De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Thanks for the warning.

Er zou een grote studieronde aan vooraf gaan en geen haast zitten achter het project.
Wat bedoel je met specifiek gereedschap voor interne bekabeling?

Mijn twee mtb's hebben interne bekabeling en daar heb ik niets specifiek voor nodig. Alleen engelengeduld.
Laat je vooral niet gek maken :) Net zoals bij de Westerse merken zit er een groot verschil in kwaliteit tussen de merken. Als je een bekender Chinees merk neemt is de kans klein dat je iets anders zou tegenkomen dan dat je een los frame van een Westers merk zou tegenkomen.

Interessant om iets meer te weten te komen is Trace Velo en China Cycling op youtube. Op weightwheenies zijn er ook een aantal topics over Chinese frames waar je veel info kan terugvinden, net zoals op het fiets.nl forum.
 
Mijn schoonouders wonen een half uur van Bergerac.
Trails zijn daar in overvloed. Loslopende honden echter ook :)


Ik pak meestal de koersfiets mee, want MTB zaken zoeken is inderdaad minder evident.
Ik weet niet wanneer ge daar zijt. Op 6 augustus is er een TT in de buurt.


Zéér de moeite vond ik toen ik deze heb gereden in 2018. Toen was het 53km en 1050hm.
5 bevoorradingen + 1 waterstop.

Bevoorradingen waren bijna feestmaaltijden met warme pannekoeken, bloedworst, wijn, barbecue, .... Seingevers op iedere oversteekplaats (er komen misschien 5 auto's per dag door), zeer mooi parcours, inschrijving 5 tafels langs elkaar in de sporthal, ...

Dat alles voor zo een 300 deelnemers (280 toen en was een gigantisch succes vertelde ze mij aan de bevoorrading).


Vetrok toen aan de sporthal 'Du Roc' en Creysse.
Rte de Leymonie, 24100 Creysse, Frankrijk



Dit jaar ben ik nog eens daar als de TT er is. Dus ik zal er aan de start staan.
Klinkt zalig, maar we zijn er half juli voor 2 weken. Goed om weten wel!
Ik ga elk jaar een beetje onder Sarlat-la-Canéda gaan MTB'n, zeer mooie regio waar je snel veel hoogtemeters kan maken. Bij momenten ook vrij technisch.

Op het eerste zich zou je rond Lamonzie ook wel mogelijkheden moeten hebben: UtagawaVTT
Deze staat al met stip aangeduidt! Mijn filters of opzoekingen vorige keer precies niet goed gedaan, want veel van die andere tracks kwam ik niet tegen, merci!
 
Klinkt zalig, maar we zijn er half juli voor 2 weken. Goed om weten wel!

Deze staat al met stip aangeduidt! Mijn filters of opzoekingen vorige keer precies niet goed gedaan, want veel van die andere tracks kwam ik niet tegen, merci!
In Bergerac zelf is er ook wel ieder jaar een TT ergens in de zomermaanden. Die heb ik nog niet gedaan.
Daarnaast is er ook ergens een TT die echt bij mijn schoonouders door hun bos komt. Maar geen idee welke dat is, ook nooit gedaan.


Je kan hier misschien wat zoeken in die omgeving, op die datum of er toevallig een TT is : https://www.nafix.fr/
Kans is wel eerder klein denk ik. Het is niet zoals in België dat je met 1,5uur auto rijden iedere week de keuze hebt uit meerdere TT's.
 
In Bergerac zelf is er ook wel ieder jaar een TT ergens in de zomermaanden. Die heb ik nog niet gedaan.
Daarnaast is er ook ergens een TT die echt bij mijn schoonouders door hun bos komt. Maar geen idee welke dat is, ook nooit gedaan.


Je kan hier misschien wat zoeken in die omgeving, op die datum of er toevallig een TT is : https://www.nafix.fr/
Kans is wel eerder klein denk ik. Het is niet zoals in België dat je met 1,5uur auto rijden iedere week de keuze hebt uit meerdere TT's.
Los van de TT's ook meer dan genoeg uitgepijlde routes in die regio.
 
Laat je vooral niet gek maken :) Net zoals bij de Westerse merken zit er een groot verschil in kwaliteit tussen de merken. Als je een bekender Chinees merk neemt is de kans klein dat je iets anders zou tegenkomen dan dat je een los frame van een Westers merk zou tegenkomen.

Interessant om iets meer te weten te komen is Trace Velo en China Cycling op youtube. Op weightwheenies zijn er ook een aantal topics over Chinese frames waar je veel info kan terugvinden, net zoals op het fiets.nl forum.
en Chinertown!
 
Nog volk dat morgen Tilff-Bastogne-Tilff doet?
't Is geleden van 2019 dat ik nog eens een toertocht op de weg heb gereden, dus ik heb er wel zin in.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Hoe ontvetten jullie een nieuwe ketting alvorens te waxen?
wat zero friction cycling aanraadt (lijkt me toch wel de benchmark te zijn op het gebied van immersive waxen) is om met white spirit te ontvetten. Achterna dan 1 badje met gedenatureerde alcohol om de laatste vlekken/restanten te verwijderen.
 
Ik dacht ooit begrepen te hebben dat white spirit te agressief zou kunnen zijn voor ketting en heb daarom wasbenzine gekozen, maar ik weet verder niet of dat steek houdt.
 
Ik dacht ooit begrepen te hebben dat white spirit te agressief zou kunnen zijn voor ketting en heb daarom wasbenzine gekozen, maar ik weet verder niet of dat steek houdt.
Geen van beide zijn agressief. White spirit is uit zichzelf licht vettig en verdampt veel minder snel.
Als het doel ontvetten is, gebruik je altijd best wasbenzine.

wat zero friction cycling aanraadt (lijkt me toch wel de benchmark te zijn op het gebied van immersive waxen) is om met white spirit te ontvetten. Achterna dan 1 badje met gedenatureerde alcohol om de laatste vlekken/restanten te verwijderen.
Alcohol is dan wel weer agressief. Het hoeft trouwens geen gedenatureerde alcohol te zijn. Hoe zuiverder hoe liever, want ze voegen vaak 10 of meer % water toe, wat je liever niet op een volledig 'naakte' ketting gebruikt.
 
Nog volk dat morgen Tilff-Bastogne-Tilff doet?
't Is geleden van 2019 dat ik nog eens een toertocht op de weg heb gereden, dus ik heb er wel zin in.
Ik , maar ik doe maar de 93km, aangezien ik met knie blessure zit die bijna genezen is dus zal gewoon opt gemak zijn worden
 
Terug
Bovenaan