Film De "Versus" thread.

Hay Ho vs New York New York


  • Totaal aantal stemmers
    21

Koonut

Well-known member
Crowdfunder FE
Gezien de zomer er bijna is en we met zijn allen minder achter onze tv gaan plakken, is het misschien eens tijd om een diep filosofisch topic uit de grond te stampen.
Ik stel voor, de "VERSUS"(VEURSUS) thread.

Elke week stelt iemand maar een idee van een franchise, acteur, regisseur, cameo, filmprop, longtake, multiverseseses, sideboob, deleted scene, filmposter, studio cut, monoloog, whatever voor om tegen elkander uit te spelen.

First up:
HAY HO versus NEW YORK NEW YORK


Als film is het makkelijk, Gremlins 1 is overduidelijk meer compleet en kan je bijna een verfijnde metafoor noemen waar vuile Chinese import de Amerikaan onredelijk vraatzuchtig, spastisch en ronduit sadistische onmensen maken. Gremlins 2 on the other hand, is gewoon een repeat, maar dan met een Regisseur die carte blanche krijgt en zijn voet van begin tot einde op het gaspedaal laat staan. Weinig subtiel Dante.

Het is eigenlijk niet echt eerlijk om de twee nummers tegen elkander uit te laten komen gezien "Hay Ho" maar een luttele minuut treft. Gizmo geeft wel een mooie en vooral schattig solo van een volle 3 seconden.

New York on the other hand, WAUW! We krijgen een intermezzo waar een ballade, rumba(right?), folksong, en de kers op de taart, THE PHANTOM OF THE FUCKIN OPERA effe passeert. Welke film in recente geschiedenis doet iets evenwaardig als dit? Juist, geen enkele. New York New York is dus overduidelijk, de enige correcte stem.

Het moet niet allemaal zo ludiek zijn als het mijne, maar we moeten ergens beginnen, en ik heb hier toch wel een nachtje over wakker gelegen en gisteravond een bijna 30 jarige vriendschap voor opgeblazen. Nuchter, jawel.

Elke week nomineert iemand dan maar de volgende. Ik nomineer alvast @Lint mee voor volgende week of hoelang deze poll ook stemmen weet te trekken.
Als er iemand word genomineerd eventueel niet wilt meedoen, geen probleem, die bannen we dan gewoon van het forum.
 
NY, NY.
Gans een TV-musical show van gremlins met oldies had een hit geweest in 1990 Kerstmis.
De ene dag naar Home Alone en de dag erna een musical. Hoe zijn ze daar niet opgekomen?
 
haha geinig concept. I dig. Mijn stem gaat jammer genoeg naar NY NY want het echt goeie antwoord zit er niet tussen.

 
NY NY uiteraard, en ik lach met uw idee dat Gremlins 1 de betere film zou zijn!!!
 
Gezien de zomer er bijna is en we met zijn allen minder achter onze tv gaan plakken, ...
onder deze premise weiger ik deel te nemen. in de zomer wordt er toch meer TV gekeken omdat het te plakkerig en zweterig is om te gamen?

(kan niet op de poll antwpprden ook niet want nog nooit van gehoord)
 
Ik vind u wel ne toffe pe, maar door dit + wat ik ik de Heardle thread lees kan ik dat sentiment steeds moeilijker justifieren :headshake:.
jamajama ik zeg niet dat ik het slecht vind e. het is de schuld van de gemeenschap die mij dit soort dingen niet door mijn strot geduwd heeft. :unsure:
 
jamajama ik zeg niet dat ik het slecht vind e. het is de schuld van de gemeenschap die mij dit soort dingen niet door mijn strot geduwd heeft. :unsure:
Tis weer de schuld van De MaAtSchAPpiJ zuh, typische millennial attitude.
 
Tis weer de schuld van De MaAtSchAPpiJ zuh, typische millennial attitude.
ah daarom is er dit forum e, de millennials op hun plaats zetten met hun privileged bullshit en vetarm spek.
de boomers met hun inverse FOMO, want je hebt niet geleefd als je deep purple van Prince of ac dc nooit gehoord hebt. :')
bon ik zal de twee films hier vermeld ne keer kijken.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
Luister gewoon naar de liedjes @NDEFCB, en dan vooral die ene Gremlin de 23e seconde in New York New York die in uw rechteroor, er zo net wat extra OOMPH in blaast. Komaan, de keuze is simpel.
 
Even terzijde misschien een idee om in deze thread met strawpoll of iets gelijkaardigs te werken zodat we niet voor elke ronde een nieuwe thread moeten maken?
 
All good with me. Zolang die teller voor Hay Ho maar op 0 blijft te staan.
 
Ok, ik luister, zowel naar @Koonut voor een nieuwe als naar @DaFreak om strawpoll te gebruiken.
(Misschien moet gij of een mod de openingspost aanpassen, en daar de strawpoll links in rammen?)

Maar bij deze dus tijd voor serieuziteit. Laten we de aloude vete oplossen: Welke film is de betere, Alien of Aliens?
Ik zie jullie graag de juiste keuze maken :love:.

Ik nomineer alvast @TRUMP mee voor volgende week of hoelang deze poll ook stemmen weet te trekken.
 
Ok, ik luister, zowel naar @Koonut voor een nieuwe als naar @DaFreak om strawpoll te gebruiken.
(Misschien moet gij of een mod de openingspost aanpassen, en daar de strawpoll links in rammen?)

Maar bij deze dus tijd voor serieuziteit. Laten we de aloude vete oplossen: Welke film is de betere, Alien of Aliens?
Ik zie jullie graag de juiste keuze maken :love:.

Ik nomineer alvast @TRUMP mee voor volgende week of hoelang deze poll ook stemmen weet te trekken.
Thx,

ik heb alvast op ALIENS geklikt op uw link, maar mijn vote wordt precies niet bijgehouden. want bij het overzicht na het voten krijg ik 0 votes overal te zien... is dit normaal?
en als ik dan opnieuw probeer krijg ik "you already voted"... ?

ik heb alvast een ideetje voor volgende "strawpoll" :) volgende week.
 
Terug
Bovenaan