VTM2 De Vuilste Jobs Van Vlaanderen

En nen dikken turk door de vooruit erbij.
Had gehoopt dat hij nog harder in de remmen ging dat em tegen de vooruit plakte zonder zijn gordel :smile:

Sympathieke jongen gij! :rolleyes:

Mss heeft hem een vrijstelling van draagplicht? (wat ik betwijfel maar kan natuurlijk)
 
Sympathieke jongen gij! :rolleyes:

Mss heeft hem een vrijstelling van draagplicht? (wat ik betwijfel maar kan natuurlijk)
Los daarvan vind ik ze ook aangenaam om naar te zien.
Maar als je op tv komt lijkt mij dat het minste waar je kan aan denken om die gordel toch even aan te doen.
Moest het een "wegpiraat" zijn via dashcambeelden dan wordt het in de media uitgesmeerd en zit de politie er meteen bovenop.
 
Los daarvan vind ik ze ook aangenaam om naar te zien.
Maar als je op tv komt lijkt mij dat het minste waar je kan aan denken om die gordel toch even aan te doen.
Moest het een "wegpiraat" zijn via dashcambeelden dan wordt het in de media uitgesmeerd en zit de politie er meteen bovenop.
Is wel meer wat er mis is.

Die opa die toiletten langs de weg gaan schoonmaken.. neemt zijn kleindochter mee en laat haar werken.
Dat is ook kinderarbeid en als die op de inspectiedienst echt wilt heeft hij het ook vlaggen
 
Is wel meer wat er mis is.

Die opa die toiletten langs de weg gaan schoonmaken.. neemt zijn kleindochter mee en laat haar werken.
Dat is ook kinderarbeid en als die op de inspectiedienst echt wilt heeft hij het ook vlaggen
Goh vind nu niet dat je dit als kinderarbeid kan bestempelen.
Punt van de gordel klopt wel, was ook het eerste wat mij opviel. Zou dit als vader/moeder zijnde ook allesbehalve vinden.

*edit*
Dacht dat ik gezien had dat de kleindochter geen gordel droeg, ben nu niet meer zeker.
 
Goh vind nu niet dat je dit als kinderarbeid kan bestempelen.
Punt van de gordel klopt wel, was ook het eerste wat mij opviel. Zou dit als vader/moeder zijnde ook allesbehalve vinden.

*edit*
Dacht dat ik gezien had dat de kleindochter geen gordel droeg, ben nu niet meer zeker.
Die droeg een gordel.
 
Nog niemand de vips versie gezien? staat op vtm go
Celine van Ouytsel die daar ff haar elleboog breekt, precies toch niet goed gebriefd wat de veiligheid betreft
 
Nog niemand de vips versie gezien? staat op vtm go
Celine van Ouytsel die daar ff haar elleboog breekt, precies toch niet goed gebriefd wat de veiligheid betreft
Het gevaarlijke aan met handschoenen werken aan iets dat rond draait 😛
11 bouten, dat is inderdaad serieus gebroken
 
Nog niemand de vips versie gezien? staat op vtm go
Celine van Ouytsel die daar ff haar elleboog breekt, precies toch niet goed gebriefd wat de veiligheid betreft
Datte, ze had ook een interview in het Nieuwsblad waar ze zei dat er toch een noodstop op zoiets moest zijn met daarboven een foto van dat ding met een grote rode noodstop vlak boven de hand waarmee ze het bediende (niet die dat gegrepen werd door de kabels).

Die mannen die haar begeleidden waren gewoon niet gewend om de meest basic dingen te zeggen denk ik. Grote rode knop = noodstop. En doet uw haren in een strakke staart en geen los dotje :v
 
Ik heb het programma niet bekeken, maar vergeet vooral toch niet in wat voor omstandigheden die mensen moeten werken. Die verdienen niets dan respect, en de klojo's die dat veroorzaken zouden ze eigenlijk gewoon moeten opsluiten in hun kot zonder eten tot ze het zelf hebben opgeruimd...
 
Ik heb het programma niet bekeken, maar vergeet vooral toch niet in wat voor omstandigheden die mensen moeten werken. Die verdienen niets dan respect, en de klojo's die dat veroorzaken zouden ze eigenlijk gewoon moeten opsluiten in hun kot zonder eten tot ze het zelf hebben opgeruimd...
Ook die mensen die de beerput vol kakken? 😜
Ja die huurwoningen pfffft maak het maar mee 🤮
 
Bwah, die dode mens die daar weken tegen z'n chauffage heeft liggen rotten. 🤢
Kuis nog 200 keer liever beerputten uit dan zoiets.
 
Ik heb het programma niet bekeken, maar vergeet vooral toch niet in wat voor omstandigheden die mensen moeten werken. Die verdienen niets dan respect, en de klojo's die dat veroorzaken zouden ze eigenlijk gewoon moeten opsluiten in hun kot zonder eten tot ze het zelf hebben opgeruimd...
Helemaal mee akkoord, alle respect voor deze mensen en dit is ook nog maar het spreekwoordelijke topje van de ijsberg van zo'n jobs. In België genoeg andere jobs met een "vuil" kantje hoor, verpleging, onderhoud riolering, industriele reiniging (denk aan chemiebedrijven of industriele schoorstenen) maar ook in uitvaartsector, vleesverwerking/slachthuizen, landbouw,...

Ik sta er ook niet voor te springen, maar indien nodig kan ik mij er bij de meeste jobs wel over zetten.

En als je denkt dat het niet erger kan:

Vergeet niet dat al deze jobs ook moeten gebeuren e, geen dixies dan zou je nogal wat "bergen":poop: zien liggen die ook opgeruimd moeten worden. Zo'n verwaarloosd appartement of waar iemand gestorven is kan je toch ook niet laten liggen. Het zou er nogal uit zien mochten dergelijke jobs niet gebeuren dus alle respect hiervoor.

Ben trouwens ook van mening dat het voor elke functie niet slecht zou zijn om (al is het maar even) te moeten starten onderaan de ladder. Los van kennis/veiligheidbemerkingen/... denk ik dat er veel meer respect en waardering zou zijn voor materiaal maar ook voor het werk dat anderen verrichten. Laat de bedienden eerst maar eens even meedraaien in de productie, of bij vb de schoonmaakploeg/ramenwassers/onderhoud...

Niet alleen bij de werkende bevolking trouwens, elke week enkele dagen zo'n jobs "moeten" doen om een werkloosheidsuitkering/leefloon/... te behouden lijkt mij ook een goede stimulans voor de personen die "kunnen", maar niet "willen" werken. (Andere discussie en uiteraard niet voor zieken/... haalbaar)
 
Ik vraag me wel af waarom ze echt in die beerput moeten tot die spik en span is zeg.

Als ze die gewoon leegzuigen is da nie genoeg? 😬
 
Ik vraag me wel af waarom ze echt in die beerput moeten tot die spik en span is zeg.

Als ze die gewoon leegzuigen is da nie genoeg? 😬
Omdat de drek die onderin de beerput ligt ook sowieso weg moet. Anders zal die steeds maar dikker worden door dat ze telkens enkel het vuil water wegzuigen. Dan komt er een moment dat die laag drek zo dik is, dat je ze niet meer weg krijgt, want in de put kruipen zit er dan niet meer in.
Daarnaast doen ze ook ondertussen een vluchtige visuele controle op de afvoeren die er op toekomen en of de put niet scheurt of dergelijke.
 
Terug
Bovenaan