De verbouw-topic!

Hier (2j geleden) €79/m² betaald voor triple blokprofiel, wel 35mm dik.

't is inderdaad vrij gevoelig, maar ook weer niet extreem erg. Hier ook verticaal geplaatst, ben alleen niet tevreden dat ik het niet blind heb genageld.

eFxuVSG.jpg


kqD5VZO.jpg
Hier (2j geleden) €79/m² betaald voor triple blokprofiel, wel 35mm dik.

't is inderdaad vrij gevoelig, maar ook weer niet extreem erg. Hier ook verticaal geplaatst, ben alleen niet tevreden dat ik het niet blind heb genageld.

eFxuVSG.jpg


kqD5VZO.jpg
Lijkt er wel in geschoten, kan je dan niet gewoon een beetje afschuren zodat die nageltjes minder opvallen?
Blind nagelen kan als het niet dicht moet zijn, maar voor pakweg een tuinhuis ga je dat niet gedaan krijgen. Of je zou een extra laag moeten voorzien waar je eerste de latten op nagelt en dan een volledige plank in 1x hangt. Heb het ook al wel gezien met profieltjes waar de latten in klikken (groeven aan de achterkant uitgefreesd), maar dan wordt het snel duur.
 
da's wel jammer van die zichtbare nageltjes.
Lijkt er wel in geschoten, kan je dan niet gewoon een beetje afschuren zodat die nageltjes minder opvallen?
Blind nagelen kan als het niet dicht moet zijn, maar voor pakweg een tuinhuis ga je dat niet gedaan krijgen. Of je zou een extra laag moeten voorzien waar je eerste de latten op nagelt en dan een volledige plank in 1x hangt. Heb het ook al wel gezien met profieltjes waar de latten in klikken (groeven aan de achterkant uitgefreesd), maar dan wordt het snel duur.
Inderdaad jammer. Toen een beetje te rap het advies gevolgd van iemand.

Dat is inderdaad erin geschoten met van die paslode Inox nagels. Ik was al aan het denken om voordat ik er de volgende keer een laag lariksolie over zet ik misschien die gaatjes op te vullen met een houtpasta in gelijkaardige kleur en dan lichtjes te schuren?

Zou het sowieso eerst eens moeten proberen aan de linkerkant achterin om te zien of dat beter is.

Uiteindelijk kan je wel blind nagelen als je door de tand schiet voordat je de volgende groef erover zet?
 
Ik heb ook wel nog op het kader van hardhout overal een hoop tec7 gespoten.

Gebruik ook zeker inox bevestigingsmateriaal maar dat zal je wel weten.

Ja, heb voldoende roestvrij materiaal besteld voor mijn nailgun
 
Inderdaad jammer. Toen een beetje te rap het advies gevolgd van iemand.

Dat is inderdaad erin geschoten met van die paslode Inox nagels. Ik was al aan het denken om voordat ik er de volgende keer een laag lariksolie over zet ik misschien die gaatjes op te vullen met een houtpasta in gelijkaardige kleur en dan lichtjes te schuren?

Zou het sowieso eerst eens moeten proberen aan de linkerkant achterin om te zien of dat beter is.

Uiteindelijk kan je wel blind nagelen als je door de tand schiet voordat je de volgende groef erover zet?
Bij een tand en groef systeem wel, bij losse latjes moet je dan schuin schieten wat
1) moeilijker is
2) kans geeft dat uw lat splijt

Wij hebben bij de padoek ook gewoon er recht ingeschoten, en na een tijdje zelfs moeten vijzen omdat het schieten niet meer lukte (Padoek wat uitgedroogd). Initieel gingen we die gaatjes ook opvullen, maar die verkleuring zorgt ervoor dat het dan nog lelijker wordt he :p
 
Bij een tand en groef systeem wel, bij losse latjes moet je dan schuin schieten wat
1) moeilijker is
2) kans geeft dat uw lat splijt

Wij hebben bij de padoek ook gewoon er recht ingeschoten, en na een tijdje zelfs moeten vijzen omdat het schieten niet meer lukte (Padoek wat uitgedroogd). Initieel gingen we die gaatjes ook opvullen, maar die verkleuring zorgt ervoor dat het dan nog lelijker wordt he :p
Ja ik olie het ieder jaar sowieso, dus kga het eens testen op een plekje uit het zicht en zo enkele maanden afwachten, kijken wat het geeft.

Ik heb er een kader uit Tali achter. Dat was ook echt bikkelhard. Had me zo een gastacker gehuurd, maar achteraf bekeken had ik dat allemaal wat verfijnder moeten aanpakken.
 
Hier in de tuin een terras aan het uitbreken om wat meer tuin te hebben (de vorige eigenaar vond het nodig om er drie aan te leggen in een tuin van 100m².

Opbouw was/is als volgt:
  • blauwe hardsteen tegeltjes van 2cm
  • laag stabilise van 3cm
  • laag BETON van 15cm
  • laagje grof zand van 2cm
  • betondals
Ik was verbaasd dat er geen bomkelder onder lag :unsure:
 
Hier in de tuin een terras aan het uitbreken om wat meer tuin te hebben (de vorige eigenaar vond het nodig om er drie aan te leggen in een tuin van 100m².

Opbouw was/is als volgt:
  • blauwe hardsteen tegeltjes van 2cm
  • laag stabilise van 3cm
  • laag BETON van 15cm
  • laagje grof zand van 2cm
  • betondals
Ik was verbaasd dat er geen bomkelder onder lag :unsure:
Heb je diep genoeg gegraven?
 
Blind nagelen is niet altijd heel simpel ze. Als ge dat echt belangrijk vind kijk dan naar een blind montagesysteem zoals Forestlines.
Onze gevel is zoveel mogelijk blind gedaan (door in de tand te schieten), maar hier en daar is toch eentje bij gezet omdat het niet helemaal stabiel was.
Dat moet dan nog niet eens last dragen, een schutting die wind pakt bv zou ik bij blind nagelen zeker ook bv x-tack erachter doen
 
Zijn er hier die tijdens hun renovatie (ofja, ervoor) beroep hebben gedaan op een interieurarchitect om een totaalproject uit te tekenen? Vond je het echt een meerwaarde, of eerder teleurstellend?
 
Zijn er hier die tijdens hun renovatie (ofja, ervoor) beroep hebben gedaan op een interieurarchitect om een totaalproject uit te tekenen? Vond je het echt een meerwaarde, of eerder teleurstellend?

Zelf geen ervaring mee, maar op het werk hebben ze die wel ingehuurd en ik zie vooral HEEL veel praktische problemen. Mooi, dat wel!
We hebben bvb een design wasbak aan ons keukentje.. Waar geen filtertje in past dus als we ons bord willen afspoelen, zit dat direct vol prut. Onze poetsdame is er gek op! 🙄
Behalve voor de computer (waar we alsnog met een verdeelstekker moeten werken want 3 stopcontacten te weinig voor de computer, printer, scherm en telefoon aan te schakelen) hebben we nog een stopcontact voor de koelkast, het koffiezetapparaat en dan nog 1 stopcontact. Dus in een ruimte van 15m2 is er letterlijk maar 1 stopcontact vrij om een gsm op te laden of een laptop in te pluggen wanneer we er met 2 willen werken.

We hebben een zorgpraktijk die volledig rolstoeltoegankelijk is. Behalve 1 kabinet waar de ingemaakte (?) kasten ten opzichte van de deuropening zo slecht staat dat daar wél een handmatige rolstoel binnen kan, maar geen elektrische. Heel leuk bij het plannen van afspraken 🙄

Persoonlijk verwacht ik wel wat meer dan zo een zaken wanneer je als bedrijf een interieurarchitect inhuurt om je bedrijf mooi én praktisch te organiseren...
 
Ik overweeg al jaren airco te plaatsen, maar dat is moeilijk door de locatie van de slaapkamer en de beperkingen voor de plaatsing van airco (mag niet aan de zijkant of aan de voorgevel hangen, alleen in de tuin aan de achterkant).

Dus ik heb besloten van opbouwrolluiken te plaatsen. Er hangen momenteel géén rolluiken voor het grote raam in de living (1,6 op 4,1 meter) - en voor het schuifraam (2,2 x 3,3 meter) en er hangen ook géén rolluiken voor een klein raam in de slaapkamer (1,4 x 1 meter). Daardoor wordt het in de zomer erg warm binnen.

Eigenlijk hangen er alleen rolluiken voor het grote raam in de slaapkamer en voor het raam van de logeerkamer. Dus daar gaan we iets aan doen.
 
Blind nagelen is niet altijd heel simpel ze. Als ge dat echt belangrijk vind kijk dan naar een blind montagesysteem zoals Forestlines.
Onze gevel is zoveel mogelijk blind gedaan (door in de tand te schieten), maar hier en daar is toch eentje bij gezet omdat het niet helemaal stabiel was.
Dat moet dan nog niet eens last dragen, een schutting die wind pakt bv zou ik bij blind nagelen zeker ook bv x-tack erachter doen
Hier gekozen om niet blind te nagelen omdat er te veel wind wordt gepakt, die nageltjes storen mij niet. Ik zal als het af is wel foto’s posten.
 
Gewoon zien dat ge echt schoon pas werkt als het niet blind is. Ik heb al iets te vaak golfplaten gezien bij zo een werk :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
offerte e-board (isolatieplaten en steenstrips in 1) van vandersanden voor mijn tuinkot (60m² gevel): 5800 euro

zelf isolatie kopen en met luchtspouw werken en een verlijmde gevelsteen: 2700 euro

Daarvoor wil ik me wel al es extra moe maken :laugh:
 
E-board is een prachtig systeem maar de prijs is er ook naar. Een super oplossing voor bestaande woningen waar ge geen 20cm naar voor kunt springen bv. Maar als ge gewoon alle plaats van de wereld hebt? Laat maar :)
 
Ik overweeg al jaren airco te plaatsen, maar dat is moeilijk door de locatie van de slaapkamer en de beperkingen voor de plaatsing van airco (mag niet aan de zijkant of aan de voorgevel hangen, alleen in de tuin aan de achterkant).

Dus ik heb besloten van opbouwrolluiken te plaatsen. Er hangen momenteel géén rolluiken voor het grote raam in de living (1,6 op 4,1 meter) - en voor het schuifraam (2,2 x 3,3 meter) en er hangen ook géén rolluiken voor een klein raam in de slaapkamer (1,4 x 1 meter). Daardoor wordt het in de zomer erg warm binnen.

Eigenlijk hangen er alleen rolluiken voor het grote raam in de slaapkamer en voor het raam van de logeerkamer. Dus daar gaan we iets aan doen.
Ge hebt tegenwoordig ook monoblocs met grote inlaat en uitlaat naar buiten. Al wat ge aan uw gevel ziet zijn 2 roosters van 200mm.
Dat dient vnl voor appartementen maar mss ook een oplossing voor u.
Tis wel minder stil dan een echte split, maar tis ook niet ondraaglijk luid.
 
Toen ons huis 10 jaar geleden gezet geweest is hebben ze als gevel een M50 (190x50) in zwart mangaan gezet.
Nu zie ik wel graag die langwerperige stenen, en zie ik nu WF in het gamma staan voor Zwart Mangaan, 210x50

Bijbouw staat ongeveer 15 meter achter de woning, zou dat hard opvallen dat die steen anders is van vorm? 't is uiteindelijk maar 2cm lengte verschil (en kmoet er minder per m² leggen :laugh: )
 
Terug
Bovenaan