De verbouw-topic!

update offerte binnen voor mijn douglas balken voor de houtskelet die ik deze zomer ga zetten. Prijzen tov 2 maand geleden + 29%
Fucked up he. Ik heb geluk gehad dat ik al mijn thermowood al had laten leveren meer dan een maand geleden, heb de prijzen van januari gekregen, scheelt toch ongeveer 20%.
 
Fucked up he. Ik heb geluk gehad dat ik al mijn thermowood al had laten leveren meer dan een maand geleden, heb de prijzen van januari gekregen, scheelt toch ongeveer 20%.

OSB ook amper leverbaar... pfff

sebiet laat ik de HSB nog vallen en mets ik gewoon alle muren uit.
 
OSB ook amper leverbaar... pfff

sebiet laat ik de HSB nog vallen en mets ik gewoon alle muren uit.
Ja, er is nog wel OSB, maar de vaste klanten (lees: zelfstandigen) krijgen voorrang. Ik heb gewoon chance da mijn pa zelfstandig dakwerker is :unsure:
 
Ik word hier ondertussen volledig mental van al die fucking aannemers.

Ik ben nog niet begonnen en ik begin u stilaan te snappen. Ik ben nog maar in de "offerte-fase" maar het hangt mijn voeten al uit.

Ge mailt die mannen, ze antwoorden niet. Ge belt er naar, ze pakken niet op. Krijgde ze dan toch te pakken "ik mail u dat zeker door".
En we zijn 6 aannemers verder en ik heb nog geen enkele offerte gekregen :oink: :wallbash:
 
Ik ben nog niet begonnen en ik begin u stilaan te snappen. Ik ben nog maar in de "offerte-fase" maar het hangt mijn voeten al uit.

Ge mailt die mannen, ze antwoorden niet. Ge belt er naar, ze pakken niet op. Krijgde ze dan toch te pakken "ik mail u dat zeker door".
En we zijn 6 aannemers verder en ik heb nog geen enkele offerte gekregen :oink: :wallbash:

I feel your pain. Ik wou dat ik u goede raad kon geven maar ik leun eerder bij ten einde raad.

Of misschien nog dit: probeer uw woede en frustratie te kanaliseren en te beperken in de tijd.
 
Als ik u was zou ik het gewoon nu al kopen. Die prijzen gaan niet lager worden vrees ik.
Ligt dan wel nog 6maand buiten, geen probleem?
Eens een vlugge berekening gemaakt, tzal zo'n 300 duurder zijn dan vorig jaar. Nice
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog niet begonnen en ik begin u stilaan te snappen. Ik ben nog maar in de "offerte-fase" maar het hangt mijn voeten al uit.

Ge mailt die mannen, ze antwoorden niet. Ge belt er naar, ze pakken niet op. Krijgde ze dan toch te pakken "ik mail u dat zeker door".
En we zijn 6 aannemers verder en ik heb nog geen enkele offerte gekregen :oink: :wallbash:
Hoelang ben je erop aan het wachten. Ik wacht op de offertes voor rolluiken en dat kan toch zo'n 3 weken duren zeiden ze.
 
Mensen denken ook dat ze de enige klant zijn en dat als je met de vinger knipt, dat ze binnen 5 minuten aan je deur staan. Geduld ;-)
 
Het is ook gewoon vaak niet realistisch, ik krijg +50 mails per dag ivm offerteaanvragen, en wij maken geen reclame of whatever, en hebben met 40 man personeel wel wat capaciteit. +dat we ons totaal niet richten op de particuliere markt.

+de stalkende klanten die 2x per dag bellen na een offerteaanvraag..

Dus ik kan prijsvragen negeren (met de intentie op een later moment offerte maken)
Of ik kan grof calculeren en veel offertes buiten pompen (met een ruime winstmarge)

Het eerlijkste antwoord uit de praktijk, ik richt mij voor 70% op mijn vaste klanten. En 30% projecten die ons liggen aan goeie marges met klanten die ons aanstaan nemen we erbij.
 
Het is ook gewoon vaak niet realistisch, ik krijg +50 mails per dag ivm offerteaanvragen, en wij maken geen reclame of whatever, en hebben met 40 man personeel wel wat capaciteit. +dat we ons totaal niet richten op de particuliere markt.

+de stalkende klanten die 2x per dag bellen na een offerteaanvraag..

Dus ik kan prijsvragen negeren (met de intentie op een later moment offerte maken)
Of ik kan grof calculeren en veel offertes buiten pompen (met een ruime winstmarge)

Het eerlijkste antwoord uit de praktijk, ik richt mij voor 70% op mijn vaste klanten. En 30% projecten die ons liggen aan goeie marges met klanten die ons aanstaan nemen we erbij.
Vraagje, staat het ook duidelijk vermeld dat jullie geen particuliere markt doen?

Als iemand die niet uit de bouw komt (nog veel mensen erin kent) vind het klote dat het ofwel niet duidelijk is op de site ofwel dat je totaal geen antwoord krijgt.

Een (automatisch) mailtje dat je ofwel geen particulieren doet ofwel dat het gemiddeld x tijd kan duren voor je een antwoord geeft zou veel doen.

In mijn ervaring met 2 velux dakramen te willen steken. 10 lokale dakwerkers aangeschreven, van 2 een antwoord gehad... Dus ja, dan is het niet abnormaal dat ik zoveel mensen blijf aanschrijven.
 
Mensen hier die al een deftige parket ( dus 1 die je toch wel enkele keren kan afschuren) hebben laten leggen? Op hoeveel moet je dan all in (plaatsing, materialen en BTW) rekenen per vierkante meter?
 
Laatst bewerkt:
Ligt dan wel nog 6maand buiten, geen probleem?
Eens een vlugge berekening gemaakt, tzal zo'n 300 duurder zijn dan vorig jaar. Nice
Als je die op balkjes kan leggen met een zeil strak overgespannen lijkt mij dat geen probleem. Zo doe ik het hier met thermowood (tegen verkleuring) en I-liggers ook.
 
In mijn ervaring met 2 velux dakramen te willen steken. 10 lokale dakwerkers aangeschreven, van 2 een antwoord gehad... Dus ja, dan is het niet abnormaal dat ik zoveel mensen blijf aanschrijven.
Als het zéér lang duurt voor een offerte, en die is dan ook nog eens overdreven/absurd duur, dan is dat gewoon zonde van die aannemer/mens zijn tijd. Je weet dan toch ook al dat de klant 'neen' zegt? OF vraagt de offerte bij te sturen? :tongue:

Dus of wel stel je snel een 'dure' offerte op, als de klant toehapt is het een 'win'. Als de klant niet toehapt, des te beter. Of te wel doe je het deftig, steek je er uw tijd in en stel je een redelijke prijs op hé. :)

Allé zo redeneer ik toch.

Dus ik kan prijsvragen negeren
Ik hoop wel dat je OOIT antwoord? :tongue:

Ik vind het namelijk erg onprofessioneel, als ik mijn contactgegevens zou achterlaten en na bijvoorbeeld een jaar krijg ik nog steeds géén antwoord. (Na om de 3 maand eens een reminder te sturen) en als ook de telefoon nooit wordt opgenomen ..

Ik apprecieer 100x meer een antwoord zoals: "Fuck off gast, ik ben niet geinteresseerd in jou wensen, zoek een andere sukkel om dit te doen!" Dan dat ik helemaal géén antwoord krijg.
 
Laatst bewerkt:
Mensen hier die al een deftige parket ( dus 1 die je toch wel enkele keren kan afschuren) hebben laten leggen? Op hoeveel moet je dan all in (plaatsing, materialen en BTW) rekenen per vierkante meter?
Als ik naar boven schat ( ik leg dat liever zelf) kosten eiken parket van voldoende dikte 50 - 80 euro /m2.

Hout staat wel op zijn hoogste punt dus kan intussen ook nog wat hoger staan.
 
Begin ondertussen ook al te nijpen als ik overal lees hoeveel de grondstoffen gestegen zijn in prijs. Begin dit jaar akkoord gegeven voor een offerte van +-50k voor een renovatie van bureau/keuken/eetplaats/gang. Momenteel aan het wachten op de levering van de ramen voor we aan afbraak binnen kunnen beginnen.
We wilden dit samen doet met een badkamer renovatie maar omwille van de grote onzekerheid beslist om deze nog even uit te stellen. Er was budget voor beide maar geen gigantische marge.
 
Terug
Bovenaan