De verbouw-topic!

Vorige week opgebeld door iemand van het kadaster om wat bijkomende info te vragen over onze verbouwingen die afgerond zijn.
Net op MyMinfin eens gekeken en daar staat het nieuwe KI al op en we blijven onder de 745 euro :woohoo:.
 
Users die ervaring hebben met de quick clip plafondsystemen zoals van Carpentier? Tevreden van, niet te gek qua prijs?

Zouden het evt ook zonder systeem door schrijnwerker willen laten doen, maar we lijken niet echt iemand te vinden die een plafond wilt doen :unsure:
 
Ge hebt tegenwoordig ook monoblocs met grote inlaat en uitlaat naar buiten. Al wat ge aan uw gevel ziet zijn 2 roosters van 200mm.
Dat dient vnl voor appartementen maar mss ook een oplossing voor u.
Tis wel minder stil dan een echte split, maar tis ook niet ondraaglijk luid.
Dat is niet helemaal correct. Zo'n monobloc heeft ook nog een slang naar buiten (voor de waterafvoer) Of je hebt tenminste een extra opvangbak nodig ...

En de doorgang is hier vrij smal, dus de kans dat een buurman dan tegen de slang van de airco rijdt, is vrij groot en dan sta je daar hé.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk verhuist naar een eigen huis. Maar langs 1 kant zijn de muren mega dun. En de buurman heeft een vreselijk luide stem en is zeer asociaal.

Reden genoeg voor me om een isolatie muur te plaatsen. Iemand ervaring mee ? Een firma die je kan aanraden?
 
Eindelijk verhuist naar een eigen huis. Maar langs 1 kant zijn de muren mega dun. En de buurman heeft een vreselijk luide stem en is zeer asociaal.

Reden genoeg voor me om een isolatie muur te plaatsen. Iemand ervaring mee ? Een firma die je kan aanraden?
Moest je dit laten uitvoeren mag je mij altijd details bezorgen van wie of wat het geworden is.
 
Ik zou in mijn nieuwe huis een schouw willen verwijderen voor wat meer plaats te hebben. Nu weet ik niet of die een dragende functie heeft ja of nee.. Enige mogelijkheid zal wellicht zijn om een architect/bouwexpert aan te spreken? Maar die mannen zullen ook wel ferm doorrekenen zeker 😓
 
Nu weet ik niet of die een dragende functie heeft ja of nee..
Die personen moeten ook maar gewoon stukje afbreken en kijken met een camera of er steunbalken in vastzitten.
Dus eigenlijk kan je dit zelf al bekijken . . .
Of alleszins als je het niet vertrouwd vragen wat ze juist willen zien en desnoods foto's doorsturen of alles al voorbereiden. Zo als ze komen kijken verliezen ze weinig tot geen tijd...
 
Ik zou in mijn nieuwe huis een schouw willen verwijderen voor wat meer plaats te hebben. Nu weet ik niet of die een dragende functie heeft ja of nee.. Enige mogelijkheid zal wellicht zijn om een architect/bouwexpert aan te spreken? Maar die mannen zullen ook wel ferm doorrekenen zeker 😓
Als het om een rijwoning gaat, ook even checken met de buren. Meestal is een schouw gedeeld.
 
offerte e-board (isolatieplaten en steenstrips in 1) van vandersanden voor mijn tuinkot (60m² gevel): 5800 euro

zelf isolatie kopen en met luchtspouw werken en een verlijmde gevelsteen: 2700 euro

Daarvoor wil ik me wel al es extra moe maken :laugh:

Op welke isolatie plak je dat dan? Moet dat geen speciale zijn?
 
Op welke isolatie plak je dat dan? Moet dat geen speciale zijn?

Hoe bedoel je? E-board is met speciale isolatieplaten bij hé.
Hetgeen ik bedoel is een klassieke spouwisolatie, luchtspouw en verlijmd gevelmetselwerk (stenen op mekaar lijmen, niet tegen de isolatie zoals steenstrips)
 
Ik zou in mijn nieuwe huis een schouw willen verwijderen voor wat meer plaats te hebben. Nu weet ik niet of die een dragende functie heeft ja of nee.. Enige mogelijkheid zal wellicht zijn om een architect/bouwexpert aan te spreken? Maar die mannen zullen ook wel ferm doorrekenen zeker 😓
Ik heb afgelopen weekend net hetzelfde uitgevoerd. De schouw zat voor de helft in de buitenmuur.
Eigenlijk hebben we bovenaan eerst de voorste steen uitgekapt en daar een profiel in geplaatst en dan op de kanten onderstut.
Dan vervolgens de boel er van onderuit gekapt. We zullen dan afwerken door dragende hoekprofielen onder vast te maken in de muur.

Mocht dat niet in die buitenmuur ingewerkt zijn ging ik niet met die profielen gewerkt hebben maar met een dracht tot op de grond.
 
update offerte binnen voor mijn douglas balken voor de houtskelet die ik deze zomer ga zetten. Prijzen tov 2 maand geleden + 29%
 
Terug
Bovenaan