Film De "Versus" thread.

Hay Ho vs New York New York


  • Totaal aantal stemmers
    21
T'is ne moeilijke. The Dark Knight vind ik veruit de beste maar de andere Nolan Batman films zou ik onder die van Burton ranken.

Also; Schumacher is underrated. There I said it. Eindelijk eens een kleurige komische noot die zichzelf niet all important inschat. En die cast was gewoon fenomenaal. Uma Thurman as Poison Ivy en Alicia Silverstone as Batgirl... 🥸
Maar ook Schwarzenegger als Freeze, 2Face Tommy Lee Jones & Carrey als Riddler zijn gewoon lachen. En het costume design! Bat nipples! Don't jump on that hate wagon. Die van Schumacher verdienen beter!

Reeves zijn Batman was voor mij prolly de minste van allemaal. Die reedt zichzelf volledig vast in een murky detective verhaal. Jammer want Reeves is zeker een goeie filmmaker. Na de zoveelste dark en brooding batman mogen ze echt wel eens terug wat mosterd gaan halen bij Schumacher.
 
Ik zit er al een uur mee in mijn hoofd, dus ik ga het gewoon typen zodat ik het mentaal kan afsluiten.

Maar Baffleck klinkt dus als een combinatie van baffen en lekken, wat dus een pleonasme is, want baffen = lekken. En dus Batfleck is superieur, want een pleonasme is uiteindelijk 50% waste of space.
 
Ik zit er al een uur mee in mijn hoofd, dus ik ga het gewoon typen zodat ik het mentaal kan afsluiten.

Maar Baffleck klinkt dus als een combinatie van baffen en lekken, wat dus een pleonasme is, want baffen = lekken. En dus Batfleck is superieur, want een pleonasme is uiteindelijk 50% waste of space.
giphy.webp
 
Ik zit er al een uur mee in mijn hoofd, dus ik ga het gewoon typen zodat ik het mentaal kan afsluiten.

Maar Baffleck klinkt dus als een combinatie van baffen en lekken, wat dus een pleonasme is, want baffen = lekken. En dus Batfleck is superieur, want een pleonasme is uiteindelijk 50% waste of space.
Om u iets nieuw te geven: Joaquin Phoenix zijn Joker heet Arthur Fleck, afgekort: A.Fleck. Toeval?
 
Ik zit er al een uur mee in mijn hoofd, dus ik ga het gewoon typen zodat ik het mentaal kan afsluiten.

Maar Baffleck klinkt dus als een combinatie van baffen en lekken, wat dus een pleonasme is, want baffen = lekken. En dus Batfleck is superieur, want een pleonasme is uiteindelijk 50% waste of space.
Zie dit is dus waarom Lint de eerst genomineerde was. My man delivers.

Zelfs waar er niet "gedelivered" moet worden.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
Nolan vind ik gewoon de beste films op zich.
Burton herinner ik me enkel de originele Batman, niet returns, dus mijn oordeel kan fout zijn. Ik vond het iets te Burton, kitschy.
Schumacher zijn absoluut de slechtste films, maar net als @DaFreak mis ik wel die iets humoristische batman of op zich een batman film die zich wat minder serieus neemt.
Dat brengt me meteen bij Reeves. Ik vond The Batman een goede film, maar ik ben die gloomy gritty batman zo beu.
 
Snyder vind ik eigenlijk geen echte Batman films maar justice league/dc universe films. Baffleck loopt inderdaad rond in die films maar hij is maar een deel van het geheel hij is niet het geheel waar alles rond gebouwd is

Had Baffleck zijn solo film gekregen was die ook wel hier in de poll beland maar nu niet
Ik vind Affleck nochtans een goede Batman. Hij heeft alvast het juiste posture er voor.
Na de zoveelste dark en brooding batman mogen ze echt wel eens terug wat mosterd gaan halen bij Schumacher.
Dat is net wat ik zo goed vind aan de Reeves en Nolan Bats, het donkere en meer volwassen sfeer. Ik wil meer 'superhero' films die R-Rated zijn, waar het er echt eens grof kan gaan. Hopelijk wordt de volgende Venom zo eentje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik vind Affleck nochtans een goede Batman. Hij heeft alvast het juiste posture er voor.
Ik zeg dan ook niet dat hij slecht was. Het was een goede Batman, al weet ik niet wat voor mij de beste is. De minste is voor mij Val Kilmer, die wou teveel doen wat Keaton deed en doet niet genoeg zen eigen ding. Clooney vond ik een goede Wayne maar nu ook niet wauw als Batman al kan dat ook liggen aan het feit dat de rest van de film zo waardeloos is
 
Helemaal eens met DaFreak in deze: Schumacher films zijn zeker flawed maar zijn zeker ook underrated en waren eerdere een eerbetoon aan de stijl van de oldskool OG batman (zoals in filmpje hierboven)
Het het ook gehad met de gritty getormenteerde superheld. 't is terug tijd voor wat kleur!
 
Ik zeg dan ook niet dat hij slecht was. Het was een goede Batman, al weet ik niet wat voor mij de beste is. De minste is voor mij Val Kilmer, die wou teveel doen wat Keaton deed en doet niet genoeg zen eigen ding. Clooney vond ik een goede Wayne maar nu ook niet wauw als Batman al kan dat ook liggen aan het feit dat de rest van de film zo waardeloos is
Kilmer en Clooney deden het niet voor mij. Bale en daarna Keaton, Pattinson vond ik best ook goed maar dan weer minder als Wayne.
 
Liefst van al laten ze Batman gewoon een tijdje rusten nu. 😅

We krijgen binnekort, na nieuwe batgirl, wel een DC film met meerdere Batmans a la SpiderMan No Way Home.

giphy.gif
 
Helemaal eens met DaFreak in deze: Schumacher films zijn zeker flawed maar zijn zeker ook underrated en waren eerdere een eerbetoon aan de stijl van de oldskool OG batman (zoals in filmpje hierboven)
Het het ook gehad met de gritty getormenteerde superheld. 't is terug tijd voor wat kleur!
En misschien zitten die films qua intentie dan ook wel goed maar ze falen dan weer heel hard in hun uitvoering. Tommy Lee Jones is een sterke acteur maar valt als Two Face al na 2 zinnen door de mand, de film verzuipt met momenten in lelijke neonverlichting. Zo wat lolliger meer camp kan tof zijn maar als Jim Carrey en Tommy Lee Jones mij doen denken aan DDT en Fernand Costermans die samen een plan beramen om Boma zijn veld over te nemen is er echt iets mis, die film is meer dan gewoon flawed. Batman & Robin voelt gewoon aan als een speelgoedcommercial met de ene verschrikkelijke oneliner na de andere.
 
Liefst van al laten ze Batman gewoon een tijdje rusten nu. 😅

We krijgen binnekort, na nieuwe batgirl, wel een DC film met meerdere Batmans a la SpiderMan No Way Home.

giphy.gif
Dat van dat multiverse had ik nog niet gehoord.

Batgirl is wel een vervolg op Batman returns, forever en Batman & Robin worden daarbij genegeerd. Daarom ook dat Keaton daar zijn rol herneemt
 
Nolan.
Meteen een donkere toon gezet voor de rest van de trilogie en dat definieert Batman voor mij, rekening houdend met gans de historie van alle films. Al de villains in zijn films waren meer dan fantastisch. Van komisch domme Bane naar iets minder komisch domme Bane.
De opening van Begins had ik niet verwacht (Bruce in Azië); een fenomenale heist-scene in TDK; de nog steeds goede ontvoering in Rises, ondanks de memes.

Schumacher op twee.
Los in mijn kinderperiode en laten we eerlijk zijn, het waren perfecte Batmanfilm voor kinderen. Geen saaie, mistroostige of depressieve films.
Altijd fan geweest van Carrey en dat was daar niet anders.
Batman & Robin was bijzonder veel fun. Schwarzenegger stelt nooit teleur.
- Ijshockey
- De roze gorilla naar groene Poison Ivy
- Het maken van Bane
- Robin in ijs
- Robin zet Poison Ivy in't zak
- "Winter has come at last."
Het is meer dan een guilty pleasure om hem te herbekijken. Alleen een echte vent herbekijkt die elke tien jaar en zou een verplichting moeten zijn voor elke ouder, die een kind heeft.

De Burton-films liggen wat dieper in het geheugen en zijn een iets serieuzere upgrade ten opzichte van de latere 90' films.
De Vito was outstanding en even onherkenbaar als Farrell en Pfeiffer vind ik absoluut verre van aantrekkelijk in de catsuit.
Kudos voor Burton om het nieuw leven in te blazen.

De laatste Batman is weer wat anders en slaagt daar uitstekend in. De lengte boeide me niet, er mocht gerust meer komen.
Op gelijke hoogte met Nolan' films en razend curieus naar de tweede. Als die even goed is, zet ik ze naast Nolan.
 
Terug
Bovenaan