Bjorn
Well-known member
Effe vraagje. Ik heb hier mijn derailleur zitten afstellen om een zo goed mogelijke rij-ervaring te hebben op mijn wahoo kickr maar toch krijg ik alles niet zo geruisloos als ik wil. Kan het zijn dat mijn ketting te lang is ? Ik vind dat er nogal wat slack opzit maar weet niet wat normaal is. Op de weg ben ik nog maar 2 keer gaan rijden met de nieuwe fiets dus weet niet hoe het daar zit, had niet echt iets opgemerkt maar nu zit ik echt te flippen gewoon. Heb effe een video bekeken die aan de hand van de derailleur laat zien of de ketting de juiste lengte heeft.
Op de kleinste tanden geen probleem, ziet er zo uit en de ketting gaat ook niet hangen (foto komt van video met uitleg):
Op de grootste tanden echter zou hij zoals deze afbeelding moeten gepositioneerd staan met 2 bochten van ongeveer 45 graden, de mijne echter volgt de rode lijn en staat bijna 90 graden. Is dat een aanwijzing dat de ketting te lang is ?
Op de kleinste tanden geen probleem, ziet er zo uit en de ketting gaat ook niet hangen (foto komt van video met uitleg):
Op de grootste tanden echter zou hij zoals deze afbeelding moeten gepositioneerd staan met 2 bochten van ongeveer 45 graden, de mijne echter volgt de rode lijn en staat bijna 90 graden. Is dat een aanwijzing dat de ketting te lang is ?

. Profijt! (Al zijn die hoods dan wel versleten en uitgerekt door het zweet)
.
