De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ok, dat duurde niet zo lang.



Ze worden opgedoekt, maar je kan een abonnement nemen op Eurosport voor €7/maand oftewel een verdubbeling van het abonnementsgeld. Akkoord, je krijgt wel meer content, maar persoonlijk ben ik redelijk specifiek qua sport kijken.
Dit ging toch altijd gebeuren. Ik kon mij nooit inbeeelden dat heel veel mensen zich daar op gingen abonneren.
 
Toont ook aan dat het op camera alweer niks voorstelt... Als je die rocky afdaling op de zwarte lus van Houffalize in het echt ziet, dan schijt je de eerste keer zwaar in je broek. Op foto/camera lijkt dat twee keer niks.

(en zonder dropper zou ik ze wrs nog steeds niet durven afdalen :) )
 
Toont ook aan dat het op camera alweer niks voorstelt... Als je die rocky afdaling op de zwarte lus van Houffalize in het echt ziet, dan schijt je de eerste keer zwaar in je broek. Op foto/camera lijkt dat twee keer niks.

(en zonder dropper zou ik ze wrs nog steeds niet durven afdalen :) )
Ik heb dat hier al eens gezegd, maar eigenlijk stelt dat ook niks voor. Als je het kan en de technieck hebt.


Hier ene in het dorp zijne kleine reed daar af toen die een jaar of 8 was. Met een goedkoop fietske van de Decathlon. Zonder schijfremmen en één of ander putsveringske.


En daarlangs stonden dan allemaal mannen helemaal ingepakt/enduro style met veringen van hier tot ginderachter naar te kijken.
 
En daarlangs stonden dan allemaal mannen helemaal ingepakt/enduro style met veringen van hier tot ginderachter naar te kijken.

Persoonlijk zie ik toch liever deze laatste groep staan (ook al kunnen ze er niks van) dan wat je in Beringen of op andere terrils ziet: Gelegenheids XC-ers in lycra zonder enige vorm van bescherming op een koershelm na, die dan eens een enduro lijn gaan rijden en waar dan met grote regelmaat van de klok de ambulance moet komen.
 
Als 80% vd Vlamingen mtb’en associeert met ploeteren in december en nog geen bocht durft nemen in het zoniënwoud, dan vind ik houffa zwart toch echt wel van niveau.

het was tot 5j geleden ook zowat het pro XC-niveau hé, hence the name :)
 
Ik heb dat hier al eens gezegd, maar eigenlijk stelt dat ook niks voor. Als je het kan en de technieck hebt.


Hier ene in het dorp zijne kleine reed daar af toen die een jaar of 8 was. Met een goedkoop fietske van de Decathlon. Zonder schijfremmen en één of ander putsveringske.


En daarlangs stonden dan allemaal mannen helemaal ingepakt/enduro style met veringen van hier tot ginderachter naar te kijken.

Het grote woord hier is LEF. Je moet vooral lef hebben.
Als kerel van 30+ is het gewoon een feit dat je veel meer nadenkt voor je doet, omdat je ook goed beseft dat je niet meer zo flexibel bent.
Plus dat je vaak ook andere verplichtingen hebt en dus een breuk of zware kwetsuur kunt missen als kiespijn.
Als jij in zo een afdaling zwaar tegen de grond gaat dan kan het zijn dat je een een half jaar niet op uw fiets moet kruipen en misschien moet terugvallen op arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Kom maar eens ten val en uw been blijft ergens haken en het kan zijn dat je nooit meer deftig gaat kunnen stappen. Komt maar eens stom ten val en land op uw stuureinde en het kan zijn dat je de rest van uw leven in een karretje zit.

Geen zotte jump, één foutje maken en de rest van het leven in een karretje.
Kerel breekt hier nek, rug, ribben, schouderblad en borstbeen.
 
Want dat kan een 8 jarige ook?
Nee, maar het is een even belachelijke assumptie. Omdat 1 8-jarige dat nu kan... je vindt waarschijnlijk ook wel 1 8-jarige die Alpe d'Huez op rijdt op 45 minuten. Dat wil ook niet zeggen dat het easy is...

Ik heb het even opgezocht: ne gemiddelde 8-jarige is ~130cm groot en weegt ~28kg. Ik kan mij voorstellen dat de balans op zo'n fiets helemaal anders is voor zo'n ventje VS een volwassen man van 180cm en 80kg... niet alleen door het lagere zwaartepunt maar zeker ook door het verschil in gewicht. De acceleratie van een object van 80kg VS een object van 28kg op een afdaling zal wel aanzienlijk zijn... hoe brusker de acceleratie hoe minder controle je hebt.

Minder controle... hoger zwaartepunt... dat zijn toch 2 zaken die de technische moeilijkheid van een bepaalde afdaling stevig beïnvloeden lijkt mij dan? :unsure: + een hopelijk beter ontwikkeld stel hersennen dat met een veelvoud aan levenservaring toch een aantal remmingen gaat creeëren over het "just shred it" idee.
 
Laatst bewerkt:
Ik had het over de rockgarden van Beringen.
Dat stelt gewoon niks voor.


Vooral dat een 8 jarige dat kan met een fietske van €200 is toch bewijs genoeg?



Want dat kan een 8 jarige ook?
Dan moet je juist leren quoten want je reageerde op Poeperman zijn post over Houffalize.
 
Hoe snel is Van Eyck eigenlijk met haar verzendingen? Niet dat het dringend is, maar ik ben intussen geconditioneerd om om te gaan met die same day verzending, en bij Van Eyck heb ik nog geen verzendbevestiging gehad na twee dagen. Dus wat is normaal en wat niet?
 
Hoe snel is Van Eyck eigenlijk met haar verzendingen? Niet dat het dringend is, maar ik ben intussen geconditioneerd om om te gaan met die same day verzending, en bij Van Eyck heb ik nog geen verzendbevestiging gehad na twee dagen. Dus wat is normaal en wat niet?
Een week is geen uitzondering
 
Idd, laatste bestelling heeft er ongeveer een week over gedaan. Ze verzenden vanuit Aalst en als iets daar niet op voorraad is, moet het eerst vanuit een ander filiaal over komen (dat was bij mij het geval). Het zal er nu ook wat drukker zijn dan normaal...
 
tips voor een deftig setje inbus sleutels om aan de fiets te werken? Huidige setje is niet echt topkwaliteit en heb al eens een boutje afgerond :-(

Zou dit ok zijn of zijn er betere zonder direct een fortuin te moeten uitgeven.
 
tips voor een deftig setje inbus sleutels om aan de fiets te werken? Huidige setje is niet echt topkwaliteit en heb al eens een boutje afgerond :-(

Zou dit ok zijn of zijn er betere zonder direct een fortuin te moeten uitgeven.


Kheb samen met een set facom inbussen ook deze voor regelmatig gebruik, zeer content van.
 
Terug
Bovenaan