Film De "Versus" thread.

Hay Ho vs New York New York


  • Totaal aantal stemmers
    21
Train to Busan vind ik persoonlijk de beste zombie film. De zombies voelen angstaanjagend aan. Alles verloopt vanuit het oogpunt van onze hoofdpersonages waardoor we door hun ogen basically het snelle verval van hun land zien gedurende de treinrit. De hoofdpersonages zijn menselijk en je leeft met hen mee. De special effects zijn uitstekend en het einde is er boenk op.

Mijn hart wilt echter voor BrainDead stemmen, want ik ben zelden zo verrast door een film en heb zelden zo vaak WTF geroepen en gelachen tijdens een zombie film, meer nog dan bij Shaun of the Dead bijvoorbeeld.
 
Waauw echt iedereen van betekenis wordt hier gekozen.

3a81ev.jpg
milhouse-simpsons.gif

ga ook wel eens iets bedenken
 
@Pegasus
zombie-land-bill-murray.gif

Zelf had ik Zombieland er ook tussengezet peinzek. De 2e vergeten we best.


Maar nu zie ik me wel genoodzaakt om ook door het Lint te gaan want het is me opgevallen dat Return of the Living Dead er niet tussen staat! Quel oversight!
dc72ba60d736d9865eaa93f423991f22.gif

Dat ge daarvoor ingehaald mogen worden door de strompelende meute! ;p



Oh en ook nog een honorable shoutout voor motherfuckin PontyPool. Not quite zombies but close and all the better for it! Ik heb het gevoel dat die altijd wat onder de radar is gebleven en da's imo volledig onterecht.

 
Zelf had ik Zombieland er ook tussengezet peinzek. De 2e vergeten we best.

Maar nu zie ik me wel genoodzaakt om ook door het Lint te gaan want het is me opgevallen dat Return of the Living Dead er niet tussen staat! Quel oversight!

Oh en ook nog een honorable shoutout voor motherfuckin PontyPool. Not quite zombies but close and all the better for it! Ik heb het gevoel dat die altijd wat onder de radar is gebleven en da's imo volledig onterecht.
Awel ik was eerlijk gezegd nog aan het twijfelen om hem er tussen te zetten.
World War Z had ik ook eraan toegevoegd maar uiteindelijk toch er ook niet bij gezet.

Ik moet (met schaamte) zeggen dat ik van de Living Dead reeks er niet veel gezien heb, zelfs de Dawn Of The Dead uit 1978 nog niet 😳
Enkel 'Return of the Living Dead III' heb ik gezien.

Pontypool gezien maar ook al is het een goede film voor mij valt hij toch niet onder de toppers.
 
Ik moet (met schaamte) zeggen dat ik van de Living Dead reeks er niet veel gezien heb, zelfs de Dawn Of The Dead uit 1978 nog niet 😳
Enkel 'Return of the Living Dead III' heb ik gezien.
Lucky you! Return III is ergens ook nog wel lachen maar die is niet te vergelijken met de originele. De originele Return hoort echt wel thuis in het rijtje legends. Dawn is al een dagje ouder maar die sfeer zit er nog altijd dik in. Waar je bij return regelmatig plat gaat van het lachen is Dawn eindeloos grimmig en hopeloos. Ideale double feature. :woohoo:


Pontypool is idd eerder een subtopper maar heeft mij destijds toch serieus omver geblazen. T'is meer een idee film die speelt met zijn eigen concept van "zombie" dan inzet op traditionele zombie slaughter en gore en die al doende op meesterlijke wijze zijn minuscuul budget weet te verstoppen. Het is net als 28 Days een vrij unieke film in het zombie genre dus kwou die gewoon nog eens extra onderstrepen. :biglaugh:

Mijn poll "kritiek" moet je nooit serieus pakken. Gewoon een excuus om te kunnen zeveren over een favoriet. ;p
 
Lucky you! Return III is ergens ook nog wel lachen maar die is niet te vergelijken met de originele. De originele Return hoort echt wel thuis in het rijtje legends. Dawn is al een dagje ouder maar die sfeer zit er nog altijd dik in. Waar je bij return regelmatig plat gaat van het lachen is Dawn eindeloos grimmig en hopeloos. Ideale double feature. :woohoo:
Het probleem is dat zo'n oudere horror films meestal wel een deel gedragen wordt door nostalgie. Er zitten veel slechte tussen maar als je die bekeken hebt toen de net uit waren kan je die gemakkelijker appreciëren. Bij de Living Dead reeks is dan ook nog het feit dat het trage zombies zijn en die zijn niet zo angstaanjagend.
Vroeger was ik ook wel fan van The Blob, al denk ik moest ik die nu terugzien dat het wel heel wat minder zou zijn 😋
 
- de snelle zombies (allez geïnfecteerden) hier meer voor spanning dan echte horror zorgden
- die als beste uit deze keuzes de post-apocalyptische wereld na een uitbraak weergeeft (die desolate beelden van Londen!)
Basically dit.
+ de scene in de kerk, waar Murphy hulp zoekt. Die gezichten...

Bij zombies denk je meteen aan zwervers in de nazang van apocalyptische omstandigheden, op zoek naar deftig vlees.
Het lijkt me logisch dat die dan snel lopen om als eerste eentje te pakken te krijgen, vooraleer een compagnon beet heeft.
En brutaal dat die waren. Razernij-zombies van 28-reeks = asap zelfmoord plegen.

Trage zombies waren goed voor de '60 en de paar decennia erna.
De humor van Evil Dead II en Braindead waren meer dan fantastisch en Shaun of the Dead op eigentijdse wijze ook zeer goed, maar ze waren alledrie te grappig en daar mag het niet om draaien bij een zombiefilm.
REC op een tweede plek, met dank aan die camera.
Vastzitten in een gebouw met de levende doden lijkt me geen pretje, net als in een supermarkt.
Train to Busan nog niet gezien jammer genoeg.
 
Et voila.

Ik ga voor Nolan, deels door jeugdsentiment maar ook omdat de setting van zijn trilogie heel indrukwekkend blijft. Schumacher is by far de minste voor mij, bij Reeves is het wat moeilijk om te oordelen omdat er nog maar 1 film is. Burton zou ik tweede plaatsen
 
Welke grapjas heeft Schumacher aangeduid?

Ik ben voor Burton gegaan. Mijn favoriete Batman film wisselt tussen Batman Returns en The Dark Knight, maar Batman-Batman Returns zijn samen sterker dan Batman Begins-TDK-TDKR. Begins en Rises zijn nog altijd vrij goede films (hoewel dat Rises nogal rommelig is), maar veel minder fun dan de Burton films voor mij. Voor Reeves is het inderdaad nog te vroeg maar het begin is alvast sterker dan bij Nolan.

giphy.webp

Dit alleen al is beter dan alles in de Nolan films.
 
Welke grapjas heeft Schumacher aangeduid?

Ik ben voor Burton gegaan. Mijn favoriete Batman film wisselt tussen Batman Returns en The Dark Knight, maar Batman-Batman Returns zijn samen sterker dan Batman Begins-TDK-TDKR. Begins en Rises zijn nog altijd vrij goede films (hoewel dat Rises nogal rommelig is), maar veel minder fun dan de Burton films voor mij. Voor Reeves is het inderdaad nog te vroeg maar het begin is alvast sterker dan bij Nolan.

giphy.webp

Dit alleen al is beter dan alles in de Nolan films.
Rises nu gisteren teruggezien en vond die minder rommelig dan ik mij herrinerde. Had Burton vanaf de eerste film zo in zijn stijl opgegaan als hij deed in Returns had hij de beste run gehad.
 
  1. Nolan
  2. Burton
  3. Reeves
  4. Schumacher
Jeugdsentiment zou bij mij Burton zijn, ik herinner mij nog goed de heisa rond de film toen die KNT was in de cinema.

Nolan heeft voor mij de 'superhero' film naar het meer volwassen niveau gebracht. Ik hou van de harde, donkere sfeer.
 
  1. Nolan
  2. Burton
  3. Reeves
  4. Schumacher
Jeugdsentiment zou bij mij Burton zijn, ik herinner mij nog goed de heisa rond de film toen die KNT was in de cinema.

Nolan heeft voor mij de 'superhero' film naar het meer volwassen niveau gebracht. Ik hou van de harde, donkere sfeer.
Snap eigenlijk ook niet goed waarom die film KNT was. Returns had ik wel nog begrepen.

Ivm Reeves: ik vind wel dat die goed een hybride vormt tussen Nolan en Burton. Het is rauw en hard, Gotham is ook echt een stad maar tegelijk is er ook iets fantasyachtig: Wayne/Batman zijn woonst is precies een kerker uit Zweinstein en de Batmobile is een coole wagen in plaats van een halve tank. In Nolan zijn universum had ik een Mr Freeze of Clayface nooit zien passen hier zie ik het wel nog gebeuren.
 
Ik heb Begins nog zitten trollen in de cinemazaal(I know shame on me). Om dan uiteindelijk volledig mijn kar te keren en het nu misschien wel mijn favoriet is. Batman Returns moet ik wel nog eens opnieuw bekijken.
 
Snap eigenlijk ook niet goed waarom die film KNT was. Returns had ik wel nog begrepen.

Ivm Reeves: ik vind wel dat die goed een hybride vormt tussen Nolan en Burton. Het is rauw en hard, Gotham is ook echt een stad maar tegelijk is er ook iets fantasyachtig: Wayne/Batman zijn woonst is precies een kerker uit Zweinstein en de Batmobile is een coole wagen in plaats van een halve tank. In Nolan zijn universum had ik een Mr Freeze of Clayface nooit zien passen hier zie ik het wel nog gebeuren.
Goh ja, die ene scene met de Joker zeker.

Ik vind de nieuwe Batman zeker ook een topper, bijna zo goed als de Nolan versies.
 
Allé gasten, dat is toch duidelijk Schumacher, die heeft duidelijk de beste run.
Zie hier hoe gecontroleerd hij met veel zelfvertrouwen en flair vooruit schrijdt:

Vergelijk dat met de stijve "stick-up-your-ass" wandel van Nolan:

Tim Burton zijn weird en awkward whatyouwouldcallit:

Of Matt Reeves zijn nerdy gedoe:


Imo moet ge nog Martinson (die jaren 60 Batman is awesome) en Snyder erbij betrekken.
Voor mij is de lijst dan:
  1. Nolan + Burton
  2. Martinson
  3. Reeves
  4. Snyder
  5. Schumacher
 
Allé gasten, dat is toch duidelijk Schumacher, die heeft duidelijk de beste run.
Zie hier hoe gecontroleerd hij met veel zelfvertrouwen en flair vooruit schrijdt:

Vergelijk dat met de stijve "stick-up-your-ass" wandel van Nolan:

Tim Burton zijn weird en awkward whatyouwouldcallit:

Of Matt Reeves zijn nerdy gedoe:


Imo moet ge nog Martinson (die jaren 60 Batman is awesome) en Snyder erbij betrekken.
Voor mij is de lijst dan:
  1. Nolan + Burton
  2. Martinson
  3. Reeves
  4. Snyder
  5. Schumacher
Snyder vind ik eigenlijk geen echte Batman films maar justice league/dc universe films. Baffleck loopt inderdaad rond in die films maar hij is maar een deel van het geheel hij is niet het geheel waar alles rond gebouwd is

Had Baffleck zijn solo film gekregen was die ook wel hier in de poll beland maar nu niet
 
Laatst bewerkt:
Snyder vind ik eigenlijk geen echte Batman films maar justice league/dc universe films. Baffleck loopt inderdaad rond in die films maar hij is maar een deel van het geheel hij is niet het geheel waar alles rond gebouwd is

Had Baffleck zijn solo film gekregen was die ook wel hier in de poll beland maar nu niet
Kan wel zijn, maar Snyder heeft wel degelijk een "Batman run" gehad over verschillende films. Dus ik vind absoluut dat hij erbij mag/moet.

En het is Batfleck, niet Baffleck :unsure:.
 
Terug
Bovenaan