De verbouw-topic!

Een schoonvader die schrijnwerker geweest is :p
Na tientallen kasten hier gezet te hebben, zou ik het zelf ook wel kunnen uittekenen, maar dan zou het waarschijnlijk wel vaker fout lopen.
En die schoonvader was wss ook gekend bij de zagerij en zo? :)
 
Ik denk dat je die stiel echt wel moet beheersen, want anders slepende deuren en schuiven. Wie heeft die gaten gefreesd voor de scharnieren? Of heeft je schoonvader nog materiaal daarvoor? Hoe gebeurt de verbinding tussen de verschillende delen, is dat zoals ikea met zo een tuutje en moer met haakje ? Heb je daar een close-up van?

Mijn schrijnwerkskills beperken zich tot een hangwc uitkleden in mdf of plinten plaatsen in verstek, maar zelf meubels maken dat vraagt toch wel een zekere kennis.
 
Ik denk dat je die stiel echt wel moet beheersen, want anders slepende deuren en schuiven. Wie heeft die gaten gefreesd voor de scharnieren? Of heeft je schoonvader nog materiaal daarvoor? Hoe gebeurt de verbinding tussen de verschillende delen, is dat zoals ikea met zo een tuutje en moer met haakje ? Heb je daar een close-up van?

Mijn schrijnwerkskills beperken zich tot een hangwc uitkleden in mdf of plinten plaatsen in verstek, maar zelf meubels maken dat vraagt toch wel een zekere kennis.
Die gaten heeft de zagerij gedaan (vroeger hadden we wel zo'n machine daarvoor, maar die is verkocht) Verbinding tussen de delen is gewoon met vijzen he.

Maar het is inderdaad wel wat een "stiel" die je moet leren. voor zo'n bureau valt dat nu wel mee omdat dat simpele kastjes zijn met een tablet op. Maar bvb een zwevend badkamermeubel is al een heel ander verhaal.
 
Onzichtbare vijzen zoals ikea? Eigenlijk is het pretty much ikea, maar dan 3 keer beter van kwaliteit.:biglaugh:
Als je de kasten open doet, zie je de vijzen he (of je zou er van die witte afdekplaatjes op moeten zetten).

Maar in essentie is zoiets niet anders dan Ikea ze. Grootste verschil is dat je effectief vast vijst terwijl Ikea met die houten staafjes werkt en van die bouten die je moet aantrekken. Die dingen lossen makkelijker dan een vijs, en ze moeten speling voorzien waardoor het vaak nogal "zwak" aanvoelt.
Maar (buiten de extreem goedkope dingen) zijn ikeakasten niet echt slecht. Alles is gewoon net iets mindere kwaliteit
 
Het moet ook niet altijd echt veel geld kosten. Met Ikea kasten kan je ook veel doen.. Ik zeg niet dat alle kasten topkwaliteit zijn, zeker de BESTA meubels en dergelijke zijn niet ideaal om mee te gaan hacken.

Maar de keukenkasten en dressingkasten van ikea zijn best goede kwaliteit.

Zo heb ik uit keukenkasten deze blok gemaakt voor onze berging. Die lades onderaan zijn gewoon keukenkasten met 2 lades die ik in 2 gezaagd heb... Terwijl ik ook maar beperkte skills en materiaal heb.

Alsook een volledig custom op maat gemaakte dressing in onze slaapkamer komt uit Ikea kasten die ik gekocht heb op 240cm hoogte (groter dan ons plafond met de sokkel er bij) en allemaal afgezaagd heb op maat. En als je die dressing nu ziet is dat echt een bom van een dressing, terwijl het gewoon een Ikea dressing is :D

Die dressing ziet er top uit, maar zoals je kan zien in de foto's ook niet 100% zoals het hoort. Ik heb vals gespeeld en voor de schuine kant de bovenwand vastgemaakt aan het plafond en daar zo de kast er onder geschoven :p

(in de finished foto zijn de afdekplaatjes boven de kasten nog niet de juiste :p)
6jx5qCX.jpg

27NX3Ln.jpg

3NMscS0.jpg

25MNC2S.jpg




Dressing:
ZemT0WD.jpg


C6DjhWi.jpg

T8tj7hK.jpg

nAwAYur.jpg

hvUlG12.jpg

HlpEqQx.jpg
 
Mocht je denken dat het bij proximus beter is.. guess again ;p

Telenet:
- >3 maand wachten op eerste afspraak
- 1ste keer hier geweest en zomaar terug vertrokken (ik weet nog steeds niet waarom)
- 2de keer kabel gelegd maar niet aangesloten aan de paal wegens te weinig tijd (werkplanner is nochtans op voorhand ter plaatste geweest, dus heeft gezien dat ze een gevulde gracht moesten doorkruisen)
- 3de keer kabel dan toch aangesloten, maar er was een defect aan de connector vanboven aan de paal (2 techniekers op 1 dag gezien, want de 1ste had geen materiaal bij om de aansluiting aan de paal te doen.. *zucht* binneninstallatie was die dag wel in orde gelukkig)
- 4de keer geluk gehad dat de onderaannemer me persoonlijk belde, want het was blijkbaar niet duidelijk aan welke paal/connector er een herstelling moest gebeuren, op basis van de info in hun systeem. Toch ene die zen job graag deed ;-)

Proximus:
- mijn bestelling was eerst ergens geblokkeerd geraakt in hun systeem, mijn afspraak ging telkens "binnenkort" ingepland worden. Heeft uiteindelijk ook een 2tal maand geduurd
- 1ste keer 3-4u staan graven aan men oprit maar hoofdkabel niet gevonden. Van begin tot et einde hebben die hier staan zagen en zuchten, zonder veel te zeggen tegen mij.
- 2de keer kwamen ze normaal met een soort detector om die kabel te vinden, weer dag verlof, niemand opgedaagd..
- telenet was toen al in orde, dus heb bedankt voor een 3de poging.. mss ooit als we onze oprit aanleggen

10talle keren naar klantendiensten gebeld, vaak met excuses en beloftes dat ze me zeker terug ging bellen.. nooit gebeurd uiteraard.

Man man man... Als ik het goed begrijp had ik in vergelijking met jou dus een uitstekende service? :unsure:
 
Iemand advies / alternatieven voor spouwisolatie?
Onze spouw is hoop en al 4cm dik dus het zal ooit wel eens nieuwe gevel zijn voor isolatie langs buiten. Binnen 20 jaar ofzo.
De toekomst zal tegen dan ook wel uitgewezen hebben of die steenstrips lang meegaan. Ik heb daar momenteel niet echt veel vertrouwen in.
 
Hoorde gisteren op de radio dat door het opkopen van amerikanen en chinezen er amper tot geen hout voor de bouw meer te krijgen zou zijn. Iemand al moeilijkheden ondervonden? ik moet binnen 2 maand ook een serieuze bestelling doen.
 
Hoorde gisteren op de radio dat door het opkopen van amerikanen en chinezen er amper tot geen hout voor de bouw meer te krijgen zou zijn. Iemand al moeilijkheden ondervonden? ik moet binnen 2 maand ook een serieuze bestelling doen.
Kunt altijd vragen aan de houthandel of ze geen prijzen willen vastleggen als ge nu al een bestelling doet? Willen ze dat niet dan hebde prijs binnen twee maand :p
 
Heb net bijna 700 meter thermowood planken en 135 meter thermowood palen laten leveren en dat was er op een week tijd.
 
Hoorde gisteren op de radio dat door het opkopen van amerikanen en chinezen er amper tot geen hout voor de bouw meer te krijgen zou zijn. Iemand al moeilijkheden ondervonden? ik moet binnen 2 maand ook een serieuze bestelling doen.

Aannemer hier melde dat prijzen met +30% aan het stijgen zijn.
 
Ik ben eens benieuwd naar de prijzen als ze ons dak + onderdak en isolatie komen doen in augustus. Offerte is al van een tijd geleden, wel alles al ondertekend.
 
vandaag offerte toegezegd voor onze ramen. Hun orderboek zit al vol voor de rest van het jaar.
 
Terug
Bovenaan