Als het zéér lang duurt voor een offerte, en die is dan ook nog eens overdreven/absurd duur, dan is dat gewoon zonde van die aannemer/mens zijn tijd. Je weet dan toch ook al dat de klant 'neen' zegt? OF vraagt de offerte bij te sturen? :tongue:

Dus of wel stel je snel een 'dure' offerte op, als de klant toehapt is het een 'win'. Als de klant niet toehapt, des te beter. Of te wel doe je het deftig, steek je er uw tijd in en stel je een redelijke prijs op hé. :)

Allé zo redeneer ik toch.


Ik hoop wel dat je OOIT antwoord? :tongue:

Ik vind het namelijk erg onprofessioneel, als ik mijn contactgegevens zou achterlaten en na bijvoorbeeld een jaar krijg ik nog steeds géén antwoord. (Na om de 3 maand eens een reminder te sturen) en als ook de telefoon nooit wordt opgenomen ..

Ik apprecieer 100x meer een antwoord zoals: "Fuck off gast, ik ben niet geinteresseerd in jou wensen, zoek een andere sukkel om dit te doen!" Dan dat ik helemaal géén antwoord krijg.
Idd, extreem irritant. Is die mail dan wel aangekomen, of is die ergens verkeerd doorgestuurd door de secretaresse? Je blijft gewoon in het ongewisse. Heb dan op zijn minst de basisbeleefdheid om vriendelijk te weigeren ipv te negeren.
 
Hi all,

iemand ook al echt ervaring met de gevelsteen van vandersanden? Ik wil dit vooral ook naar isolatie doen en uiteraard ook vh esthetische. Maar zo’n grapje kost ons ongeveer +- 20 k en dan moet je dat nog zelf doen natuurlijk.. ervaringen ? Zowel goede als slechte welkom 👌
 
Ik heb ruimte met gyproc plafond en bepleisterde muren. Kan ik dezelfde primer hiervoor gebruiken? Bijkomend. Waar vind je beste prijs/kwaliteit primer? Bedankt!
 
Vraagje, wij zijn onze vensterbanken aan het vernieuwen. De oude vensterbank lag gewoon op de open spouw tegen de dorpel aan (koudebrug). Ondertussen hebben we onze ramen laten vervangen.
Die koudebrug willen we nu graag aanpakken alvorens de nieuwe vensterbanken terug te plaatsen. Hoe gaan we hier best te werk ?

Foto ter referentie:


DczKccy.jpeg


T moet gezegd, we gaan later de spouw nog vullen met EPS korrels, maar moeten we toch best de koudebrug aanpakken door er bvb XPS tegen te zetten ?

L2SE5U1.jpeg


Als we vanaf onder kijken gaat dat mss niet veel nut hebben wegens de tablet die tegen de onderkant van het raam komt en zo toch contact maakt met het raam ? (blauwe lijn is hoe het vensterblad zou komen).

qJ323ji.jpeg


Iemand anders nog tips hoe het op te lossen ? Of gewoon vensterblad ertegen en dan hopen dat de EPS parels het zullen opvullen ?

Ik zou het ook kunnen opvullen met bvb styrodur (blauwe), dat laten afwerken eerst, en uitsparing laten voor vensterbank. Of vensterbank meteen zetten.

6PqmQA8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: wij gaan onze badkamer renoveren ( huis uit 94) Materialen worden besteld door de stielman en factuur op onze naam. Dat moet toch aan 6% btw kunnen? Zolang factuur op naam van eindklant staat? Hij heeft ons offerte bezorgd van de winkrl , maar was 21% vtw
Op de offerte werden wel de kortingen voor professionele installateurs toegepast. Passen winkels die mss enkel toe als er ook 21% op van toepassing is?
 
Laatst bewerkt:
Factuur van de materialen is 21%.
Of dat nu aan eindklant is of stielman, altijd 21%.

Factuur van stielman aan jou is 6%. Met of zonder de materialen.

Dus normale zaak is dat de stielman de materialen bestelt (hij betaalt 21%) en heel het werk (uren en materiaal) aan jou factureert aan 6%.

Hij heeft zijn marge normaal, dus hij kan dat wel even voorschieten en de moeite doen.

Als ik het goed begrijp vervalt deze marge, misschien dat hij dan ook gewoon denk 'bestel dan maar zelf ook'. En gaat het voor jou evengoed meer kosten dan.

Of het is een kleine aannemer die zo werkt en niets wil voorschieten. En uit gemak de klant alles laat regelen. Waardoor je ook meer betaalt dus
 
Laatst bewerkt:
Factuur van de materialen is 21%.
Of dat nu aan eindklant is of stielman, altijd 21%.

Factuur van stielman aan jou is 6%. Met of zonder de materialen.

Dus normale zaak is dat de stielman de materialen besteld (hij betaald 21%) en heel het werk (uren en materiaal) aan jou factureert aan 6%.

Hij heeft zijn marge normaal, dus hij kan dat wel even voorschieten en de moeite doen.

Als ik het goed begrijp vervalt deze marge, misschien dat hij dan ook gewoon denk 'bestel dan maar zelf ook'. En gaat het voor jou evengoed meer kosten dan.

Of het is een kleine aannemer die zo werkt en niets wil voorschieten. En uit gemak de klant alles laat regelen. Waardoor je ook meer betaalt dus
Merci!
 
m'n elektricien heeft zo eens gezgd dat als je alles an 6% wilt, dat je dan ook uren moet kunnen factureren. Dat ze daar wel naar kijken (je kan bv geen 10 paletten osb aan 6% laten leveren en dan je schrijnwerker maar een uurtje laten komen. Het moet wat in verhouding staan dacht ik)
 
Ja klopt. De materialen moeten verwerkt worden door de aannemer. Bij enkel levering gaat die vlieger niet op. En inderdaad in een aanneembare verhouding
 
Oei, is dat het gevolg van het verhaal?

Tip: koop 'merken'. Zoek liever naar promo's of occasie materiaal van deftige merken dan low budget merken te kopen.

Zijn dan bv afwijkende diameters schroefdraad, leidingen,.. Miserie als daar ooit iets aan is. Al 1 keer gezien op een werf. Mocht zo goed als alles uitbreken voor enkel een nieuwe wc en douchekraan.
 
Mijn loodgieter (die ik persoonlijk ken) vertelde dat hij kort daarvoor een geberit hangwc van 30j had hersteld, binnenwerk volledig langs buiten te demonteren en alle stukken nog beschikbaar etc. Bij andere klant met een systeem van een ander merk had hij alles moeten uitbreken, paar honderd euro aan werkuren alleen..

Was voor mij toch een reden om nu iets meer uit te geven, om later issues te vermijden.
 
Oei, is dat het gevolg van het verhaal?

Tip: koop 'merken'. Zoek liever naar promo's of occasie materiaal van deftige merken dan low budget merken te kopen.

Zijn dan bv afwijkende diameters schroefdraad, leidingen,.. Miserie als daar ooit iets aan is. Al 1 keer gezien op een werf. Mocht zo goed als alles uitbreken voor enkel een nieuwe wc en douchekraan.
Neenee, met discounter bedoel ik een online winkel waar je exact hetzelfde bad paar 100 euro goedkoper vindt dan in een andere winkel.
Is een bad van Clou btw, dus we besparen zeker niet op de merken zelf.
 
Zouden jullie bij een renovatie van een woning een regenwaterput plaatsen? Ik ben nog steeds aan het twijfelen, ook gezien het feit dat het pas rendeert over +30 jaar. I know, water wordt duurder, maar uw pomp kan ook even goed 5x kapot gaan in die 30 jaar.

 
Zouden jullie bij een renovatie van een woning een regenwaterput plaatsen? Ik ben nog steeds aan het twijfelen, ook gezien het feit dat het pas rendeert over +30 jaar. I know, water wordt duurder, maar uw pomp kan ook even goed 5x kapot gaan in die 30 jaar.

Wij hebben alle voorzieningen gelegd.
Dubbele leidingen naar collector en tappunten op strategische plaatsen gesplitst. Buiten ook het regenwater gescheiden en tot aan plaats gelegd waar de put zal komen. Zo hoeven we nog minimale aanpassingen te doen indien de waterfactuur de spuigaten uit dreigt te lopen.
 
Neenee, met discounter bedoel ik een online winkel waar je exact hetzelfde bad paar 100 euro goedkoper vindt dan in een andere winkel.
Is een bad van Clou btw, dus we besparen zeker niet op de merken zelf.
Niet wat je zoekt maar hebben hier een paar dingen van Clou en die zijn qua kwaliteit serieus ondermaats aan de andere merken die we hebben. Het waren (relatief) de duurste dingen die we gekocht hebben qua sanitair en na 2,5 jaar is het verruit het slechtste.

Mocht het nirt zo duur geweest zijn, had ik het al vervangen waarschijnlijk...
 
Terug
Bovenaan