De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand ervaring met dit zadel?
Is dit geschikt voor ritten van +-100 km ?
Afentoe doe ik ook wel eens 200+ km.
Vooral een lelijk zadel :p
Een zadel is wel iets heel persoonlijk. Eerst moet je zien hoe flexibel je bent, hoe je graag rijdt op het zadel en hoe breed uw zitbotten zijn.
Daarop kan je dan kijken welk zadel daar het beste bij past.
 
Met @Mr.Fingers als gids…

Are-You-Sure-About-That.gif
 
In maart of later zou ik dat nog zien zitten, nu ga ik echt niet met de auto naar brussel om met de fiets in dat kloteweer te rijden. Als het iets warmer is kan je er langere tocht van maken, nu doe ik dat niet :)
 
Ritje in’t voorjaar zie ik ook wel zitten. Ik zit deze eindejaarsperiode toch vrij volgeboekt, dus de Festive500 zal ik ook (letterlijk) tussen de soep en de patatten moeten afhaspelen met vele korte ritjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: blub
Blijft toch een zalig stukje leedvermaak :p
Je weet als je daar gaat rijden dat de koppenberg oprijden heel moeilijk zal worden.
Er is een alternatief ondertussen dus nee mensen die er al na 100m aan het stappen zijn snap ik niet :p

Voor die eens iets anders willen :D
 
Er is een alternatief ondertussen dus nee mensen die er al na 100m aan het stappen zijn snap ik niet :p

Voor die eens iets anders willen :D
Vraag me af welk type van broek en trui het is.
 
Ik heb hier een tweedehands fiets die ik kan overkopen voor een prijsje van een vriend. Hij heeft die zelf ooit tweedehands gekocht en we proberen nu te weten te komen wat voor fiets het precies is. Hoe kan ik dit het makkelijkst nagaan ? Het is een cube maar ik vermoed dat er ergens een serienummer of iets dergelijks te vinden moet zijn ?
 
Ik heb hier een tweedehands fiets die ik kan overkopen voor een prijsje van een vriend. Hij heeft die zelf ooit tweedehands gekocht en we proberen nu te weten te komen wat voor fiets het precies is. Hoe kan ik dit het makkelijkst nagaan ? Het is een cube maar ik vermoed dat er ergens een serienummer of iets dergelijks te vinden moet zijn ?
Post eens een foto
 
Ik ben rustig aan het uitkijken voor nieuwe wielen voor mijn gravelbike.
Initieel dacht ik aan Dt 240 naven ivm een GR531 velg, maar op aanraden van een collega ben ik ook aan het kijken naar de Zipp 303S wielen (carbon instappers).
Iemand hier ervaring mee?
 
Ik heb die 303Sen afgelopen maand gekocht. Ik denk dat je voor het geld geen betere wielen kunt vinden.

Er zijn wel een paar "nadelen" aan verbonden:

- ouderwetse "3 pawl" freehub met 10° engagement, dus geen zeer snelle pick up als je terug begint te trappen. Geen straf op een gravelbike, het maakt voor iets comfortabeler fietsen IMHO.
- hookless velg (daarom dat ze zo goedkoop zijn), wat je bandenkeuze beperkt tot uitsluitend tubeless-compatibel banden.


Ik zou dus eerst even kijken welke banden je gebruikt, en dan zien of die compatibel zijn met hookless velgen (de meeste tubeless banden zijn dat, maar niet alle). If so, dan is een 303S-setje eigenlijk een no-brainer. Als je eens in het noorden van Antwerpen passeert, mag je ze er eens opleggen.
 
Laatst bewerkt:
Er is een alternatief ondertussen dus nee mensen die er al na 100m aan het stappen zijn snap ik niet :p

Voor die eens iets anders willen :D
Ik snap wel niet wie de potentiële kopers hiervan zijn. Is aan volle prijs rondrijden als een reclamebord voor een biermerk. Het is dan nog mijn persoonlijk favoriet bier en toch zou ik het niet kopen en al zeker niet aan die prijzen.
 
Sinds gisteren wat kettingproblemen (of eerder tandwielproblemen vermoed ik) voor met m'n MTB. Als ik wat meer kracht op m'n pedalen zet zoals bijvoorbeeld bij het oprijden van een heuveltje schiet ketting constant door dus redelijk gevaarlijk en toch paar keer met m'n knie tegen m'n kader geschoten zo. (En heb zo met de koersfiets anderhalf jaar geleden ook m'n hand gebroken met een val bij een doorschietende ketting dus best maar snel repareren best hehe).

Ik vermoed dat m'n groot tandwiel van de MTB zal versleten zijn. Ik wou het er eens op wagen om dit zelf te proberen vervangen, nog nooit gedaan maar het leek me op het eerste zicht niet extreem lastig als ik eens op Youtube keek :)

Weet alleen niet goed wat ik moet bestellen. Mijn MTB is afgemonteerd met Shimano SLX 10-speed groep (36/26), maar precies alle grote tandwielen die je terugvindt zijn 11-speed. Kunt ge ook een 11-speed tandwiel daarop monteren of gaat dat echt niet? Wat zouden de nadelen hiervan zijn? Mss ook best ketting ineens vervangen ook dan?
 
Beste inderdaad alles ineens vervangen dan. Een versleten ketting gaat een nieuwe cassette ook snel en hard doen slijten.
 
Terug
Bovenaan