Film De "Versus" thread.

Hay Ho vs New York New York


  • Totaal aantal stemmers
    21
Hele moeilijke. Voor mij gaat het tussen Gary Busey's Highway Cop, Ricci als Streisand Loli en ofc Spider-Man afraid he's about to get murdered.

Heb moeten opzoeken wie Flea is (yeah, yeah I am sorry :shy:) maar die scene wint gewoon. Vooral door de epiloog "the mind of the suit".



Fuck moet die dringend nog is opzetten. 😆


Also; what did you do! Aanmelden en maar één keer meer stemmen? :cry2:
EDIT: Nvm moet wel verrifien maar kunt nog altijd meerdere keren stemmen. :woohoo:
 
Laatst bewerkt:
Ok ik heb er eentje voor de volgende. Bleh registreren wel :( Ik krijg precies geen mail.

Ik heb de film ook te lang niet meer gezien dus dit is eerder een rangschikking op hoe memorabel ze zijn. Damn er zitten veel meer cameo's in dan ik dacht.
- Spiderman
- Gary Busey
- Flea
- Christopher Meloni
- Ellen Barkin
- Harry Dean Stanton

Ik geloof dat Hunter S. Thompson ook een rolletje had en dat Terry Gilliam hem een vervelende lul vond.
 
Ik herinner mij ook niet veel meer van die cameos. Maar hoe kan iets ooit winnen van Harry Dean Stanton :love:.

En fuck @ registreren, dan vote ik maar niet.
 
Ah sorry boys ik had eigenlijk geen idee dat met registratie was. Was nog ingelogd met mijn gmail van een vorige poll.

@DaFreak de nieuwe 4K release van Arrow is serieus demoeite.
 
Hallo mijn verlof is begonnen dus ik kom hier snel nog een nieuwe Versus droppen. Ga meteen ook al de volgende nomineren: mijn paardenbroeder @Pegasus.

Deze keer gaan we een acteur onder de loep nemen die enkel met zichzelf kan vergeleken worden: Nicolas Cage! Vandaag de dag krijgt hij vaak meer aandacht voor zijn speciaal karakter en reputatie (iets dat onlangs nog de basis vormde voor het verbazend goeie The Unbearable Weight of Massive Talent) en het feit dat hij op letterlijk elk script ja lijkt te zeggen. Maar we mogen niet vergeten dat deze kerel een hoop iconische rollen gespeeld heeft en zelfs in slechte films nooit zomaar op automatische piloot speelt. Ik wou specifiek focussen op de periode van 10 jaar die misschien kan gezien worden als zijn artistiek en commercieel hoogtepunt: 1987 tot 1997.

Wat is jullie favoriete Nic Cage rol uit deze periode? Is het één van zijn samenwerkingen met topregisseurs als David Lynch in Wild at Heart of de Coen bros. in Raising Arizona? Waren jullie vooral wild van zijn klassieke actiefilms? Of kiezen jullie toch voor zijn Oscarwaardige vertolking in Leaving Las Vegas?

Nicolas Cage 1987-1997
 
Ik heb moeite niet voor Raisin Arizona te kiezen, wat ik waarschijnlijk de betere film EN acteerprestatie vind.
Maar het is voor mij ondenkbaar om NIET voor een Lynch te kiezen, al was het maar enkel voor deze scene :love:
 
Vampire's Kiss and no contest.
Ik respecteer deze mening maar als ik zowel met de acteerprestatie als de kwaliteit van de film zelf zou rekening houden, zouden er… minstens 6-7 films boven Vampire’s Kiss eindigen in mijn ultieme Nicolas Cage lijst. Niet specifiek van dit lijstje, van z’n hele carrière.

Awesome film though, zegt ook veel over de kwaliteit van de filmografie van de goede man, zelfs nu hij al een paar jaar bezig is het gemiddelde omlaag te halen.

Ik heb zelf gekozen voor Raising Arizona!
 
Ik respecteer deze mening maar als ik zowel met de acteerprestatie als de kwaliteit van de film zelf zou rekening houden, zouden er… minstens 6-7 films boven Vampire’s Kiss eindigen in mijn ultieme Nicolas Cage lijst. Niet specifiek van dit lijstje, van z’n hele carrière.
De vraag was wat je favoriete rol was, wat toch wel redelijk los staat van de kwaliteit van de film zelf! Ik zou Vampire's Kiss niet mijn favoriete film starring Nic Cage noemen (daar denk ik eerder aan Wild at Heart of Mandy), maar ik vind het misschien wel het meest interessante personage dat hij gespeeld heeft. En dat op een uiterst originele manier: de Reagan-era yuppie vampierenmetafoor tot het extreme drijven door een weergaloze, expressionistische en, durf ik zeggen Schrecktaculaire, performance te geven.
 
Kan nog altijd niet geloven dat Face/Off een film is. Hoog tijd voor een rewatch van de meeste hier.. Vampire's Kiss zelfs nog niet gezien :unsure:

Remake van Bad Luitenant is sowieso wel favoriet hier. In de cinema gezien met mijn moeder en allebei een bijna in coma beland.
 
Face/Off.
Een van de beste actiefilms van de '90.
Het zijn acteurs met een reden, maar om die twee te zien veranderen in het karakter van hun tegenpool blijft beklijvend.
Travolta en Cage waren masterclass.

Veel andere films niet gezien van hem in die periode of te diep in het geheugen.
Wild at Heart en zijn grote idool imiteren lijkt me fun.
 
De vraag was wat je favoriete rol was, wat toch wel redelijk los staat van de kwaliteit van de film zelf! Ik zou Vampire's Kiss niet mijn favoriete film starring Nic Cage noemen (daar denk ik eerder aan Wild at Heart of Mandy), maar ik vind het misschien wel het meest interessante personage dat hij gespeeld heeft. En dat op een uiterst originele manier: de Reagan-era yuppie vampierenmetafoor tot het extreme drijven door een weergaloze, expressionistische en, durf ik zeggen Schrecktaculaire, performance te geven.
Ik had inderdaad vrij specifiek gevraagd naar de favoriete rol dus bedankt om correct op de vraag te antwoorden! Ik heb mijn post moeten herlezen omdat ik dacht dat ik het zo geformuleerd had dat je ook eventueel rekening mocht houden met de film zelf, maar hey, alles is goed. Iedereen mag hier doen waar hij of zij zin in heeft. :coolbrows:

Mijn ultieme Cage top 10, zowel met de acteerprestatie als kwaliteit van de film rekening gehouden:
  1. Raising Arizona
  2. Adaptation.
  3. Wild At Heart
  4. Bringing Out The Dead
  5. Face/Off
  6. Leaving Las Vegas
  7. Mandy
  8. Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans
  9. Pig
  10. Vampire’s Kiss
Ik heb Moonstruck nog niet gezien.
Kan nog altijd niet geloven dat Face/Off een film is. Hoog tijd voor een rewatch van de meeste hier.. Vampire's Kiss zelfs nog niet gezien :unsure:

Remake van Bad Luitenant is sowieso wel favoriet hier. In de cinema gezien met mijn moeder en allebei een bijna in coma beland.
Soms vraag ik me af welke andere twee acteurs de rollen van Travolta en Cage hadden kunnen spelen. Oorspronkelijk zouden het Stallone en Schwarzenegger geweest zijn. Mijn god…
 
Ik had inderdaad vrij specifiek gevraagd naar de favoriete rol dus bedankt om correct op de vraag te antwoorden! Ik heb mijn post moeten herlezen omdat ik dacht dat ik het zo geformuleerd had dat je ook eventueel rekening mocht houden met de film zelf, maar hey, alles is goed. Iedereen mag hier doen waar hij of zij zin in heeft. :coolbrows:

Mijn ultieme Cage top 10, zowel met de acteerprestatie als kwaliteit van de film rekening gehouden:
  1. Raising Arizona
  2. Adaptation.
  3. Wild At Heart
  4. Bringing Out The Dead
  5. Face/Off
  6. Leaving Las Vegas
  7. Mandy
  8. Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans
  9. Pig
  10. Vampire’s Kiss
  1. Adaptation
  2. Raising Arizona
  3. Wild At Heart
  4. Matchstick Men
  5. Mandy
  6. Ghost Rider 1 & 2
  7. Face/Off
  8. Vampire’s Kiss
  9. Drive Angry
 
  1. Adaptation
  2. Raising Arizona
  3. Wild At Heart
  4. Matchstick Men
  5. Mandy
  6. Ghost Rider 1 & 2
  7. Face/Off
  8. Vampire’s Kiss
  9. Drive Angry
Drive Angry kan ik nog begrijpen maar de Ghost Rider films vond ik echt slecht volgens elke maatstaf die ik me kan bedenken. Maar wie weet schuilt daar toch iets geniaals onder? Lint, that's who.
 
Drive Angry kan ik nog begrijpen maar de Ghost Rider films vond ik echt slecht volgens elke maatstaf die ik me kan bedenken. Maar wie weet schuilt daar toch iets geniaals onder? Lint, that's who.
Het ging over Cage-performances hé. En in Ghost Rider trekt Cage een extra emmer cheese open, RESTECPA 👊:
Clip gewoon volledig uitkijken, cause he's gripping at the door, gripping at the doooooooooooor :laugh:.

en





De films zelf zijn niet goed, no discussion. Maar elke film die een kusscene intercut met een loeiende koe heeft een beentje voor bij mij:

Ik heb in elk geval goed gelachen in de cinema.


Ghost Rider 2 ... dat is de echte zonde. Die film had zoveel beter geweest als Neveldine en Taylor helemaal ball to the wall crazy waren gegaan, Crank 2 style 🤘.
Leuke annekdote uit een interview met de heren: We asked Nicolas if he could try something different for being crazy, and he said "Guys honestly I think I'm all out of ways to be crazy"
Daar was ik toch een paar dagen niet goed van:headshake:.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan