De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik vertrouw eerst nog op een vers paartje Schwalbe Durano Plus dat opgereden moet worden.
Tubeless, misschien als ik ooit met die Schwalbes lekrijd, wat vooralsnog niet voorgevallen is. En hoe langer ik kan uitstellen om uit te moeten flooien hoe ik banden tubeless moet leggen, hoe beter. Ook al lees ik vaak dat dat eigenlijk niet zo moeilijk is 😬.
Bij mijn P1600 was dat op 10min in orde :p

Ik heb net het tegenovergestelde gedaan, TL naar binnenband.
Ik had schwalbe one steken, maar das echt geen band voor mij.

Had nog Continental 4 Seasons liggen, dus deze er ff opgelegd.
Als het in februari/maart beter weer zal worden dan ga ik de Goodyear Eagle F1 eens tubeless leggen.
Die krijgen nochtans goeie reviews
Heb ze ook liggen en so far no problems

Die krijgen nochtans goeie reviews
Heb ze ook liggen en so far no problems
Ik bleef een ‘bobbel’ in de band hebben. Dacht eerst slag in mijn wiel, maar dat is nog perfect…
Al veel tubeless gelegd, maar die Schwalbe’s waren een pain in the *ss om op de velg te krijgen.

Ik overweeg om mijn Garmin te vervangen.
Ik twijfel tussen de Wahoo Roam en de Bolt v2.
De Bolt is de laatste nieuwe versie, meer kleuren, usb-c en 100€ goedkoper dan de Roam.

De Roam heeft dan weer een groter scherm.
Mijn ritten bestaan vooral uit gravelroutes, met .gpx bestanden. Dus leesbaar scherm is een must.

Ik bleef een ‘bobbel’ in de band hebben. Dacht eerst slag in mijn wiel, maar dat is nog perfect…
Al veel tubeless gelegd, maar die Schwalbe’s waren een pain in the *ss om op de velg te krijgen.
Zelfde gehad met de One's. Ma jongens toch wat een miserie was dat. Volledig met zeep inwrijven aan 2 kanten, pompen tot 7.5 bar of zelf iets hoger en dan lukt het. Zonder zeep forget it :-) Ligt ook een beetje aan de vorm van je wiel.

Ik vertrouw eerst nog op een vers paartje Schwalbe Durano Plus dat opgereden moet worden.
Tubeless, misschien als ik ooit met die Schwalbes lekrijd, wat vooralsnog niet voorgevallen is. En hoe langer ik kan uitstellen om uit te moeten flooien hoe ik banden tubeless moet leggen, hoe beter. Ook al lees ik vaak dat dat eigenlijk niet zo moeilijk is 😬.
Voordeel van tubeless is vooral lagere druk rijden in uw banden dus meer comfort en daarbij ook nog eens beter qua rolweerstand.
Dus lekbestendigheid, meer comfort en sneller rijden. Geen enkele reden om het niet te doen dus :P Het

Mijn shwalbe one voorband is ook een lastige klant op mijn voorwiel. Achteraan geen probleem. Pro one die er daarvoor opslag ging er ook vlot op.

Heb je die Durano als vouwband of draadband? Ik had de draad-versie en dat was de hel om die op de p1800 wielen te krijgen, echt niet normaal. Ik heb een bandentang gekocht (BBB easytire), anders was het gewoon nooit gelukt.

Heb je die Durano als vouwband of draadband? Ik had de draad-versie en dat was de hel om die op de p1800 wielen te krijgen, echt niet normaal. Ik heb een bandentang gekocht (BBB easytire), anders was het gewoon nooit gelukt.
Het voordeel van die durano's is dan dat die de volgende 5 jaar er niet afmoeten omdat die toch ni verslijten en nooit lek rijden. Goed voor 50k oncomfortabele trage kilometers :scream:

Continental grandprix bandjes hier. Zelf in dit rot weer, veel grip, makkelijk op te leggen en weinig rolweerstand. Voelen aan als heel snelle bandjes en zien er ook nog eens goed uit. :thumb:

Voordeel van tubeless is vooral lagere druk rijden in uw banden dus meer comfort en daarbij ook nog eens beter qua rolweerstand.
Dus lekbestendigheid, meer comfort en sneller rijden. Geen enkele reden om het niet te doen dus :p Het
Ik werk met tubeless vloeistof in mn wedstrijdwielen, da begint te klonteren in de winter als wielen langer stilhangen. Dus ik kan mij inbeelden dat dat bij tubeless ook dikke briel kan zijn. Als je toch lek rijdt is het ook wel wat meer geklooi met ventiel enzo.. En als je met gp5000 wil rijden is het ook een stuk duurder.

Vouwband wel, dus fingers crossed dan.
Ik durf zo'n bandenlifter tool niet meer te gebruiken sinds ik een ander wiel daarmee eens heb beschadigd. Geen idee of dat meer vertelt over mijn (on)handigheid of over de kwaliteit van dat wiel 🤷‍♂️

Man, ik heb onlangs een Schwalbe X-one op een Mavic Aksium aluminium velg gelegd. Bijna mijn vingernagels uit mijn duim moeten duwen, het bloed stond op de rand..

Welke organisaties zijn er om op fietsvakantie te gaan? Ik wil in februari naar een warmer land, maar niet alleen dus sluit ik graag ergens aan. Ik vond al: Bidong & Kortweg travel

Ik werk met tubeless vloeistof in mn wedstrijdwielen, da begint te klonteren in de winter als wielen langer stilhangen. Dus ik kan mij inbeelden dat dat bij tubeless ook dikke briel kan zijn. Als je toch lek rijdt is het ook wel wat meer geklooi met ventiel enzo.. En als je met gp5000 wil rijden is het ook een stuk duurder.
Ik denk dat als het main wielset op uw fiets is dat dit niet direct een probleem vormt.
Ik heb persoonlijk en in mijn omgeving daar nog geen problemen mee gehad althans.
Maar ja je moet dat soms onderhouden en verversen natuurlijk.
En ja dat is een vettig jobke dat leggen en onderhouden :P

Er zijn ook andere banden dan de GP5000’s natuurlijk. Het is ook niet alsof dat de beste tubeless banden zijn.
En de 20€ dat het bij elkaar meer kost is het voor mij het echt wel waard.
Uw banden slijten ook minder snel door tubeless te rijden trouwens.

Terug
Bovenaan