De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb een chinees frame bij 1 van mijn fietsen. Stuur me maar een dm.
Merci!
Zal pas voor over enkele maanden zijn wanneer ik verhuis. :)

Rally Di Romagna was afgelast door het noodweer van twee (?) weken geleden. Ik was ingeschreven via Transactief.
Als alternatief hebben ze nog vlug een weekend georganiseerd in de Voerstreek. Ik was er nog nooit geweest dus was heel benieuwd of het aan de Ardennen kon tippen.

Ik was erg aangenaam verrast over de omgeving. Echt heel knap met, denk ik, enkele van de mooiste verzichten en weidse landschappen die ik in België al heb gezien. Qua parcours was het ook genieten, maar niet van het niveau van de Ardennen. Wel nog altijd fijn mountainbiken.
Het hoogtepunt was het Bois de Julienne (denk ik). Wat een speeltuin voor mountainbikers! Heel populair bij Enduro-bikers ook blijkbaar.

Fantastisch weer, leuke tracks, mooie omgeving.
Geslaagd weekend.

Vrijdag: 94 km, 1700 hm
Zaterdag: 98 km, 2200 hm
Zondag: 85 km, 1800 hm
Maandag: geradbraakt

edit: Heeft iemand gefundeerde tips om herstel te versnellen? Uiteraard veel rusten. Maar heeft het bvb zin om nu nog recovery drink te nemen? Of welk voedsel bevordert herstel.


Volgende week is er de marathon van Stoumont. Ik viel bijna van mijn stoel. 3600 hoogtemeters op 93 kilometer :oink:
Nog wat aan't twijfelen of ik daar aan wil beginnen. De hoogtemeters schrikken mij niet af (uiteraard zou het bijzonder zwaar zijn), maar da's alweer opstaan om half 6 ofzo om 2u20 richting Ardennen te bollen.
 
Laatst bewerkt:
edit: Heeft iemand gefundeerde tips om herstel te versnellen? Uiteraard veel rusten. Maar heeft het bvb zin om nu nog recovery drink te nemen? Of welk voedsel bevordert herstel.
Losrijden, oefeningen doen, foam rollen
En goed eten :p

Net terug van tilf-bastogne-tilf.
Tof rondje de 147km. Alleen de redoute is zo een kloteding!
Dan overwin je het eerste steile stuk, komt er dat tweede stuk dat nog eens doodgaan is. 320w moeten duwen om niet omver te vallen, leuk…
Heb hem 1 keer gedaan en had 330w gemiddeld :p
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, net besteld!
K heb ook getwijfeld, want het is eigenlijk geen geld voor een topschoen. Maar ze zijn wss te stijf en te glad om zowel voor gravel als mbt te gebruiken. En mijn giro ventana's zijn verre van versleten (maar gaan dat wss ook nooit zijn).
 
K heb ook getwijfeld, want het is eigenlijk geen geld voor een topschoen. Maar ze zijn wss te stijf en te glad om zowel voor gravel als mbt te gebruiken. En mijn giro ventana's zijn verre van versleten (maar gaan dat wss ook nooit zijn).
Ik reed tot nu toe altijd op de MTB met raceschoenen, dus kan er alleen maar op vooruit gaan :)
 
Merci!
Zal pas voor over enkele maanden zijn wanneer ik verhuis. :)

Rally Di Romagna was afgelast door het noodweer van twee (?) weken geleden. Ik was ingeschreven via Transactief.
Als alternatief hebben ze nog vlug een weekend georganiseerd in de Voerstreek. Ik was er nog nooit geweest dus was heel benieuwd of het aan de Ardennen kon tippen.

Ik was erg aangenaam verrast over de omgeving. Echt heel knap met, denk ik, enkele van de mooiste verzichten en weidse landschappen die ik in België al heb gezien. Qua parcours was het ook genieten, maar niet van het niveau van de Ardennen. Wel nog altijd fijn mountainbiken.
Het hoogtepunt was het Bois de Julienne (denk ik). Wat een speeltuin voor mountainbikers! Heel populair bij Enduro-bikers ook blijkbaar.

Fantastisch weer, leuke tracks, mooie omgeving.
Geslaagd weekend.

Vrijdag: 94 km, 1700 hm
Zaterdag: 98 km, 2200 hm
Zondag: 85 km, 1800 hm
Maandag: geradbraakt

edit: Heeft iemand gefundeerde tips om herstel te versnellen? Uiteraard veel rusten. Maar heeft het bvb zin om nu nog recovery drink te nemen? Of welk voedsel bevordert herstel.


Volgende week is er de marathon van Stoumont. Ik viel bijna van mijn stoel. 3600 hoogtemeters op 93 kilometer :oink:
Nog wat aan't twijfelen of ik daar aan wil beginnen. De hoogtemeters schrikken mij niet af (uiteraard zou het bijzonder zwaar zijn), maar da's alweer opstaan om half 6 ofzo om 2u20 richting Ardennen te bollen.

Drink je recovery shakes na de ritten?
 
Een massage gun voor de spieren , heb ik me sinds dit jaar aangeschaft voelt wel goed als je stramme spieren hebt
 
Iemand aanradertje voor een ophangsysteem voor de fiets ? Hoeft niet fancy te zijn maar zou wel + zijn als je wat accessoires er ook aan kan hangen. Zoals de Stasdock maar goedkoper ?
 
Recovery drink werkt best als je dit meteen na de inspanning drinkt. Erna is het minder nuttig. Zeker aan te raden naar de toekomst toe, en al helemaal bij meerdaagses.

Verder:
- compressiekousen
- goed eten (koolhydraten/eiwitten)
- voldoende hydrateren
 
Iemand aanradertje voor een ophangsysteem voor de fiets ? Hoeft niet fancy te zijn maar zou wel + zijn als je wat accessoires er ook aan kan hangen. Zoals de Stasdock maar goedkoper ?

Simpel, doet wat het moet.
 
Meteen bij het thuiskomen na een training in volgorde van belang:

1. Hydrateren (gewoon water of kersensap (anti-oxidanten) of een drankje met ketonen, zekergeen alcohol want is vochtafdrijvend en belemmerd de eiwitsynthese)
2. Koolhydraten
3. Eiwitten

Combo is mogelijk, hydrateren met een drankje waar koolhydraten en eventueel eiwitten inzitten. (alcoholvrij bier is hier prima)
Eiwitshakes worden eigenlijk niet vaak gebruikt door profs na een fietstraining.
BCAA's worden wel vaker gedronken (aminozuren)
 
Merci!
Zal pas voor over enkele maanden zijn wanneer ik verhuis. :)

Rally Di Romagna was afgelast door het noodweer van twee (?) weken geleden. Ik was ingeschreven via Transactief.
Als alternatief hebben ze nog vlug een weekend georganiseerd in de Voerstreek. Ik was er nog nooit geweest dus was heel benieuwd of het aan de Ardennen kon tippen.

Ik was erg aangenaam verrast over de omgeving. Echt heel knap met, denk ik, enkele van de mooiste verzichten en weidse landschappen die ik in België al heb gezien. Qua parcours was het ook genieten, maar niet van het niveau van de Ardennen. Wel nog altijd fijn mountainbiken.
Het hoogtepunt was het Bois de Julienne (denk ik). Wat een speeltuin voor mountainbikers! Heel populair bij Enduro-bikers ook blijkbaar.

Fantastisch weer, leuke tracks, mooie omgeving.
Geslaagd weekend.

Vrijdag: 94 km, 1700 hm
Zaterdag: 98 km, 2200 hm
Zondag: 85 km, 1800 hm
Maandag: geradbraakt

edit: Heeft iemand gefundeerde tips om herstel te versnellen? Uiteraard veel rusten. Maar heeft het bvb zin om nu nog recovery drink te nemen? Of welk voedsel bevordert herstel.


Volgende week is er de marathon van Stoumont. Ik viel bijna van mijn stoel. 3600 hoogtemeters op 93 kilometer :oink:
Nog wat aan't twijfelen of ik daar aan wil beginnen. De hoogtemeters schrikken mij niet af (uiteraard zou het bijzonder zwaar zijn), maar da's alweer opstaan om half 6 ofzo om 2u20 richting Ardennen te bollen.
2 weekends geleden ben ik met hen het kanaal over getrokken, was ook de moeite!
 
Geen ervaring met shimano schoenen. Zijn dit goede schoenen?
Hoe valt die maat?


Ik heb nu deze Giro. Maar na een 10 tal km last van slapend gevoel in mijn voeten/tenen
Doe je ze niet gewoon te strak?

Ik zou ook oppassen met 'hoe zitten shimano-schoenen'.
Ik heb nu de Shimano XC7 mtb schoen in maat 42. Mijn vorige schoen was de voorloper daarvan (ook XC7?) en die had ik in maat 43.

Elk model zit altijd wel ietsje anders.
 
nee strak of los maakt niets uit.
Mss te klein gekocht.
Mss toch eens bestellen.
Normaal heb 42 of 42,5
43 eens bestellen en anders gaat het terug
 
Geen ervaring met shimano schoenen. Zijn dit goede schoenen?
Hoe valt die maat?


Ik heb nu deze Giro. Maar na een 10 tal km last van slapend gevoel in mijn voeten/tenen
Ze krijgen alvast heel veel goeie reviews.

Het is een compleet andere schoen dan die Giro's natuurlijk. Die Shimano's zijn vooreerst super stijf (goed voor krachtoverbrenging, minder om mee te stappen) maar ook een stuk smaller volgens mij.

nee strak of los maakt niets uit.
Mss te klein gekocht.
Mss toch eens bestellen.
Normaal heb 42 of 42,5
43 eens bestellen en anders gaat het terug
Zeker groot genoeg nemen. Tijdens het fietsen (zeker in de zomer) zetten uw voeten nog wat uit. Als de schoenen al nipt zijn qua maat, gaat de boel afknellen = slechte doorbloeding = slapende tenen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan