De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik denk dat als het main wielset op uw fiets is dat dit niet direct een probleem vormt.
Ik heb persoonlijk en in mijn omgeving daar nog geen problemen mee gehad althans.
Maar ja je moet dat soms onderhouden en verversen natuurlijk.
En ja dat is een vettig jobke dat leggen en onderhouden :p

Er zijn ook andere banden dan de GP5000’s natuurlijk. Het is ook niet alsof dat de beste tubeless banden zijn.
En de 20€ dat het bij elkaar meer kost is het voor mij het echt wel waard.
Uw banden slijten ook minder snel door tubeless te rijden trouwens.
Die GP5000 krijgt nochtans zeer goede reviews.
Er is een ‘verbeterde’ versie uitgekomen, namelijk de GP5000 S TR
Die heeft mijn aandacht wat gekregen
 
Het moet je maar liggen. Ik heb zowel de GP5000 als de Pro One banden gehad, en Schwalbe lag mij van rijgevoel en stuurgedrag veel meer (hoewel de Continentals slijtvaster waren).
 
Het moet je maar liggen. Ik heb zowel de GP5000 als de Pro One banden gehad, en Schwalbe lag mij van rijgevoel en stuurgedrag veel meer (hoewel de Continentals slijtvaster waren).
Ik ben ook nooit fan geweest van de gp5000 (of 4000), de banden voelen niet soepel aan en slijten erg vlak af.
Over de nieuwe S TR lees ik wel veel goeie dingen. Misschien dat ik die ooit een kans geef, maar dat zal nog niet voor direct zijn 🙂
 
Zwift Acadamy Finals, ze gaan bij Alpecin op zoek naar een nieuwe prof en iedereen kon meedoen
te bekijken op GCN Youtube
ep1
ep2
Amai, daar zit precies wel wat geld achter.
Mooie reclame ook zeker voor Alpecin Fenix en Canyon SRAM

De mannelijke finalisten allemaal een FTP van rond de 330. Vind ik precies wel redelijk laag. Allemaal uiteraard 5+ w/kg
Ander profiel dan allemaal misschien dan een type Lionel Vujasin?
edit: negeer bovenstaande maar. eigenlijk heb ik ze niet allemaal gezien (=
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook nooit fan geweest van de gp5000 (of 4000), de banden voelen niet soepel aan en slijten erg vlak af.
Over de nieuwe S TR lees ik wel veel goeie dingen. Misschien dat ik die ooit een kans geef, maar dat zal nog niet voor direct zijn 🙂
Ik vind die gp5000 de ideale mix tussen een wedstrijdband en een trainingsband. Die lagen op mijn zoon zijn trainingswielen, die ook reservewielen waren tijdens de wedstrijd. Ze bollen beter dan de echte trainingsbanden, maar hebben wel een betere lekbestendigheid en duurzaamheid dan een wedstrijdband. De veloflex op de wedstrijdwielen zijn na een seizoen quasi versleten (als nieuweling is dat met de corona 20-25 koersen of ong 1500km)
 
Ik vind die gp5000 de ideale mix tussen een wedstrijdband en een trainingsband. Die lagen op mijn zoon zijn trainingswielen, die ook reservewielen waren tijdens de wedstrijd. Ze bollen beter dan de echte trainingsbanden, maar hebben wel een betere lekbestendigheid en duurzaamheid dan een wedstrijdband. De veloflex op de wedstrijdwielen zijn na een seizoen quasi versleten (als nieuweling is dat met de corona 20-25 koersen of ong 1500km)
Ik heb nog met veloflex gereden en heb nu ook nog een set Corsa's liggen.
Die zijn absoluut veel sneller versleten én minder lekbestendig. Maar het is wel alsof je op een Perzisch tapijt fietst 😍

De laatste 2 jaar rijd ik met pirelli en ik vind die veel soepeler rijden dan de gp5000. De achterband was versleten na 5k en op die 2 jaar ook nul lekke banden. Allround de beste banden die ik al gehad heb.
 
Ik heb nog met veloflex gereden en heb nu ook nog een set Corsa's liggen.
Die zijn absoluut veel sneller versleten én minder lekbestendig. Maar het is wel alsof je op een Perzisch tapijt fietst 😍

De laatste 2 jaar rijd ik met pirelli en ik vind die veel soepeler rijden dan de gp5000. De achterband was versleten na 5k en op die 2 jaar ook nul lekke banden. Allround de beste banden die ik al gehad heb.
Ook de nieuwe corsa's? Want daar ben ik denk ik nog niet mee lekgereden.
 
Ik heb nog met veloflex gereden en heb nu ook nog een set Corsa's liggen.
Die zijn absoluut veel sneller versleten én minder lekbestendig. Maar het is wel alsof je op een Perzisch tapijt fietst 😍

De laatste 2 jaar rijd ik met pirelli en ik vind die veel soepeler rijden dan de gp5000. De achterband was versleten na 5k en op die 2 jaar ook nul lekke banden. Allround de beste banden die ik al gehad heb.
P Zero?
 
Zwift Acadamy Finals, ze gaan bij Alpecin op zoek naar een nieuwe prof en iedereen kon meedoen
te bekijken op GCN Youtube

Bedankt om aan te stippen, ik had het al zien passeren via Youtube, maar 'k had er nog verder niet naar gekeken.

Knap gedaan, alleen jammer dat het aanvoelt als de zoveelste reality-afval show. Gelukkig kan je ergste stukken skippen.
 
This is it. Ik verander van forum. :rofl:


Also, mijn TT staat de hele winter stil en mijn roadbike eigelijk ook zo goed als.
Nochtans is het zo hoor :p
Schwalbe pro one’s staan overal bovenaan als beste allround tubeless banden.
Performance wijs is het de P zero’s waar iedereen lyrisch over is.

De GP5000’s staan ook hoog uiteraard, daar niet van :p
 
Weet er iemand of er nog nieuwe modellen aan zitten te komen van de Canyon Ultimates? Ik zie dat er 4 Ultimate CF's van 2022 online staan, maar wordt dit nog uitgebreid met extra modellen?
 
Nieuwe wielen gearriveerd. Ogen mooier dan op foto, zeker met de zwarte spaken.

Direct geprobeerd om nieuwe buitenbanden op te leggen. Dat lukte, weliswaar met handschoenen dankzij mijn eeltvrije bureaujobhanden.

Te mooi om waar te zijn? Uiteraard. Er bleken gaten te zitten in mijn reserve binnenbandjes.
 
Weet er iemand of er nog nieuwe modellen aan zitten te komen van de Canyon Ultimates?
Ik verwacht dat er in Januari een model met 12-speed Ultegra en Dura-Ace (zal waarschijnlijk wel CFR worden voor de laatste) gelost zal worden. Frame-update hoef je nog niet te verwachten, dat zal eerder iets voor deze zomer zijn (waarschijnlijk in lijn met de Aeroad afgelopen jaar: integrated cockpit op de SLX/CFR reeks)
 
Nochtans is het zo hoor :p
Schwalbe pro one’s staan overal bovenaan als beste allround tubeless banden.
Performance wijs is het de P zero’s waar iedereen lyrisch over is.

De GP5000’s staan ook hoog uiteraard, daar niet van :p
Gij zijt een toch echt de man van de niet-onderbouwde uitspraken hoor.

Er is letterlijk 1 referentie die volgens een geijkte test banden test, al jaren hetzelfde testpatroon. En guess what: de gp5000 scoort beter dan de Pzero’s qua rolweerstand)

(Iets wat we allemaal al wisten trouwens, maar jij wou weer tegendraads doen)

Ohja, ik onderbouw wél graag

https://www.bicyclerollingresistanc...-5000-s-tr-vs-pirelli-p-zero-velo-race-tlr-sl
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan