De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Als je vooraan doortrapt is de rest zeker ook versleten, dus inderdaad alles vervangen.
Op zich kan je 11sp bladen op een 10sp trapstel zetten, als het exact hetzelfde model is. Merken maken nogal graag wat hoeken en kanten aan bladen zodat het nu ook niet vaak compatibel is, dat zou te gemakkelijk zijn 😛

Of gewoon een ander trapstel er op, voor 50 euro kan je niet sukkelen. #wegwerpmaatschappij
https://hollandbikeshop.com/nl-be/f...aHijU6CvujsIEUJTZekjlLbIkUOLH9HEaAq7JEALw_wcB
 
Is er hier toevallig een user actief die al eens gaan rijden is op de grindwegen rondom Siena? We plannen een reis naar Italië en traditiegewijs mag ik één dagje spenderen op de fiets. De grindwegen lijken mij het mooist, dus als iemand ervaringen kan delen, doe gerust. Tips & tricks naar rental/accomodatie/GPX toe,...
 
Is er hier toevallig een user actief die al eens gaan rijden is op de grindwegen rondom Siena? We plannen een reis naar Italië en traditiegewijs mag ik één dagje spenderen op de fiets. De grindwegen lijken mij het mooist, dus als iemand ervaringen kan delen, doe gerust. Tips & tricks naar rental/accomodatie/GPX toe,...
Niet zelf maar ken wel iemand die dat gedaan heeft gewoon met zijn eigen koersfiets en strade-bianchi wegen
 
Als je vooraan doortrapt is de rest zeker ook versleten, dus inderdaad alles vervangen.

Ook als je enkel doortrapt als de ketting op het grote voorblad ligt en geen problemen heeft op het kleine?
Merci voor de link. Vind het wel raar dat ge bij bv. mantel of futurumshop helemaal niets vindt. Ook geen volledige 10-speed cranksets.

Of kan je ook een 11-speed crankstel monteren en achteraan een 10-speed cassette steken?
 
Ook als je enkel doortrapt als de ketting op het grote voorblad ligt en geen problemen heeft op het kleine?
Merci voor de link. Vind het wel raar dat ge bij bv. mantel of futurumshop helemaal niets vindt. Ook geen volledige 10-speed cranksets.

Of kan je ook een 11-speed crankstel monteren en achteraan een 10-speed cassette steken?
10 speed is dan ook zo passé!
 
Ik heb die 303Sen afgelopen maand gekocht. Ik denk dat je voor het geld geen betere wielen kunt vinden.

Er zijn wel een paar "nadelen" aan verbonden:

- ouderwetse "3 pawl" freehub met 10° engagement, dus geen zeer snelle pick up als je terug begint te trappen. Geen straf op een gravelbike, het maakt voor iets comfortabeler fietsen IMHO.
- hookless velg (daarom dat ze zo goedkoop zijn), wat je bandenkeuze beperkt tot uitsluitend tubeless-compatibel banden.


Ik zou dus eerst even kijken welke banden je gebruikt, en dan zien of die compatibel zijn met hookless velgen (de meeste tubeless banden zijn dat, maar niet alle). If so, dan is een 303S-setje eigenlijk een no-brainer. Als je eens in het noorden van Antwerpen passeert, mag je ze er eens opleggen.
Ik heb al gelezen dus dat ook niet alle tubeless banden compatibel zijn met deze velg.
Dat beperkt de bandenkeuze nog meer…
Luxeproblemen… :biglaugh:
 
Ook als je enkel doortrapt als de ketting op het grote voorblad ligt en geen problemen heeft op het kleine?
Merci voor de link. Vind het wel raar dat ge bij bv. mantel of futurumshop helemaal niets vindt. Ook geen volledige 10-speed cranksets.

Of kan je ook een 11-speed crankstel monteren en achteraan een 10-speed cassette steken?
Zoals @SomeDude zegt mikken die winkels vooral op het nieuwe materiaal. Scherpe prijzen en dan grote aantallen zien te draaien. Materiaal van 7 a 8 jaar geleden of de goedkopere niveau's, daar houden ze zich liefst maar weinig mee bezig. Iemand die een mtb koopt met alivio is vermoedelijk ook eerder iemand die naar zijn lokale winkel gaat.

Vooraan maakt het niet uit dat je bladen een fractie smaller zijn. Ik zou gewoon beide vervangen, een gebruikt voorblad doet je nieuwe ketting ook weer sneller slijten.
 
Is er hier toevallig een user actief die al eens gaan rijden is op de grindwegen rondom Siena? We plannen een reis naar Italië en traditiegewijs mag ik één dagje spenderen op de fiets. De grindwegen lijken mij het mooist, dus als iemand ervaringen kan delen, doe gerust. Tips & tricks naar rental/accomodatie/GPX toe,...

Ik was er eerder dit jaar in maart voor de Strade Bianche.
Ik heb wel niet zelf kunnen fietsen, maar wel het grootste deel van het parcours met volgwagen afgelegd.

Persoonlijk zou het niet mijn ding zijn met de koersfiets.
Toch vrij steile hellingen en afdalingen die me verraderlijk lijken.
Wel heel mooi natuurlijk!
Zou zelf voor gravelbike of zelfs MTB durven kiezen.

In de zomer kan het er misschien wel net te warm zijn om een lange tocht te doen...

(Maar even goed zijn er heel veel die er jaarlijks de gran fondo met hun gewone koersfiets rijden)
 
Iemand tips voor een route van Antwerpen tot Leuven voor dit weekend? Mag gravel zijn, al moet het niet al te zot zijn aangezien ik het vermoedelijk vlak na een worsteltraining ga moeten doen en dus halfdood ga vertrekken. :unsure:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan