kon fietsen, maar nee. Die vuile virusvectors. Deze morgen hoesten, lichte koorts en spierpijn. Dju toch. Hopelijk zet het niet door en doet het vaccin zijn werk. Koers van morgen zal wel in duigen vallen.
hopelijk niet zoals bij mij, want ik ben 3 weken zo goed als out geweest. Iedere week eens een ritje geprobeerd en na 30km zone 2 hartslag kwam ik als een wrak van mijn fiets. Terwijl ik me ervoor wel vrij goed voelde.

Deze week lijkt het beter te gaan. Maar een groot deel van het voorjaar zal dus al naar de zak zijn.
 
hopelijk niet zoals bij mij, want ik ben 3 weken zo goed als out geweest. Iedere week eens een ritje geprobeerd en na 30km zone 2 hartslag kwam ik als een wrak van mijn fiets. Terwijl ik me ervoor wel vrij goed voelde.

Deze week lijkt het beter te gaan. Maar een groot deel van het voorjaar zal dus al naar de zak zijn.
Ik ben sterk! :unsure:
 
Ik was goed aan het opbouwen. Als ik nu naar mijn strava fitness kijk is het om van te huilen.
Die fitnessgrafieken moet je ook met een korrel zout nemen. Die kan je enkel maar hoger krijgen door altijd maar meer en/of intensiever te sporten. Terwijl je lichaam ook gewoon nood heeft aan rust. En zoals je zelf zegt ga je na een rustperiode vaak effectiever trainen als altijd maar blijven doorkachelen, omdat je terug meer goesting hebt.

Begin januari ben ik ziek geweest, dan last van mijn knieën. De eerste 3 weken van 2024 waren gewoon shit. Maar sindsdien aardig wat goeie trainingen kunnen afwerken en ik kan wel stellen dat de conditie beter is als in december. Mijn fitnessgrafiekje staat lager, die 3 weken hakken er zo diep in alsof je plots niet meer met de fiets kan rijden.
 
Die fitnessgrafieken moet je ook met een korrel zout nemen. Die kan je enkel maar hoger krijgen door altijd maar meer en/of intensiever te sporten. Terwijl je lichaam ook gewoon nood heeft aan rust. En zoals je zelf zegt ga je na een rustperiode vaak effectiever trainen als altijd maar blijven doorkachelen, omdat je terug meer goesting hebt.

Begin januari ben ik ziek geweest, dan last van mijn knieën. De eerste 3 weken van 2024 waren gewoon shit. Maar sindsdien aardig wat goeie trainingen kunnen afwerken en ik kan wel stellen dat de conditie beter is als in december. Mijn fitnessgrafiekje staat lager, die 3 weken hakken er zo diep in alsof je plots niet meer met de fiets kan rijden.

Je kan die hoger krijgen door een versnelling hoger te schakelen ja. Wat ook logisch is natuurlijk want een grote rol in beter worden speelt meer trainen.

Maar je moet goed weten naar welke cijfers je juist aan het kijken bent. Het cijfer fitness of Chronic Training load is niks meer dan het glijdend gemiddelde van uw TSS van de afgelopen 6 weken, afhankelijk van de software die je gebruikt wegen de laatste trainingen meer door dan oudere maar sommige doen dit ook niet.
Het staat los van rusten, je kan consistent TSS halen en dus trainen en toch rusten. Maar het is logisch dat een week uw TSS fors laten dalen of 0 laten worden een impact heeft op deze score.
Het is geen cijfer waarmee je uw effectieve capaciteit of getraindheid kan kwantificeren, het helpt u enkel maar om trends te trekken van uw hoe uw training evolueert en hoe uw trainingen renderen.

Maar goed het is geen geheim dat 2 weken niet trainen nefast zijn voor uw prestaties natuurlijk. Je wordt daar niet beter van.
 
Terug
Bovenaan