De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik werk met tubeless vloeistof in mn wedstrijdwielen, da begint te klonteren in de winter als wielen langer stilhangen. Dus ik kan mij inbeelden dat dat bij tubeless ook dikke briel kan zijn. Als je toch lek rijdt is het ook wel wat meer geklooi met ventiel enzo.. En als je met gp5000 wil rijden is het ook een stuk duurder.
Dan heb je nog altijd Dynaplug to the rescue!
Voorlopig 1x moeten gebruiken en deed zijn ding. Anders was het idd vechten met die gore pap in die banden…
 
Gij zijt een toch echt de man van de niet-onderbouwde uitspraken hoor.

Er is letterlijk 1 referentie die volgens een geijkte test banden test, al jaren hetzelfde testpatroon. En guess what: de gp5000 scoort beter dan de Pzero’s qua rolweerstand)

(Iets wat we allemaal al wisten trouwens, maar jij wou weer tegendraads doen)

Ohja, ik onderbouw wél graag

https://www.bicyclerollingresistanc...-5000-s-tr-vs-pirelli-p-zero-velo-race-tlr-sl
Wie rijdt er nu rond met 8.3 bar :unsure:
 
Wanneer ik gewoon ga fietsen krijg ik na lange tijd pijn aan mijn zitvlak, op zich niet zo heel erg.
Maar als ik op de rollen train krijg ik dat al veel sneller, waarschijnlijk een verkeerd zadel dus.
Ik ga nu toch eens ergens langs gaan om een correct zadel te kopen, maar kan dit bij een gewone bikefitter? Of zit dit niet inbegrepen bij bikefitting?
Iemand aanraders regio limburg?
 
Bij de lagere druk is het ook zo hé :) Die kan je denk ik ook zien als niet-premium member.

‘t Is maar anekdotisch natuurlijk, maar pferdenkopf tracht zijn mening wat te vaak als feit te poneren naar mijn goesting.

Maar hey zoals in dus al zei, GP5000’s ook gewoon dik oké hoor. Als je dat de beste tubeless band acht ga uw gang hoor. Trek ze gerust op uw velg :p
Als jij op 8,3 bar of 7 bar tubeles wilt rijden, zeker doen!
 

Maar hey zoals in dus al zei, GP5000’s ook gewoon dik oké hoor. Als je dat de beste tubeless band acht ga uw gang hoor. Trek ze gerust op uw velg :p
Als jij op 8,3 bar of 7 bar tubeles wilt rijden, zeker doen!
Typische reactie. Had ik ook verwacht hoor, geen probleem.

Je kan van elke band subjectieve reviews vinden, maar als er op een ovjectieve manier wordt getest is het opeens niet waar?

Als je de rolweerstand tussen banden onderling wil vergelijken, dus ook tubeless en met innertubes, dan moet je gewoon testen op relatief hoge druk.

Als je met 25mm bandjes (zoals in de test) rijdt met binnenbanden is er echt niks abnormaal aan 7 bar.

Ze worden getest met een belasting van 42,5kg per band, dus dat is een renner van 77kg met een fiets van 8kilo. Dan is 7 bar zelfs de perfecte druk op 25mm.

En zoals je ziet is het verschil bij 6.9 bar groter dan bij 8.3 bar, respectievelijk 1.9 en 2.2 watt. Dus het is niet dat de kloof gedicht wordt bij lagere druk, integendeel.

Maar hé… eens een steenezel…
 
Laatst bewerkt:
Wanneer ik gewoon ga fietsen krijg ik na lange tijd pijn aan mijn zitvlak, op zich niet zo heel erg.
Maar als ik op de rollen train krijg ik dat al veel sneller, waarschijnlijk een verkeerd zadel dus.
Ik ga nu toch eens ergens langs gaan om een correct zadel te kopen, maar kan dit bij een gewone bikefitter? Of zit dit niet inbegrepen bij bikefitting?
Iemand aanraders regio limburg?
Dat je dat op de rollen sneller hebt, is normaal aangezien je veel statistisch zit. Je kan al eens beginnen met het opmeten van de zitbotjes dmv een stuk dik karton. Ga daar op zitten zodat je een afdruk hebt van uw kont, als je dan de afstand meet tussen het midden van elke afdruk, heb je uw zitbodbreedte en kan je daarop verder selecteren.
 
Als je de rolweerstand tussen banden onderling wil vergelijken, dus ook tubeless en met innertubes, dan moet je gewoon testen op relatief hoge druk.
Klopt. Maar er is ook zo iets als wegligging. Ja, met banden op “standje oorlog” gepompt ga je minder rolweerstand hebben, maar tegelijkertijd stuiter je dan naar alle kanten en kun je niet snel rijden. Als je dan met iets minder druk in de banden rijdt, dan zal de rolweerstand waarschijnlijk iets hoger liggen, maar het comfort ook, en kun je hogere wattages trappen, en ga je objectief toch sneller.
 
Klopt. Maar er is ook zo iets als wegligging. Ja, met banden op “standje oorlog” gepompt ga je minder rolweerstand hebben, maar tegelijkertijd stuiter je dan naar alle kanten en kun je niet snel rijden. Als je dan met iets minder druk in de banden rijdt, dan zal de rolweerstand waarschijnlijk iets hoger liggen, maar het comfort ook, en kun je hogere wattages trappen, en ga je objectief toch sneller.
Dat ontken ik ook nergens hé :) Heck, ik rijd al een hele poos op 28mm’s met 4.5 bar. Mijn velgen lenen zich daartoe, ik ben geen zwaargewicht en ik heb liever wat comfort dan 3w minder weerstand. Maar dat geldt voor alle banden, Pzero en 5000 incluis.

Neemt niet weg dat die PZero’s meer rolweerstand hebben bij heel hoge druk, en relatief gezien nóg meer op lagere druk. Je hoeft geen statisticus te zijn om te voorspellen wat het resultaat is op nóg lagere druk.

Het gaat hem om - opnieuw - iets te verkondigen als de waarheid, terwijl dat helemaal niet zo is. Ik ben daar gevoelig aan omdat de helft van het forum die dingen gaat geloven en ze ook voor waarheid zullen aannemen.
 
Typische reactie. Had ik ook verwacht hoor, geen probleem.

Je kan van elke band subjectieve reviews vinden, maar als er op een ovjectieve manier wordt getest is het opeens niet waar?

Als je de rolweerstand tussen banden onderling wil vergelijken, dus ook tubeless en met innertubes, dan moet je gewoon testen op relatief hoge druk.

Als je met 25mm bandjes (zoals in de test) rijdt met binnenbanden is er echt niks abnormaal aan 7 bar.

Ze worden getest met een belasting van 42,5kg per band, dus dat is een renner van 77kg met een fiets van 8kilo. Dan is 7 bar zelfs de perfecte druk op 25mm.

En zoals je ziet is het verschil bij 6.9 bar groter dan bij 8.3 bar, respectievelijk 1.9 en 2.2 watt. Dus het is niet dat de kloof gedicht wordt bij lagere druk, integendeel.

Maar hé… eens een steenezel…
Ik rij zelfs met minder dan 7 bar druk en ik weeg meer :p
 
Iemand ervaring met dit zadel?
Is dit geschikt voor ritten van +-100 km ?
Afentoe doe ik ook wel eens 200+ km.
 
Geen ervaring met dat zadel. Ik heb zowel op de mtb als gravel een specialized phenom comp (smalle versie van 143mm). Met het standaardzadel van mijn Scott gravel kon ik na 10km amper nog stappen van de pijn in mijn linkerbil.

Proberen en terugsturen is de boodschap!
 
Iemand ervaring met dit zadel?
Is dit geschikt voor ritten van +-100 km ?
Afentoe doe ik ook wel eens 200+ km.
Advies over zadel geven is zoals @Polle32 zegt nogal moeilijk. Als je kan testen en terugsturen, niet aarzelen.

Over het zadel in kwestie, ik heb dat ook op mijn Canyon. Heel tevreden van, hoewel ik nog steeds niet écht goed zit. Na een uur of 2-3 begin ik het toch echt te voelen. Het is wel gemaakt voor een on-the-nose positie, met vrij veel drop. Als je graag rechtop zit, steunend op je zitbotjes, is dat zeker niet het goede zadel.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan