De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Gohja, je kunt ze wel te koop aanbieden, maar ze zijn gebruikt, dus voor die paar euro (10 ofzo) die je er nog voor gaat krijgen, zou ik ze gewoon opbergen op een donkere, koele & droge plek, en ze houden als reserve.

Prachtige fiets zo ne Canyon Aeroad.
Matte kleuren zijn even wennen maar komt goed.

Die SLX in't zwart en blauw al gezien en die zijn toch echt wel knap ze.

Maar eerlijk gezegd ben ik er allemaal nog niet uit. Sebiet eindig ik nog met een endurance. Enfin, of nen Ultimate dan misschien!

Die SLX in't zwart en blauw al gezien en die zijn toch echt wel knap ze.

Maar eerlijk gezegd ben ik er allemaal nog niet uit. Sebiet eindig ik nog met een endurance. Enfin, of nen Ultimate dan misschien!
ik vind die teamkleuren echt vet. De alpecin en de movistar versie zijn echt :drool::drool::drool::drool:

In mijn ogen is dit de volgorde

Super Record -
record / red -
dura ace -
chorus / force -
ultegra -
centaur / rival -
105 -
apex / tiagra
Tja, hoe objectief is een lijst als dit?
Binnen eenzelfde merk klopt de lijst natuurlijk, maar als je dan meerdere merken begint te vergelijken komt er toch meer bij kijken denk ik dan puur gevoel :unsure:

En waarom denk je dit precies?

Force is gewoon, net zoals Ultegra, trickle down van de top-spec groupset. Dus die zijn zeker aan elkaar gewaagd.
Ik had het over ultegra R8050 voor alle duidelijkheid. Dus niet de nieuwe R8100, deze zou ik dan gelijke hoogte of iets hoger dan force zetten.

Ik baseer mij op hetgeen ik zie, hoor en lees.
Het gros van de mensen die ik ken en waar ik mee samen rij hebben Shimano, maar als er dan eens iemand campa of sram rijdt dan trekt dit wel de aandacht.
Deze afbeelding vat het voor mij een beetje samen.

road-bike-buyers-guide-groupsets-compared.jpg

Canyon heeft weinig te winnen of verliezen met dit. Dus ik acht dit wel een realistische weerspiegeling.
Al zou ik rival wel iets hoger zetten doordat deze elektronisch en 12-speed is.

Record en super record blijven voor mij echt wel de groepen onder de groepen. Als dat loopt is dat een genot voor het oor.
Net zoals elk ander Italiaans product, magnifiek gemaakt maar qua betrouwbaarheid minder :P

Dat lijkt mij inderdaad een nette weerspiegeling van hoe ‘t is.

Als je ziet hoe die 2-delige crankassen bij Campa zijn gemaakt… magnifiek. Daar kan geen hollowtech 2 tegenop. Dus ik volg wel. Recente Campa is wel verschrikkelijk lelijk (personal opinion ;))

Na mijn versnellingskabel ook mijn achterwiel kapot gekregen. Een weinig kwalitatief Alexrims wiel dat standaard op een Cube Attain SL zat weliswaar.

Nu op zoek naar een nieuw wielsetje. Ik wil er liefst niet meer dan €300 aan geven.
Stevigheid is belangrijker dan gewicht. Geen zin in direct een slag in mijn wiel te hebben.
En eigenlijk ook dat ik gemakkelijk mijn buitenband erop kan leggen. Ik heb de indruk dat dat bij bepaalde wielen gemakkelijker gaat. Het geeft mij namelijk altijd stress als ik ga fietsen en ik besef dat ik miserie ga hebben als ik lek zou rijden.

Iemand tips qua merk, een specifieke wielset of een onklopbare promo?

Na mijn versnellingskabel ook mijn achterwiel kapot gekregen. Een weinig kwalitatief Alexrims wiel dat standaard op een Cube Attain SL zat weliswaar.

Nu op zoek naar een nieuw wielsetje. Ik wil er liefst niet meer dan €300 aan geven.
Stevigheid is belangrijker dan gewicht. Geen zin in direct een slag in mijn wiel te hebben.
En eigenlijk ook dat ik gemakkelijk mijn buitenband erop kan leggen. Ik heb de indruk dat dat bij bepaalde wielen gemakkelijker gaat. Het geeft mij namelijk altijd stress als ik ga fietsen en ik besef dat ik miserie ga hebben als ik lek zou rijden.

Iemand tips qua merk, een specifieke wielset of een onklopbare promo?
Dt Swiss met 350 naaf, zit je wel aan 450 euro (1600 serie).

1800 serie kan ook, dan zit je ergens aan 325 ofzo maar is dan geen ratchet systeem (370 naaf)

Ere research explorator, kun je ook bij futurum kopen (vaak met wat korting dmv bv een strava code).

ik heb daar de gravelwielen van en kan daar weinig negatiefs over zeggen…

Thanks, het zijn de DT Swiss p1800 wielen geworden. Stonden bij Van Eyck te koop voor €280.

Ik had er nog bij moeten vermelden dat ik velgremmen heb, want die Ere Research wielen zien er ook wel de moeite uit.

Budgetcategorie hoger gaan met betere naaf was nu geen grote meerwaarde voor mij persoonlijk, omdat ik binnen enkele jaren waarschijnlijk toch een nieuwe koersfiets zal kopen met schijfremmen. Maar moest ik nu ook schijfremmen gehad hebben, had ik waarschijnlijk wel voor de betere naaf gekozen.

Thanks, het zijn de DT Swiss p1800 wielen geworden. Stonden bij Van Eyck te koop voor €280.

Ik had er nog bij moeten vermelden dat ik velgremmen heb, want die Ere Research wielen zien er ook wel de moeite uit.

Budgetcategorie hoger gaan met betere naaf was nu geen grote meerwaarde voor mij persoonlijk, omdat ik binnen enkele jaren waarschijnlijk toch een nieuwe koersfiets zal kopen met schijfremmen. Maar moest ik nu ook schijfremmen gehad hebben, had ik waarschijnlijk wel voor de betere naaf gekozen.
Direct tubeless leggen?
Zou ik wel doen alvast!

Direct tubeless leggen?
Zou ik wel doen alvast!
Ik heb net het tegenovergestelde gedaan, TL naar binnenband.
Ik had schwalbe one steken, maar das echt geen band voor mij.

Had nog Continental 4 Seasons liggen, dus deze er ff opgelegd.
Als het in februari/maart beter weer zal worden dan ga ik de Goodyear Eagle F1 eens tubeless leggen.

Direct tubeless leggen?
Zou ik wel doen alvast!
Ik vertrouw eerst nog op een vers paartje Schwalbe Durano Plus dat opgereden moet worden.
Tubeless, misschien als ik ooit met die Schwalbes lekrijd, wat vooralsnog niet voorgevallen is. En hoe langer ik kan uitstellen om uit te moeten flooien hoe ik banden tubeless moet leggen, hoe beter. Ook al lees ik vaak dat dat eigenlijk niet zo moeilijk is 😬.

Terug
Bovenaan