Wielersport De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

1 Keramische piston van voorste remklauw kapot (Grail), 105, BR-R7070. Een paar obscure Chinese opties achterwege latend, nergens te verkrijgen.
 
Isotone drank van 6d vervallen in februari.
Nog te gebruiken of beter niet?
Is het nog veel?
Dosis verhogen en dat komt wel goed.

Na een tweedaagse Ardennen en de analyse achteraf begin het hier toch te kriebelen om het volgend stapje te doen.
Schijnbaar ben ik toch niet zo zwak als dat ik denk, klimmetjes op het gemak daar geraak ik bij de eerste 30% in het Strava klassement.
TBT daar heeft niemand mij op een klim ingehaald, in training kan ik ook heel goed lang een egaal wattage trappen.
Ik heb de motivatie en kan er ook de tijd voor vrijmaken om 10-20u te trainen in een week.
Met de progressie die ik al heb geboekt op 1,5 jaar kan ik alvast niet ontevreden zijn, en ik voel dat er nog meer inzit. Met het lopen zal ik nooit top van België worden, lokaal circuit is ook lastig.
Dus zou ik mij willen richten op gran fondo’s. De podcast van gngmkr over gran fondo heeft mij getriggerd.
Heb nog nooit een gran fondo gereden, dus ik ga uiteraard beginnen met eentje te rijden. Maar ik wil daar wel met ambitie naartoe gaan.

Iemand die bezig is met gran fondo’s rijden? Met het doel een goed resultaat rijden? Iemand een aanrader voor een goeie gran fondo om mee te starten zie niet 3 ballons of shleck (die staan al op de shortlist :p)?
 
Is het nog veel?
Dosis verhogen en dat komt wel goed.

Na een tweedaagse Ardennen en de analyse achteraf begin het hier toch te kriebelen om het volgend stapje te doen.
Schijnbaar ben ik toch niet zo zwak als dat ik denk, klimmetjes op het gemak daar geraak ik bij de eerste 30% in het Strava klassement.
TBT daar heeft niemand mij op een klim ingehaald, in training kan ik ook heel goed lang een egaal wattage trappen.
Ik heb de motivatie en kan er ook de tijd voor vrijmaken om 10-20u te trainen in een week.
Met de progressie die ik al heb geboekt op 1,5 jaar kan ik alvast niet ontevreden zijn, en ik voel dat er nog meer inzit. Met het lopen zal ik nooit top van België worden, lokaal circuit is ook lastig.
Dus zou ik mij willen richten op gran fondo’s. De podcast van gngmkr over gran fondo heeft mij getriggerd.
Heb nog nooit een gran fondo gereden, dus ik ga uiteraard beginnen met eentje te rijden. Maar ik wil daar wel met ambitie naartoe gaan.

Iemand die bezig is met gran fondo’s rijden? Met het doel een goed resultaat rijden? Iemand een aanrader voor een goeie gran fondo om mee te starten zie niet 3 ballons of shleck (die staan al op de shortlist :p)?
Ik heb gisteren mijn eerste Gran Fondo gereden (3 ballons), Uitgereden in 6h23 en plaats 166/2084, zal vanavond of morgen eens verslag schrijven :)
 
Is het nog veel?
Dosis verhogen en dat komt wel goed.

Na een tweedaagse Ardennen en de analyse achteraf begin het hier toch te kriebelen om het volgend stapje te doen.
Schijnbaar ben ik toch niet zo zwak als dat ik denk, klimmetjes op het gemak daar geraak ik bij de eerste 30% in het Strava klassement.
TBT daar heeft niemand mij op een klim ingehaald, in training kan ik ook heel goed lang een egaal wattage trappen.
Ik heb de motivatie en kan er ook de tijd voor vrijmaken om 10-20u te trainen in een week.
Met de progressie die ik al heb geboekt op 1,5 jaar kan ik alvast niet ontevreden zijn, en ik voel dat er nog meer inzit. Met het lopen zal ik nooit top van België worden, lokaal circuit is ook lastig.
Dus zou ik mij willen richten op gran fondo’s. De podcast van gngmkr over gran fondo heeft mij getriggerd.
Heb nog nooit een gran fondo gereden, dus ik ga uiteraard beginnen met eentje te rijden. Maar ik wil daar wel met ambitie naartoe gaan.

Iemand die bezig is met gran fondo’s rijden? Met het doel een goed resultaat rijden? Iemand een aanrader voor een goeie gran fondo om mee te starten zie niet 3 ballons of shleck (die staan al op de shortlist :p)?
Als je graag podcasts beluisterd. Je hebt er ook 1 van granfondo België. Zoek maar eens op. Soms beetje amateuristisch maar wel leuk
 
Is het nog veel?
Dosis verhogen en dat komt wel goed.

Na een tweedaagse Ardennen en de analyse achteraf begin het hier toch te kriebelen om het volgend stapje te doen.
Schijnbaar ben ik toch niet zo zwak als dat ik denk, klimmetjes op het gemak daar geraak ik bij de eerste 30% in het Strava klassement.
TBT daar heeft niemand mij op een klim ingehaald, in training kan ik ook heel goed lang een egaal wattage trappen.
Ik heb de motivatie en kan er ook de tijd voor vrijmaken om 10-20u te trainen in een week.
Met de progressie die ik al heb geboekt op 1,5 jaar kan ik alvast niet ontevreden zijn, en ik voel dat er nog meer inzit. Met het lopen zal ik nooit top van België worden, lokaal circuit is ook lastig.
Dus zou ik mij willen richten op gran fondo’s. De podcast van gngmkr over gran fondo heeft mij getriggerd.
Heb nog nooit een gran fondo gereden, dus ik ga uiteraard beginnen met eentje te rijden. Maar ik wil daar wel met ambitie naartoe gaan.

Iemand die bezig is met gran fondo’s rijden? Met het doel een goed resultaat rijden? Iemand een aanrader voor een goeie gran fondo om mee te starten zie niet 3 ballons of shleck (die staan al op de shortlist :p)?

Er was vorige week 1 in de vogezen die ideaal is om te starten. Een 170 tal km en 2000hm zonder boven de 800 meter te gaan. Ik denk eraan om volgend jaar mss ook eens een gran fondo te doen en dan zou ik misschien ook met die starten.
60€ inschrijving, je krijgt een maaltijd, om de 40km bevoorrading en een gobik shirt.
 
je kan La Vaujany/Marmotte in 1 week doen dan Vaujany voor verkenning en dan week later met hoogtemeters in benen de Marmotte, heb dit in 2015 gedaan maar opt einde 2x liggen spartelen om boven te geraken :D

blijkbaar is het omgekeerd dit jaar Marmotte voor Vaujany
 
Laatst bewerkt:
Hoe werkt zo een bevoorrading op een granfondo? Diegene die voor winst gaan skippen en de rest gewoon effe afstappen zoals op elke cyclo?
 
Er was vorige week 1 in de vogezen die ideaal is om te starten. Een 170 tal km en 2000hm zonder boven de 800 meter te gaan. Ik denk eraan om volgend jaar mss ook eens een gran fondo te doen en dan zou ik misschien ook met die starten.
60€ inschrijving, je krijgt een maaltijd, om de 40km bevoorrading en een gobik shirt.
Op welke bevoorrading is de maaltijd?
Hoe werkt zo een bevoorrading op een granfondo? Diegene die voor winst gaan skippen en de rest gewoon effe afstappen zoals op elke cyclo?
Die hebben mensen langs de kant voor bevoorrading
 
Er was vorige week 1 in de vogezen die ideaal is om te starten. Een 170 tal km en 2000hm zonder boven de 800 meter te gaan. Ik denk eraan om volgend jaar mss ook eens een gran fondo te doen en dan zou ik misschien ook met die starten.
60€ inschrijving, je krijgt een maaltijd, om de 40km bevoorrading en een gobik shirt.
Weet je de naam nog toevallig?
Of bedoel je de 3 ballons, deze was dit weekend.

je kan La Vaujany/Marmotte in 1 week doen dan Vaujany voor verkenning en dan week later met hoogtemeters in benen de Marmotte, heb dit in 2015 gedaan maar opt einde 2x liggen spartelen om boven te geraken :D

blijkbaar is het omgekeerd dit jaar Marmotte voor Vaujany
Eigenlijk bewust dat ik niet voor de marmotte wil gaan.
Net zoals ik weiger om een marathon te lopen puur uit principe :p

Hoe werkt zo een bevoorrading op een granfondo? Diegene die voor winst gaan skippen en de rest gewoon effe afstappen zoals op elke cyclo?
Even stoppen en bevoorraden vanop de fiets.
De mensen aan die tentjes geven u normaal alles aan en tanken uw drinkbussen vol.
Kost u misschien 5-10minuten, dat gaat ook het grote verschil niet maken.
Als je echt voor de eerste plaats gaat dan zorg je dat er mensen klaar staan om nog sneller te bevoorraden.
 
Dat was een mopje he
Ah sorry.
laugh-funny.gif
 
Weet je de naam nog toevallig?
Of bedoel je de 3 ballons, deze was dit weekend.


Eigenlijk bewust dat ik niet voor de marmotte wil gaan.
Net zoals ik weiger om een marathon te lopen puur uit principe :p


Even stoppen en bevoorraden vanop de fiets.
De mensen aan die tentjes geven u normaal alles aan en tanken uw drinkbussen vol.
Kost u misschien 5-10minuten, dat gaat ook het grote verschil niet maken.
Als je echt voor de eerste plaats gaat dan zorg je dat er mensen klaar staan om nog sneller te bevoorraden.
Please don’t. Fiets aan de kant en zonder fiets om uw bevoorrading gaan, het is zo al erg genoeg met momenten.

Finaal is een GF ook gewoon een toertocht waar de eerste x00 strijden voor een uitslag.
 
Die UCI granfondo's zijn wel geschift als je wil gaan voor de kwalificatie. Daar rijden er veel mee alsof ze zich prof voelen. Ik heb hier al van alle verhalen gehoord van gasten die ervoor gingen. Valpartijen en niemand die omkijkt, scheldpartijen en duwen en trekken, enkel en alleen aan zichzelf denken. De Fun is daar soms ver te zoeken helaas. Het niveau is ook erg aan het groeien hoor je aan iedereen. Zelf heb ik nog nooit 1 gereden.
 
Die UCI granfondo's zijn wel geschift als je wil gaan voor de kwalificatie. Daar rijden er veel mee alsof ze zich prof voelen. Ik heb hier al van alle verhalen gehoord van gasten die ervoor gingen. Valpartijen en niemand die omkijkt, scheldpartijen en duwen en trekken, enkel en alleen aan zichzelf denken. De Fun is daar soms ver te zoeken helaas. Het niveau is ook erg aan het groeien hoor je aan iedereen. Zelf heb ik nog nooit 1 gereden.
't Zal van alle tijden zijn.
 
Die UCI granfondo's zijn wel geschift als je wil gaan voor de kwalificatie. Daar rijden er veel mee alsof ze zich prof voelen. Ik heb hier al van alle verhalen gehoord van gasten die ervoor gingen. Valpartijen en niemand die omkijkt, scheldpartijen en duwen en trekken, enkel en alleen aan zichzelf denken. De Fun is daar soms ver te zoeken helaas. Het niveau is ook erg aan het groeien hoor je aan iedereen. Zelf heb ik nog nooit 1 gereden.
Ik heb 3 ballons, Marmotte en 2 keer La Ronde Picarde gereden. Zowel bij 3 ballons als de Marmotte zat ik niet in de eersta wave dus da scheelt al kwa hectiek.
In Picardië stond ik wel 2 keer vrij ver van voor maar dat was zottenwerk. Ze vliegen u daar langs alle kanten voorbij. Net zoals bij de profs komen ze op zo´n busstrookje van 15m langs rechts voorbij om er dan net voor de versmalling er terug tussen te kwakken... eens voorbij die eerste km´s vond ik dat wel altijd leuk om te rijden. Zo´n massastart is toch altijd iets speciaal. Maar ik reed die dingen zonder echte ambitie, Picardië wel goud gehaald, bij bergritten genre Marmotte is zelfs zilver voor mijn gewicht/niveau buiten bereik.

Picardië wordt jammer genoeg wel niet meer georganiseerd denk... dat was eigenlijk ne ideale Gran Fondo. Abbeville is ~3u rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het in mijn hoofd gestoken om een Ali-express koersfiets in elkaar te steken.
Frame, wielen en alle toebehoren daar kopen en dan zelf in elkaar steken als projectje.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Of websites / Youtube-kanalen met tips?

't is voorlopig nog maar een bevlieging. Ik heb ook niet echt een budget in gedachten omdat ik nog niet echt weet wat realistisch is.
Ik heb een chinees frame bij 1 van mijn fietsen. Stuur me maar een dm.
 
Terug
Bovenaan