De Verraders

De Verraders

Niels is vermoord die het schild had, dus extra speler over op het laatste. ;-)

Maar dat heb ik mee berekend. Zoals ik schreef: -1 door Loic die gediskwalificeerd werd, +1 door een moord die niet gebeurd is. Netto dus +0, dus zouden ze nog altijd met 3 moeten eindigen dan.

Ik begrijp het precies niet helemaal...
Dus de regel is "Een verrader mag nooit zeggen dat hij/zij een verrader is"?
Dan is het toch enorm simpel voor de bondgenoten om in het begin van het spel de verraders te ontmaskeren?

"Jongens, we gaan het rijtje af. Iedereen gaat om de beurt zeggen 'Ik zweer dat ik een verrader ben!'. Aangezien de échte verraders dit volgens de regels niet mogen doen, zullen we meteen weten welke 3 kandidaten de verraders zijn doordat enkel alle bondgenoten deze uitspraak zonder probleem mogen doen."

Ha, Bart Kaël, jij hier!
ik had je niet herkend onder jouw schuilnaam “Brandon”… 😂

Interessant artikel : https://www.hln.be/tv/loic-en-jamie...zou-ik-het-vandaag-anders-aanpakken~abcdef5e/ .
Nu wordt dus nogmaals bevestigd dat Loic helemaal geen geniaal plan had, maar simpelweg het spel opgeblazen heeft omdat hij zich niet meer kon vinden in de rol van Verrader, waarbij hij gewoon werkelijkheid en spel niet meer uit elkaar hield. JL kreeg hier op het forum ook al veel commentaar, maar ik denk dat de rol van Verrader inderdaad niet te onderschatten is als je daar een week lang 24/7 bij mekaar zijt, en dus gewoon non-stop op je acties en je woorden moet letten. Ook Loic zijn kamikaze-actie is daar het gevolg van, al was JL haar actie tegen Walter natuurlijk wel de katalisator.
EDIT: het probleem is ook dat dat pact van Wagon 1 al afgesloten was nog voor het spel begonnen was, en dus eigenlijk een pact was buiten het spel, waardoor je nog meer vermenging van spel en realiteit kreeg.

Laatst bewerkt:
Dan is het toch enorm simpel voor de bondgenoten om in het begin van het spel de verraders te ontmaskeren?

"Jongens, we gaan het rijtje af. Iedereen gaat om de beurt zeggen 'Ik zweer dat ik een verrader ben!'. Aangezien de échte verraders dit volgens de regels niet mogen doen, zullen we meteen weten welke 3 kandidaten de verraders zijn doordat enkel alle bondgenoten deze uitspraak zonder probleem mogen doen."
Het paterke van Hasselt is trots op je.

Dat zal niet mogen of er zal een regel zijn om dat op te lossen.

Interessant artikel : https://www.hln.be/tv/loic-en-jamie...zou-ik-het-vandaag-anders-aanpakken~abcdef5e/ .
Nu wordt dus nogmaals bevestigd dat Loic helemaal geen geniaal plan had, maar simpelweg het spel opgeblazen heeft omdat hij zich niet meer kon vinden in de rol van Verrader, waarbij hij gewoon werkelijkheid en spel niet meer uit elkaar hield. JL kreeg hier op het forum ook al veel commentaar, maar ik denk dat de rol van Verrader inderdaad niet te onderschatten is als je daar een week lang 24/7 bij mekaar zijt, en dus gewoon non-stop op je acties en je woorden moet letten. Ook Loic zijn kamikaze-actie is daar het gevolg van, al was JL haar actie tegen Walter natuurlijk wel de katalisator.
EDIT: het probleem is ook dat dat pact van Wagon 1 al afgesloten was nog voor het spel begonnen was, en dus eigenlijk een pact was buiten het spel, waardoor je nog meer vermenging van spel en realiteit kreeg.

Je hoeft daar toch niets te saboteren ofzo, gewoon denken dat je een bondgenoot bent en niemand komt er ooit achter.

Je hoeft daar toch niets te saboteren ofzo, gewoon denken dat je een bondgenoot bent en niemand komt er ooit achter.

Toch niet zo vanzelfsprekend, denk ik, om de simpele reden al dat je als Verraders meer weet dan de bondgenoten. Kijk bvb maar naar die verspreking van Walter ergens halfweg, die per ongeluk verklapte dat hij al wist dat Maureen ging binnenkomen bij het ontbijt.

Conclusie: een waardeloos programma 4/10, voor de moeite, maar bewust gebuisd.

De positieve punten:
  • De meeste BV's leken me leuke mensen, dus daar lag het niet per se aan, ondanks dat ik velen er niet van kende en ik initieel verwachtte dat het gebruik van BV's in plaats van onbekende kandidaten net het grote minpunt zou zijn.

• Een aantal opdrachten waren nog wel leuk gevonden. Duidelijk goedkoper dan De Mol, maar goed, die BV's moeten wél betaald worden in tegenstelling tot onbekende kandidaten.
De negatieve punten:
  • Het programma zou graag een wannabe Mol programma zijn, maar de verraders moeten opgespoord worden op basis van géén enkele informatie, de proeven hadden er evengoed niet in kunnen zitten en men had ook gewoon zo Weerwolven kunnen spelen. Er is nauwelijks gesaboteerd tijdens de proeven en bij de ronde tafels is men dan ook vooral afgegaan op vriendjespolitiek, kuddegedrag en domme wraakpogingen (Dirk eruit stemmen) en het ergste van alles..

• Een opmerking die Walter maakte die hem compleet weggaf, was zo vergeten.

• Daarna vergeten de verraders gewoon puur elementaire wiskunde en saboteren ze hun eigen winstkansen door niemand te vermoorden en bewust op dat schild te spelen, en dan besluit vervolgens één van de verraders doodleuk om z'n eigen spel te gaan spelen door een pact dat ze in hun tactisch voordeel hadden kunnen gebruiken als het hoofddoel van het spel te beschouwen, wat een f*cking kalf is die Loïc.

• Als ze beter hadden afgesproken om Walter te slachtofferen zoals Jaimie-Lee gedaan had, dan hadden er maar weinig meteen Loïc vermoed, en Jamie-Lee nog minder, dan hadden ze de volgende aflevering Hannelore kunnen wegspelen, en daarna misschien nog Maureen, nadat ze ook een Niels vermoord hadden. Met bondgenoten als Bart Kaël of Ward [Levende Roeimachine waarvan ik de achternaam niet ken] heb je al 2 bondgenoten met een straatsteen-IQ die je moeiteloos kon manipuleren, maar neen hoor, ...
Als hier een tweede seizoen van komt, zal ik er alleszins niet naar kijken.

Ik vraag me af waar ik verkeerd aan het rekenen ben. Ze starten dus met 18 over 8 dagen. In 8 dagen heb je 8 ronde tafels en 7 moorden, dus schieten er inderdaad 3 over.
Maar gisteren schoten er 4 over. Enerzijds had je wel de diskwalificatie van Loic en anderzijds had je hun met opzet mislukte moordpoging op Niels, wat dus elkaar compenseert... Waarom waren ze dan op het einde nog met 4 en niet met 3 ? Wat zie ik over het hoofd ?
Wat je over het hoofd ziet is dat de Nederlandse versie lichtjes anders is dan de Belgische versie.
In Nederland speel je ook als individueel omdat je dat zilver wilt winnen.
Je wilt als verrader er toch ook wel voor zorgen dat de verraders er niet uit liggen. Dus ga je toch dingen gaan sturen.
En net die acties zorgen er voor dat er toch indicaties ontstaan over wie verrader is.

De positieve punten:
  • Een aantal opdrachten waren nog wel leuk gevonden. Duidelijk goedkoper dan De Mol, maar goed, die BV's moeten wél betaald worden in tegenstelling tot onbekende kandidaten.
De negatieve punten:
  • Het programma zou graag een wannabe Mol programma zijn, maar de verraders moeten opgespoord worden op basis van géén enkele informatie, de proeven hadden er evengoed niet in kunnen zitten en men had ook gewoon zo Weerwolven kunnen spelen. Er is nauwelijks gesaboteerd tijdens de proeven en bij de ronde tafels is men dan ook vooral afgegaan op vriendjespolitiek, kuddegedrag en domme wraakpogingen (Dirk eruit stemmen) en het ergste van alles..
Omdat er verraders zijn, is het opeens een wannabe mol? Dat maak jij er van. Ik niet. Je moet dat los van elkaar zien. De mol is een totaal ander spelformat.
Die opmerking hebben degenen die het zagen afgedaan als een onschuldige verspreking, komt in het gewone leven ook wel eens voor. Dus zo'n duidelijke indicatie is dat niet. En vergeet niet dat jij dat als tv-kijker gezien hebt, niet vanuit het perspectief van medespeler.
  • Daarna vergeten de verraders gewoon puur elementaire wiskunde en saboteren ze hun eigen winstkansen door niemand te vermoorden en bewust op dat schild te spelen, en dan besluit vervolgens één van de verraders doodleuk om z'n eigen spel te gaan spelen door een pact dat ze in hun tactisch voordeel hadden kunnen gebruiken als het hoofddoel van het spel te beschouwen, wat een f*cking kalf is die Loïc.

• Als ze beter hadden afgesproken om Walter te slachtofferen zoals Jaimie-Lee gedaan had, dan hadden er maar weinig meteen Loïc vermoed, en Jamie-Lee nog minder, dan hadden ze de volgende aflevering Hannelore kunnen wegspelen, en daarna misschien nog Maureen, nadat ze ook een Niels vermoord hadden. Met bondgenoten als Bart Kaël of Ward [Levende Roeimachine waarvan ik de achternaam niet ken] heb je al 2 bondgenoten met een straatsteen-IQ die je moeiteloos kon manipuleren, maar neen hoor, ...

JL is begonnen met haar eigen spel te spelen, zij had allereerst Walter niet proactief moeten er uit proberen te spelen en ten tweede is ze er ook te vroeg mee begonnen. Walter ging er sowieso als eerste er uit, hoe later hij er uit gaat, hoe beter de kansen voor de verraders om te winnen. Dus waarom dan hem er zo vroeg mogelijk proberen uit te krijgen, JL had haar ego niet in de weg mogen laten staan.
Loïc heeft het wel enorm slecht geëindigd, maar het geeft misschien wel aan hoe moeilijk het is voor de spelers om in dat spel te zitten. Kijk ook naar Niels bijvoorbeeld, die was ook helemaal het Noorden kwijt op d'n duur.
Als tv-kijker vanuit je veilige zetel is dat wellicht allemaal zeer moeilijk te beseffen, we zien maar wat de producers willen wat we zien en we zitten ook helemaal niet zelf in dat spel.

Ik vind het wel degelijk een tof programma, maar het moet nog wat volwassener worden in België. In Nederland was het eerste seizoen ook niet zo deftig.
En hopelijk gaan de spelers in het volgend seizoen wat actiever lobbyen overdag ipv heel de dag te zwijgen en te zeggen 'vanavond hé, vanavond ga ik mijn grootse plan uitleggen'. Want als Astrid dat had gedaan bijvoorbeeld, denk ik dat ze veel meer mensen had meegekregen in haar verhaal.

Dat zijn de winnaars van het zilver, in Nederland winnen de deelnemers dat zelf, niet de kijkers.
Ahzo, bedankt voor de info. Het is dus iets anders als bij ons, en geeft waarschijnlijk ook een andere dynamiek. Ben benieuwd of dat nieuwe seizoen in Nederland me beter zal bevallen. Het feit dat ik al niemand ken van de deelnemers en dat ze na 2 seizoenen iets beter snappen hoe het in elkaar zit, kan daar wel bij helpen.

Zal normaal wel dezelfde dag beschikbaar zijn op Videoland denk ik? Ik deel met Nederlandse vrienden een account, dus dat komt goed uit.

Die Loïc heeft dat programma naar het eind toe ook gewoon verkloot ,
if you can't handle it , then don't play it.

Voor de rest teveel nutteloze kandidaten(Bart & Ward) , die gewoon met puur sjans in die finale zitten.

Zonder BV's ga je nog meer het Mol-effect hebben , maar das mss net niet de bedoeling .

De positieve punten:
  • De meeste BV's leken me leuke mensen, dus daar lag het niet per se aan, ondanks dat ik velen er niet van kende en ik initieel verwachtte dat het gebruik van BV's in plaats van onbekende kandidaten net het grote minpunt zou zijn.

De negatieve punten:

Als hier een tweede seizoen van komt, zal ik er alleszins niet naar kijken.

Ik ben eigenlijk anders van mening. Het is weerwolven on steroid en dus wel vermakelijke tv. Al staat of valt alles natuurlijk met de deelnemers en hoe zij het spel gaan spelen.

Ik ga wel akkoord dat de verraders extra speciale opdrachten zouden moeten hebben om hun positie moeilijker te maken. Dat kan het saboteren zijn van opdrachten, maar ook gewoon zijopdrachten waarbij ze betrapt kunnen worden en dus meer discussies zouden beginnen. Natuurlijk alles met een goed evenwicht. Maar nu is het idd te braaf voor de verraders.

De opdrachten zouden ook wat meer diepgang mogen hebben en zeker ook meer uitspelen dat er mensen of groepjes tegen elkaar uitkomen. Een mislukte opdracht zal dan tot beschuldigingen leiden, wat dan ongetwijfeld meegaat tot ronde tafel etc.

Het heeft potentieel, maar het kan nog een pak beter idd. Maar een 2e seizoen zou ik wel een kans geven. Ik vermoed dat de makers uit S1 veel zullen leren ter enhancement van een S2.

Ik ben eigenlijk anders van mening. Het is weerwolven on steroid en dus wel vermakelijke tv. Al staat of valt alles natuurlijk met de deelnemers en hoe zij het spel gaan spelen.

Ik ga wel akkoord dat de verraders extra speciale opdrachten zouden moeten hebben om hun positie moeilijker te maken. Dat kan het saboteren zijn van opdrachten, maar ook gewoon zijopdrachten waarbij ze betrapt kunnen worden en dus meer discussies zouden beginnen. Natuurlijk alles met een goed evenwicht. Maar nu is het idd te braaf voor de verraders.

De opdrachten zouden ook wat meer diepgang mogen hebben en zeker ook meer uitspelen dat er mensen of groepjes tegen elkaar uitkomen. Een mislukte opdracht zal dan tot beschuldigingen leiden, wat dan ongetwijfeld meegaat tot ronde tafel etc.

Het heeft potentieel, maar het kan nog een pak beter idd. Maar een 2e seizoen zou ik wel een kans geven. Ik vermoed dat de makers uit S1 veel zullen leren ter enhancement van een S2.
Maar zijn we dan niet weer richting de mol aan het gaan?

Ik zie het eigenlijk een beetje zoals zeeslag, in het begin is dat compleet random. Maar eenmaal je raak schiet, heb je een mooi aanknopingspunt.

En je hebt zeker gelijk dat het valt of staat met de deelnemers. Dat kudde gedrag was echt te overheersend, wat enorm in het voordeel van de verraders speelde.

De volledige regel was als ik het goed gehoord had van Staf: "Alle spelers moeten zich altijd voordoen als bondgenoot."

De opdrachten brengen voor mij weinig bij tot het concept. Die zilverstaven daar ligt toch niemand echt wakker van?

De opdrachten brengen voor mij weinig bij tot het concept. Die zilverstaven daar ligt toch niemand echt wakker van?
Inderdaad, vooral omdat het deze editie met BV's was en ze dus niet zelf speelden voor die zilverstaven, doe dat met onbekende deelnemers en laat hen ook spelen voor een prijzenpot. Dat zorgt er toch voor dat er meer wil is om proeven effectief goed te doen.

Inderdaad, vooral omdat het deze editie met BV's was en ze dus niet zelf speelden voor die zilverstaven, doe dat met onbekende deelnemers en laat hen ook spelen voor een prijzenpot. Dat zorgt er toch voor dat er meer wil is om proeven effectief goed te doen.

We hebben in De Mol toch al genoeg gezien dat die prijzenpot er helemaal niet toe doet, zo lang mogelijke meedraaien in het programma daar draait het om.

Terug
Bovenaan