De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand tips voor winterhandschoenen?

Waterafstotend en te gebruiken tussen 0 en 10. Bij voorkeur niet te dik maar ja dat is misschien wat veel gevraagd voor voor lage temperaturen.

Zojuist goed nieuws van de fietsmaker gekregen. Giant propel in de jayco Teamkleuren is binnengekomen ondanks dit kleur normaal niet in de Benelux verkocht zal worden.

Dat een mens zo blij kan zijn om geld uit te geven :unsure:

Als volledige fietsleek heb ik wat info nodig.
Zit wat met het idee te spelen om mee te doen met de grelly 24'.

Ik ben in het bezit van een oudere mtb Bulls copperhead 2 die mits een beetje onderhoud nog een perfecte fiets is.
Zou deze fiets voldoen om zo'n project te kunnen doen of is het echt aangeraden om een nieuwe gravel of dergelijke aan te kopen?

Budget is spijtig genoeg heel gelimiteerd dus bij aankoop zou het een van de goedkopere modellen moeten zijn. (Moest het nodig zijn).
Het is momenteel ook maar een eenmalig iets.

Als volledige fietsleek heb ik wat info nodig.
Zit wat met het idee te spelen om mee te doen met de grelly 24'.

Ik ben in het bezit van een oudere mtb Bulls copperhead 2 die mits een beetje onderhoud nog een perfecte fiets is.
Zou deze fiets voldoen om zo'n project te kunnen doen of is het echt aangeraden om een nieuwe gravel of dergelijke aan te kopen?

Budget is spijtig genoeg heel gelimiteerd dus bij aankoop zou het een van de goedkopere modellen moeten zijn. (Moest het nodig zijn).
Het is momenteel ook maar een eenmalig iets.
Zolang de fiets goed werkt en je kan er uren/dagenlang op zitten, is er geen probleem.
Bekijk deze maar eens.
Is het comfortabeler op een moderne fiets? Dat wel natuurlijk. Maar je kan een gravel ook niet onmiddellijk vergelijken met een (geveerde) mtb.

Vandaag regen tot 15u, amper de moeite om dan nog aan te zetten. Ondertussen is het beginnen stormen. Hopelijk morgen iets droger en minder wind om er toch nog een goeie 50km met de mtb uit te persen...

Hoe zorg je ervoor dat uw ketting en cassette niet roest in dit weer?
Ik weet dat direct drogen de beste optie is maar dat is niet altijd mogelijk, aangezien de fiets voornamelijk wordt gebruikt als transport naar het werk.

Laatst bewerkt:
Wellicht is het dan een kwestie van oftewel vaker smeren, of een ander smeermiddel gebruiken. Er zijn er inderdaad die bij regenweer snel van de ketting verdwijnen, terwijl andere middeltjes beter blijven zitten bij vochtig weer (maar dan misschien weer meer stof aantrekken bij droog weer.)

Daarnaast, een doekje meenemen in een tasje naar het werk zou eventueel wel moeten lukken? Als je er al eens snel over kan gaan kan al veel doen.

Hoe zorg je ervoor dat uw ketting en cassette niet roest in dit weer?
Ik weet dat direct drogen de beste optie is maar dat is niet altijd mogelijk, aangezien de fiets voornamelijk wordt gebruikt als transport naar het werk.
Morgan blue heeft olie voor slecht weer. Die zal er waarschijnlijk beter tegen kunnen. Aan de andere kant is dat maar vliegroest en gaat dat er rap weer af na een paar droge ritten.

Wat belachelijk veel wind vandaag seg
Wat zeg jij...
Combineer dat met lichte ziek zijn en uw dag is compleet. Deze ochtend opgestaan met wat last in de neus/ keelholte, ontbijt gegeten en aangezet voor duurrit van 3,5u.
Voelde mij toch maar wat zwak, brandend gevoel in de neus en die wind erbij zorgde ervoor dat het met moeite 2u was.
Dan cross gekeken en mij met moeite tot de finish wakker kunnen houden en geslapen tot 17u30.

+1. Desondanks toch wel genoten op de fiets, met af en toe de zon die er eens doorkwam. Het was voor mij al geleden van 11 november dat ik nog buiten gekomen was :tongue:

Hier ook enorm genoten vandaag, rustige duurtraining met enkele prikkels... Vond het enorm vlot rijden tot ik in Viersel terugdraaide, ik stond opeens bijna stil.

Veel wind (kust), maar droog vertrokken tegen de wind, direct de singletracks in. Tussendoor wat zon en nog steeds droog. Dikke 50 km gedaan. Thuis gekomen, fiets kuisen, net klaar en dan non stop beginnen regenen. Het was behoorlijk warm, zelf een laag minder en toch serieus doorzweet.

Vanmorgen ook nog eens de koersfiets buiten gehaald voor het eerst sinds september denk ik. Sindsdien enkel met gravel en mtb maar amper eigenlijk. Waarempel een beetje zon gezien en wat blokjes gedaan a l'improviste. Gelukkig had ik het verstand om tegen de wind door te gaan. 😁

Heeft iemand op dit forum de cycling plans van Garmin Connect al eens een kans gegeven? Vandaag ontdekt dat dat bestaat.

Ik ben intussen al even verlost van Join. Het was niet meer te doen, ik kon er niet meer mee lachen. Kort even gebruik gemaakt van wat gratis trainingen van trainerday aangestuurd via golden cheetah, maar een maand terug toch besloten hun app eens te gebruiken. Voor 3,5euro in de maand heb je gewoon een overzichtelijke duidelijke app waar je ad hoc naar wens trainings kan doen, of je kan een coach Jack plan uitrollen. Ziet er al bij al wel redelijk polarized uit, je gaat je niet snel de vernieling inrijden met die plans heb ik de indruk.

3,5euro in de maand om je wahoo aan te sturen van op je Android device. Ik geef het maar mee. Er zijn apps die dat voor 10euro nog niet kunnen!

Terug
Bovenaan