De verbouw-topic!

Ik verbaas me hier toch over de prijzen daar we op termijn toch ook wel een nieuwe voordeur nodig hebben.

Maken de afmetingen uit of betaal je puur werkuren? Dat PVC een stuk goedkoper zal zijn dan aluminium of hout staat buiten kijf.
 
Afmetingen en typeuitvoering maken zeker ook uit. Maar ook het feit dat het een relatief kleine opdracht is. Dat is in verhouding gewoon veel werk aan.
 
Om een idee te geven, in die offerte waarvan ik sprak was het 1360 € excl. btw voor enkel de pvc-voordeur (Schuco Advanced Thermo 7-reeks), niet geplaatst.
Afmeting was ongeveer 205cm op 92cm breedte, vrij standaard denk ik zo.

Dit wel met vijfpuntsveiligheidsslot met haken en pennen en inbraakvertragende veiligheidscilinder met certificaat.

Qua werkuren denk ik dat je rap aan een uur of 4 zit, maar ik zit niet in het vak natuurlijk.

Edit: sinds corona en nog meer sinds Oekraïne zijn bepaalde prijzen wel zot gestegen ook, opeens komt alles zogezegd van ginder.
 
Laatst bewerkt:
Veiligheidsslot is al snel 250€
1360 excl plaatsing is niet duur voor een nieuwe voordeur. Maar zoals je zegt zeer standaard en zou zomaar 'gewoon' uit het rek gehaald kunnen zijn.
 
Maar waarom een veiligheidsslot met speciale sleutels...
Die breken af en dan zijt ge 2 weken gekloot omdat ge moet wachten tot ue sleutel toekomt.
 
Dunno of dit hier thuis hoort, maar goed.

Mijn huis heeft een hele hoop zichtbare gelijmde balken. Ik wil de kelder renoveren en daar zijn die balken relatief laag ( plafond is 2m20, balken hun laagste punt is 1m90)

Nu ik had de aannemers eerst gevraagd om die te verkleinen en dus hoogte te winnen door die te vervangen door staal. Eerst zeiden ze dat het geen probleem was maar dan bij de offerte was het blijkbaar een probleem. Dat zijn balken van ~7m en blijkbaar zouden ze die onmogelijk in die ruimte krijgen zonder de kost totaal de pan te laten uitswingen.

Dat gezegd zijnde is het stuk waar we hoogte willen winnen maar ~4meter ofzo. Nu ik had het gedacht dat we 10-15cm zouden kunnen verwijderen uit die balk over die lengte. En dan het overgebleven stuk versterken met staal van 'een dikte' aan beide kanten en dat met bouten aan elkaar zetten. Dus een sandwich maken van staal - balk - staal.

Is dat een totaal van de pot gerukt idee? Ik had graag wat feedback voor ik dat ga voorstellen aan die aannemers ( en de kosten doe om het effectief te berekenen)
 
dat ga je toch echt moeten bespreken met een ingenieur
Jah uiteraard, maar als dat geen concept is dat bestaat ga ik geen 500 euro spenderen gewoon nog maar om de ingenieur te contacteren. En ja dat is blijkbaar wat het kost de moment dat ze de telefoon moeten op pakken en DAN uren >.>
 

Ik weet niet of dat duidelijk genoeg is, maar op dit moment is alles zoals aan de linkerkant en ik wil dus een cutout doen aan de rechterkant.

En dan dus de hele lengte verstevigen met staal aan beide kanten.
 
En die lengte ga je wel binnenkrijgen?
En eventueel een extra kolom in het midden?
Denk dat het grootste probleem het gewicht was van een I-balk van 7m in een moeilijk te hanteren ruimte. Het is ook maar een overspanning van 4meter ofzo. Nu goed ik zal het eens voorstellen aan de aannemer(s)
 
Hier ondertussen de offerte ontvangen, het is te zeggen ... voor het kleinschalig project "voordeur en dubbelraam" heeft men het voor mekaar gekregen om een foute berekening te maken, het dubbelraam werd 2 keer berekend-aangerekend.
Offerte had het over ongeveer 9700 euro.
Ik neem aan dat men voor het verzenden van die offerte toch alles nog eens goed nagaat of alles klopt maar hier dus ander verhaal.
Men heeft zich wel geëxcuseerd, dat er een vergissing is begaan, en dat ik nieuwe offerte volgende week kan verwachten. Terug een week wachten... duidelijk dat andere zaken voorrang krijgen (en ik begrijp dat ergens wel, kwestie van prioriteiten, ...)
Maar, dat bedrijf mag het nu al vergeten, nog maar weinig vertrouwen in, vergissen is menselijk maar het heeft ook zijn grenzen, het is niet dat er 3 deuren en 16 ramen moeten vernieuwd worden, dan zou een dubbele aanrekening nog ergens te begrijpen zijn, en dan nog...

Ondertussen komt vrijdag wel ander bedrijf kijken, hopelijk betere ervaring.
 
Mensen hier ervaring met houten balkenvloeren en/of potten/balken ter vervanging houten balkenvloer?
Ben al lang aan het wikken en wegen maar neig er toch precies na om voor de korte pijn te gaan, nl houten balken er uit en potten balken steken voor een stevige verdiepingsvloer.
Hoor van iedereen wel iets anders (de houten vloer heeft z'n charme, dat beweegt altijd, dat kraakt,...)
Mensen die het al hebben gedaan; lieten jullie naar de stabiliteit van de funderingen kijken? gewicht neemt toch heel pak toe tov houten opbouw.
 
@-steven- ik weet niet uit welke regio je komt maar er zijn nog veel firma's in bouwverlof ook.
Probeer anders eens een offerte op te vragen bij veisters. (Die zitten wel in Waregem, dus weet niet of het echt een optie voor je is.)
 
@Dexels bedankt voor respons, voor regio Ninove vrees ik dat firma uit Waregem geen optie is.

Ondertussen nieuwe afspraak met andere firma vastgelegd voor komende dinsdag, dus in normale omstandigheden ga ik op vrij korte termijn toch 3 offertes hebben.
Ik had voorlopig 5 bedrijven gecontacteerd, 3 hebben al gereageerd, die andere 2 zijn misschien nog in verlof, of zijn nog niet aan mijn vraag aangekomen.

Hier mensen ervaring met Belisol of Kwadro ramen & deuren? Die zijn zo wat gesitueerd over gans België..
 
Ik heb vandaag gemerkt dat de uitbouw aan het huis van mijn grootmoeder duidelijk aan het verzakken is. We zijn van plan zijn om het over te kopen, maar we beginnen nu toch te twijfel om er mee door te gaan door deze verzakking. De kans is groot dat we het gaan moeten slopen, funderen en opnieuw aanbouwen om de verzakking op te lossen.
De uitbouw is weldegelijk nodig, want de huidige lay-out van de keuken en woonkamer is gesplitst en niet praktisch.

Deze heropbouw betekent natuurlijk een grotere kost dan renoveren, maar nu komt mijn vraag, zijn er tegenwoordig alternatieve manieren op een uitbouw te bouwen zonder perse te werken met betonnen plafonds? We gaan er geen verdiep op plaatsen, het enigste dat het zou moeten dragen is airco. Zelfs geen zonnepanelen.

Het gaat om een oppervlakte van ong. 25m². Voor de duidelijkheid, er is een duidelijke scheiding tussen hoofdgebouw (met kelder) en dit bijgebouw. Er is geen verzakking aan het hoofdgebouw.

We hadden origineel een budget van 130K voorzien voor alles. Met een aankoopprijs (incl. taksen) van 283K voor het huis, zitten we rond de 413K. Maar de vraag rijst nu: hoeveel meer kan dit grapje ons kosten? Als het richting een totaal prijs van 450K of zelfs 500K gaat dan kunnen we evengoed richting nieuwbouw kijken met een nog betere ligging (voor ons).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan