Film De "Versus" thread.

Hay Ho vs New York New York


  • Totaal aantal stemmers
    21
Het heeft uiteindelijk tot na mijn vakantie geduurd, maar hier ben ik dan toch met mijn VS-poll
Ik zoek het bij één van de interessantste archetypes in de film en literatuur : de femme fatale
Dit archetype werd vaak gebruikt in Film Noir, maar er zijn ook moderne varianten te vinden

Voor de volledigheid nog eens de wikipedia defenitie van een Femme Fatale:
A femme fatale, sometimes called a maneater or vamp, is a stock character of a mysterious, beautiful, and seductive woman whose charms ensnare her lovers, often leading them into compromising, deadly traps. She is an archetype of literature and art. Her ability to enchant, entice and hypnotize her victim with a spell was in the earliest stories seen as verging on supernatural; hence, the femme fatale today is still often described as having a power akin to an enchantress, seductress, witch, having power over men. Femmes fatales are typically villainous, or at least morally ambiguous, and always associated with a sense of mystification, and unease

De ultieme Femme Fatale

Welke van deze is jullie favoriet? Vul gerust aan met personages die ik over het hoofd zag

oh ja, voor de volgende nomineer ik @Sir.Killalot
 
Laatst bewerkt:
Phoe moeilijk hoor. Ik heb Chinatown genomen, maar dat is enkel omdat ik dat de superieure film vind, zeker niet de beste femme fatale.
 
Van deze lijst kies ik ook Phyllis Dietrichson.

Niet op de lijst maar twee andere goeie keuzes: Lana Turner als Cora in The Postman Always Rings Twice en Rita Hayworth als Gilda in Gilda.

Twee goeie relatief recentere keuzes: Linda Fiorentino (ben de naam van haar personage kwijt :unsure:) in The Last Seduction en Patricia Arquette als Renee in Lost Highway.
 
De eerste naam die bij mij opkomt is Margot Shelby (Jean Gillie) in Decoy (1946), de meest crazy evil femme fatal in het genre.
Qua neo-noir moet ik denken aan Matty Walker (Kathleen Turner) in het uitstekende Body Heat (1981).
 
Laatst bewerkt:
Als ik heel eerlijk ben, is het eerste waar ik aan denk bij Femme Fatale de gelijknamige film van Brian De Palma.

Da's nu niet meteen een groots meesterwerk maar wel een vrij goede en lichtjes onderschatte film (denk ik), maar één bepaalde scène is me heel lang bij gebleven.

8aAiaj.gif

Zeer goed acteerwerk door Rebecca Romijn in deze scène.
 
Deze thread was te leuk om zomaar verloren te laten gaan.

Nicole Kidman voor de looks Kim Novak voor haar rol in de film.

Maar de enige echte winnaar is ongetwijfeld ScarJo in Under the Skin.
Wat een dijk van een film blijft dat toch. Nog steeds het beste dat ik afgelopen 20 jaar gezien heb.
instant kippevel.

__________________________________________________________________________________________________________



Bij deze; Sinds films tegenwoordig zodanig uitgemolken worden leek het me wel interessant om de meest intrigerende melk scenes in kaart te brengen.

Poll: Got Milk?
cow-cow-milk.gif

In te vullen op deze theme song

Het is al een serieuze lijst maar ongetwijfeld heb ik er nog een hele hoop over het hoofd gekeken dus vul gerust aan waar nodig. Schol!🥛
 
Laatst bewerkt:
Ik schaam me diep maar besefte juist dat ik de klassieker "Kung Pow: Enter the Fist" vergeten ben.

41JUqkV.gif


excuses!

Ik zie net dat pegasus eigenlijk @Sir.Killalot genomineerd had. :shy: Precies niet zoveel melkdrinkers hier dus als je zin hebt mag je gerust overgaan naar de volgende poll.
 
Terug
Bovenaan