De Verraders

VTM De Verraders

Elke keer als het te heet onder jamie-lee haar voeten wordt, begint ze te wenen. Aub zeg... probeer es u tactiekgewijs eruit te lullen ipv elke keer te blèten en te zeggen hoe verwarrend alles ni is. Manman niveau ...

En wat een geblunder bij de verraders. Weet zelfs ni waar eerst te beginnen :/
 
Laatst bewerkt:
Vanaf vrijdag start het derde seizoen in Nederland, ik denk daar de eerste afleveringen eens van mee te pikken in de hoop dat het daar iets beter is (wat bijna niet anders kan). In Nederland hebben de verraders ook blijkbaar altijd al gewonnen, dus ze spelen het daar toch iets beter precies.
 
En de verrader er ook uit want regel overtreden lol
Ik begrijp het precies niet helemaal...
Dus de regel is "Een verrader mag nooit zeggen dat hij/zij een verrader is"?
Dan is het toch enorm simpel voor de bondgenoten om in het begin van het spel de verraders te ontmaskeren?

"Jongens, we gaan het rijtje af. Iedereen gaat om de beurt zeggen 'Ik zweer dat ik een verrader ben!'. Aangezien de échte verraders dit volgens de regels niet mogen doen, zullen we meteen weten welke 3 kandidaten de verraders zijn doordat enkel alle bondgenoten deze uitspraak zonder probleem mogen doen."
 
Denk dat de verraders verliezen door JL.
Als die Walter niet had gekloot...
Ik denk dat de regie eigenlijk al in de eerste aflevering de fout had gemaakt door 3 verraders te kiezen uit "Bondje Wagon #1" waardoor die al te overpowered begonnen waren en eigenlijk van toen al niet meer konden verliezen. In een dappere poging om het nog wat spannend te houden hebben ze misschien (*) ingegrepen door JL vs Walter te forceren (want WAAROM zou zij in hemelsnaam in een spel waarin zij als individu niets kan winnen als enigste verrader zo'n dom risico nemen, ze waren op dat punt al lang virtueel gewonnen). Toen ben ik al gestopt met actief kijken...

(*) anderszijds evengoed hopen dat het van de regie kwam, want als dat van haar zelf kwam en niet van de regie dan is het :wallbash: in 't kwadraat.

Dat van Loic was gewoon nog de kers op de reeds kapotgesmeten taart.

Spijtig wel, in het begin vond ik het concept wel goed maar dat gefoefel achter de schermen "om het nog te redden" heeft het imho compleet kapot gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Als verrader is het wel bijna onmogelijk om te winnen.

Ze zijn nu nog met 5 maar moesten in principe met 6 geweest zijn. Uiteindelijk eindigen ze dus met 5 en kunnen de verraders enkel 3v2 winnen. Met andere woorden, zodra er één verrader naar huis gaat en ze niemand anders kunnen overtuigen is het game over.

Dat is toch wel een probleem imo.
Klopt. En hadden ze onderweg iemand vermoord die immuun bleek, bleven er nog meer bondgenoten over. Nu hebben ze enkel Niels niet kunnen (willen) vermoorden.
 
Klopt. En hadden ze onderweg iemand vermoord die immuun bleek, bleven er nog meer bondgenoten over. Nu hebben ze enkel Niels niet kunnen (willen) vermoorden.
Niet echt. Ze hebben ook nog eens een verrader te vroeg weggestuurd, want Walter had erin kunnen blijven als Jamie nog niet in de havermout geplast had. Een dag later zou Walter wel gegaan zijn, waarschijnlijk, maar dan had Loïc zich veilig kunnen stellen.
Daarna zou Walter er wel uitgegaan zijn, maar doordat Loïc niet mee verdacht was, hadden ze niet die dwaze truc met Niels moesten doen, en konden ze echt iemand verleiden. Hannelore eruit, en dan is het gewonnen spel.

Omdat het pact van de bondgenoten zo laat pas is opgeheven, konden volgens mij de verraders amper nog verliezen. Maar ze hebben toch een manier gevonden :D
 
Je ziet ook dat iedereen blindelings Niels volgde omdat hij Walter naar huis speelde. Als je weet dat een verrader door de mand is gevallen kon je best als verrader, in dit geval Loïc zijnde, best Walter naar huis gespeeld hebben om je positie veilig te stellen.

Uiteraard is samenspraak met de andere verraders 😆
 
Ward gaf toch gewoon toe dat hij daar zat omwille van anderen en zelf het spel maar half snapt? Klasse om dat toe te geven.

Ben pas halverwege beginnen inpikken omdat m'n vrouw daar naar kijkt. Eerlijk gezegd, het is VTM all the way. Niels die zit te bleiten omdat het spel met z'n hoofd klooit. Overal kandidaten die zitten te bleiten precies of de mensen worden echt vermoord of ge kunt er 3 miljoen euro mee winnen. Wat viel er nu eigenlijk te winnen?

Dan zwijg ik nog over de pacten die gesloten werden, Loïc die het spel om zeep helpt op de meest kinderachtige manier, Jamie die belt met haar mama alsof ze 3 maanden in 't buitenland gezeten heeft. 't Is een spel, gedraag er u naar.

Hoe labiel kan je zijn.
 
Wat een zootje was dit programma.

Het start al met de spelregels die compleet broken zijn.
* Om te beginnen zijn ze al totaal niet duidelijk, noch voor deelnemer noch voor kijker. Nochtans hadden ze blijkbaar wel duidelijke regels, gezien Ward ze nog eens nalas ivm Loic zijn bekentenis. Waarom die dan ook niet op de website publiceren ?
* Zoals iemand hierboven al schreef kunnen de Verraders mathematisch al niet meer winnen van zodra ze met 2 vallen. Het was nu 4-1 bij de laatste tafel, zonder de verbanning van Loic en het weggooien van hun moordpoging bij Niels, zou het dan 3-2 geweest zijn, en kon het nog hooguit gelijke stand worden.
* De productie die nu zelf op het einde ook nog meegaat in de compleet verkeerde perceptie dat de overblijvers de winnaars zijn.
* Zoals @brandon al aangeeft is er dus al een strategie om de verraders direct te ontmaskeren.

Maar ook met totaal ongeschikte kandidaten (of het gebrek aan begeleiding)
* Een Ward en Bart die daar maar bij lopen voor spek en bonen, en juist daardoor de finale halen. Als er dus een grote range aan persoonlijkheden meedoen, zorgt het spel er vanzelf voor de meest kleurloze figuren het het langst uithouden.
* Kandidaten die de bedoeling van het spel duidelijk niet begrijpen, en het eigenlijk gewoon spelen om het zelf zo lang mogelijk uit te zingen.
* BVs die deels dus ook moeten bekommerd zijn over hun eigen imago.

Ik vond het idee op zich wel intrigerend (zelf nooit Weerwolven gespeeld), maar de uitvoering stuikte sinds de verbanning van Walter eigenlijk als een kaartenhuis in elkaar. Misschien kijk ik toch eens naar de NL versie gewoon om te zien wat ze bij VTM verkeerd gedaan hebben. Want als het bij NL al seizoen 3 is, en de Verraders daar blijkbaar wel gemakkelijk kunnen winnen, moet het daar toch ook wel interessanter zijn.
 
Wie naar de Nederlandse versie wilt kijken, seizoen 2 kan ik aanraden.

Het eerste seizoen was enerzijds nog heel erg uitzoeken hoe of wat het spel in elkaar zit.
En anderzijds zat er daar een groepje in die zo hard aan elkaar zat, dat het echt heel het spel verpestte voor de kijker, want ze speelden het spel niet meer, ze speelden enkel om elkaar naar de finale te helpen. Ten koste van alles en iedereen.

Tweede seizoen daarentegen vond ik wel heel goed.
Als het derde seizoen uitkomt ga ik weer kijken, wie weet welke nieuwe tactieken er uitgedacht worden.
 
De afgelopen weken al die commentaar op Jamie-Lee, dat die geen rolletje speelde, dat die echt zo zou zijn zoals in dat spel.
Ik denk dat we vandaag tijdens dat telefoontje met haar moeder de echte Jamie-Lee gezien hebben en dat is duidelijk anders dan wat velen hier dachten te weten.
Haar telefoontje naar haar moeder was volledig in overeenstemming met haar gedrag tijdens het spel.
Als ze merkt dat haar domme trucken niet meer werken overschakelen naar plan B, zijnde bleiten en zielig doen.
 
Vanaf vrijdag start het derde seizoen in Nederland, ik denk daar de eerste afleveringen eens van mee te pikken in de hoop dat het daar iets beter is (wat bijna niet anders kan). In Nederland hebben de verraders ook blijkbaar altijd al gewonnen, dus ze spelen het daar toch iets beter precies.
In seizoen 1 hebben de bondgenoten gewonnen in Nederland, want er waren 1 verrader en 2 bondgenoten over.
In seizoen 2 (wat geen volwaardig seizoen was, want minder deelnemers en enkel uitgezonden via videoland) hebben de verraders dan gewonnen.
 
In seizoen 1 hebben de bondgenoten gewonnen in Nederland, want er waren 1 verrader en 2 bondgenoten over.

Ik vraag me af waar ik verkeerd aan het rekenen ben. Ze starten dus met 18 over 8 dagen. In 8 dagen heb je 8 ronde tafels en 7 moorden, dus schieten er inderdaad 3 over.
Maar gisteren schoten er 4 over. Enerzijds had je wel de diskwalificatie van Loic en anderzijds had je hun met opzet mislukte moordpoging op Niels, wat dus elkaar compenseert... Waarom waren ze dan op het einde nog met 4 en niet met 3 ? Wat zie ik over het hoofd ?
 
Ik vraag me af waar ik verkeerd aan het rekenen ben. Ze starten dus met 18 over 8 dagen. In 8 dagen heb je 8 ronde tafels en 7 moorden, dus schieten er inderdaad 3 over.
Maar gisteren schoten er 4 over. Enerzijds had je wel de diskwalificatie van Loic en anderzijds had je hun met opzet mislukte moordpoging op Niels, wat dus elkaar compenseert... Waarom waren ze dan op het einde nog met 4 en niet met 3 ? Wat zie ik over het hoofd ?
Niels is vermoord die het schild had, dus extra speler over op het laatste. ;-)
 
Terug
Bovenaan