De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Het zal er vooral van afhangen of de zon ook van de partij is. Als het zoals vandaag bewolkt en mistig is heb ik er geen plezier aan.

Ik rijd wel gewoon alle dagen met de fiets naar het werk. Maar dat is slechts 6km, te kort om kou te krijgen 😄 (zolang het droog blijft).
 
Iemand die dit weekend de vrieskou trotseert?

Ik twijfel nog want het moet al een tijdje geleden zijn dat ik nog bij +- 0 gr gaan fietsen ben en toen was dat een klein uurtje met de mtb wat door de sneeuw rijden. :love:
Vandaag geweest. Na 2u begon het toch niet echt plezant meer te worden.

En burger king eten voor je gaat fietsen is ook geen aanrader. Ik heb heel de rit een mix van whopper, steakhouse en sportdrank geproefd.
 
Iemand die dit weekend de vrieskou trotseert?

Ik twijfel nog want het moet al een tijdje geleden zijn dat ik nog bij +- 0 gr gaan fietsen ben en toen was dat een klein uurtje met de mtb wat door de sneeuw rijden. :love:

Zijt maar zeker - een paar uur bruin vet kweken. Eens verkennen wat de limieten zijn van de crossfiets in de Teut - nie denke gewoon doen

of kan @phate_13 mij misschien al bang maken???

Vandaag geweest. Na 2u begon het toch niet echt plezant meer te worden.

En burger king eten voor je gaat fietsen is ook geen aanrader. Ik heb heel de rit een mix van whopper, steakhouse en sportdrank geproefd.

Mor allez. Mcdo/Burger King is echt de beste pre ride meal die ge kunt hebben. Regelmatig gegeten voor een rit en ik vloog iedere keer.
 
Zijt maar zeker - een paar uur bruin vet kweken. Eens verkennen wat de limieten zijn van de crossfiets in de Teut - nie denke gewoon doen

of kan @phate_13 mij misschien al bang maken???



Mor allez. Mcdo/Burger King is echt de beste pre ride meal die ge kunt hebben. Regelmatig gegeten voor een rit en ik vloog iedere keer.
Iemand bang maken, met "fiets skills" zal niet snel gebeuren lijkt me, als ik me moet aftoetsen aan verschillende veelfietsers hier. :wink:

Zit nu qua fietsen op een ritme van maar één keer in de week. (Tussentijds wat beginnen lopen.) Het plan is wel, als de weergoden wat meezitten (qua neerslag dan), om zondag nog eens ritje in de benen te proberen krijgen.
 
IMG-4267.png
Heel heel heel mooie kortingen op rental bikes bij steershop in Brugge. Allemaal in topconditie

Oa:
 
Op MTB's (niet eens rental) kom ik ook van die kortingen tegen.

Trek Supercaliber voor €3000 ipv €4500.
Procalibers voor €2000 ipv €2500 en €1650 ipv €2050




Nu... Wat minder indrukwekkend maar toch.... En ze zijn dan wel echt nieuw.
 
Op MTB's (niet eens rental) kom ik ook van die kortingen tegen.

Trek Supercaliber voor €3000 ipv €4500.
Procalibers voor €2000 ipv €2500 en €1650 ipv €2050




Nu... Wat minder indrukwekkend maar toch.... En ze zijn dan wel echt nieuw.

Bij Mantel ook echt waanzinnige prijzen op sommige roadbikes... Sensa Giulia Evo Integrale met 12s Ultegra Di2 voor 3599 ipv 5750... Dan beginnen mijn vingers serieus te kriebelen.
 
Bij Mantel ook echt waanzinnige prijzen op sommige roadbikes... Sensa Giulia Evo Integrale met 12s Ultegra Di2 voor 3599 ipv 5750... Dan beginnen mijn vingers serieus te kriebelen.
Een Sensa zou ik nu wel echt laten staan, tenzij om alles over te bouwen naar een ander frame.

Een dozenschuiver uit Nederlands. Kan in het rijtje van Boretti en Cuore.

“kom, we plakken een lelijke naam op iets Chinees, we geven 0 toegevoegde waarde en we doen *2”

… en er zijn er blijkbaar die dat nog kopen ook 🤣🤣🤣🤣
 
Een Sensa zou ik nu wel echt laten staan, tenzij om alles over te bouwen naar een ander frame.

Een dozenschuiver uit Nederlands. Kan in het rijtje van Boretti en Cuore.

“kom, we plakken een lelijke naam op iets Chinees, we geven 0 toegevoegde waarde en we doen *2”

… en er zijn er blijkbaar die dat nog kopen ook 🤣🤣🤣🤣
Daarmee doe je ze volgens mij toch tekort. Die hun frames komen gegarandeerd uit dezelfde fabrieken als waar ‘de groten’ ook hun frames laten maken. En afmontage is toch ook gewoon degelijk spul… Het is ook geen rakettechnologie é.
iPhones komen ook uit China, en mensen kopen dat ook.
 
Mijne Samsung ook?

Wat voor wiel is dit? Daarnet hier op reis ook gezien op een S-works.
En heeft dat buiten de fancy looks een toegevoegde waarde?
Princeton Carbonworks Wake 6560, prijzige beestjes.

De gedachte is dat door die golven er minder onder(?)druk kan worden opgebouwd waardoor de wielen beter handelbaar blijven bij zijwind maar wel het aero voordeel hebben van hoge velgen.

 
Princeton Carbonworks Wake 6560, prijzige beestjes.

De gedachte is dat door die golven er minder onder(?)druk kan worden opgebouwd waardoor de wielen beter handelbaar blijven bij zijwind maar wel het aero voordeel hebben van hoge velgen.

Thanks.
20231202-111706.jpg
 
Lekker. Vandaag voor de eerste keer richting De Kuil gereden in Zonhoven met mijn aftandse crossfiets en wat heb ik mij geamuseerd zeg. :love:

Eerst wat liggen improviseren met de route: Wat zandstroken, graspaden, hellingen,... echt superplezant. Na mijn improvisatie met een tikkeltje te veel zandhellingen besloot ik het rustiger aan te doen en één van de bewijzerde lussen te volgen. En ook dat ging meer dan prima. Nooit echt het gevoel gehad dat ik een mountainbike nodig heb voor het comfort of ergens door te geraken. Allemaal goed te doen met de crossfiets.
Best fijn dat je af en toe echt gewoon gas moet geven om ergens door te knallen of boven te geraken, fietsen op hartslag is niet echt een optie. Ideaal dus.
Ik ken de natuur daar ook goed door de vele wandelingen die ik er gemaakt heb, maar er door fietsen is nu toch wel een andere belevenis. Ik weet hoe ik mij ga amuseren de komende weekenden. De temperatuur deden niets af van het plezier dat ik gehad heb. Heerlijke afwisseling voor het rijden op de weg en de rollen - en gewoon een gemakkelijke manier om af en toe gewoon eens een intensief ritje te plannen.

6f18b775-2768-40f5-ae42-c229eb2ffe46.jpg
 
Mooie streek, en ook bij nat weer goed te doen. Daar ben ik vaak jaloers op (oost-vlaamse klei is heel wat minder vergevingsgezind in de winter)...
 
Terug
Bovenaan