De verbouw-topic!

Lees met wanhopige stem: Is er eigenlijk nog iemand die gewoon zijn job kan uitvoeren aub? Meer vraag ik niet. Gewoon zijn job uitvoeren, niet meer en niet minder. Hou mij tegen.
Mocht je denken dat het bij proximus beter is.. guess again ;p

Telenet:
- >3 maand wachten op eerste afspraak
- 1ste keer hier geweest en zomaar terug vertrokken (ik weet nog steeds niet waarom)
- 2de keer kabel gelegd maar niet aangesloten aan de paal wegens te weinig tijd (werkplanner is nochtans op voorhand ter plaatste geweest, dus heeft gezien dat ze een gevulde gracht moesten doorkruisen)
- 3de keer kabel dan toch aangesloten, maar er was een defect aan de connector vanboven aan de paal (2 techniekers op 1 dag gezien, want de 1ste had geen materiaal bij om de aansluiting aan de paal te doen.. *zucht* binneninstallatie was die dag wel in orde gelukkig)
- 4de keer geluk gehad dat de onderaannemer me persoonlijk belde, want het was blijkbaar niet duidelijk aan welke paal/connector er een herstelling moest gebeuren, op basis van de info in hun systeem. Toch ene die zen job graag deed ;-)

Proximus:
- mijn bestelling was eerst ergens geblokkeerd geraakt in hun systeem, mijn afspraak ging telkens "binnenkort" ingepland worden. Heeft uiteindelijk ook een 2tal maand geduurd
- 1ste keer 3-4u staan graven aan men oprit maar hoofdkabel niet gevonden. Van begin tot et einde hebben die hier staan zagen en zuchten, zonder veel te zeggen tegen mij.
- 2de keer kwamen ze normaal met een soort detector om die kabel te vinden, weer dag verlof, niemand opgedaagd..
- telenet was toen al in orde, dus heb bedankt voor een 3de poging.. mss ooit als we onze oprit aanleggen

10talle keren naar klantendiensten gebeld, vaak met excuses en beloftes dat ze me zeker terug ging bellen.. nooit gebeurd uiteraard.
 
Leg beide eens in het water en test het uit zou ik zeggen :p

Wel ja maar ik heb geen jaren om te kijken of het nu de moeite is :D

Mijn buikgevoel zegt dat een mantel op Cca niveau door de vorst waarschijnlijk wel stijver zal worden. Maar ik vraag me af of water effectief zou kunnen infiltreren.

Maar zie ik zal het u weten te zeggen als blijkt dat ik over een winter of twee alles opnieuw mag trekken in PE. Gelukkig is dat buiten niet zo'n probleem
 
Vakwerk. Hoe heb je dat blad gemaakt als ik vragen mag? Ik vind dat wel mooi zo naadloos.
Het is niet naadloos, in het midden van middeltjes kastje zit een naad. Dit is gewoon laminaat van Fenix.

Voor naadloos zou je met Corian moeten werken en dat is niet zomaar te verkrijgen en veel werk om 2 platen aan elkaar te zetten.
 
Het is niet naadloos, in het midden van middeltjes kastje zit een naad. Dit is gewoon laminaat van Fenix.

Voor naadloos zou je met Corian moeten werken en dat is niet zomaar te verkrijgen en veel werk om 2 platen aan elkaar te zetten.
Ach ja, nu zie ik het, in ieder geval is het niet erg zichtbaar.
 
Waarom is de buitenmuur altijd vochtig? Er is toch ook een waterkering voorzien in een buitenmuur om opstijgend vocht tegen te gaan? Als je dit uitbreekt, waarom zou je dan een waterkering boven je poutrel moeten steken (er is toch geen muur meer waar het vocht omhoog kan stijgen)?

Jammer dat het wat duurder uitvalt dan gehoopt maar uiteraard beter om het correct te doen in plaats van half en half :D

Als ik gewoon aanbouw tegen mijn achtergevel en het regent, dan zal die achtergevel toch ook stillekes aan tot beneden vochtig worden veronderstel ik als er geen waterkering voorzien is boven aan.

Als het stuk gevel weg is ja dan moet er idd geen waterkering meer voorzien worden, dat heb ik mss mis begrepen haha.

Maar als de muur zou blijven staan en het regent op het blote deel van de muur dan kan ik me wel inbeelden dat die muur op den duur tot beneden wel vochtig zal worden.
 
Jup, zelf uitgetekend en laten zagen bij zagerij. En dan zelf de greeploze kant aan gemaakt. En ineen gezet natuurlijk...
Hoe heb je die greeploze kant gemaakt? Heb je een kantenlijnmachine of ook laten doen bij de zagerij?
 
Hoe heb je die greeploze kant gemaakt? Heb je een kantenlijnmachine of ook laten doen bij de zagerij?
Manueel :p eerst laten afplakken recht, dan schuin afzagen en het stuk dat dan terug "hout" is met een stukje laminaat, secondelijm en een roller erop plakken.
En dan met de frees ernaast om het mooi gelijk te krijgen.

Wel geen gemakkelijke job.
Hier een foto van een andere schuif waarbij het verschil tussen pvc en laminaat duidelijker is
 
  • Leuk
Waarderingen: jvc
Jup, zelf uitgetekend en laten zagen bij zagerij. En dan zelf de greeploze kant aan gemaakt. En ineen gezet natuurlijk...
Welke hardware gebruikt voor de schuiven?

Mooi gedaan wel. Ik heb hier ook zoiets getekend, maar het zou 2k kosten om het te laten zagen en dat was me wat veel
 
Welke hardware gebruikt voor de schuiven?

Mooi gedaan wel. Ik heb hier ook zoiets getekend, maar het zou 2k kosten om het te laten zagen en dat was me wat veel
Blum, de soft close geleiders (geen idee van de exacte benaming, maar in essentie de "besteklade"-schuif).
Het plaatmateriaal was hier ook rond de 1000€, dan nog een paar 100€ aan schuifgeleiders waarschijnlijk en een 200€ aan elektriciteit (kabelgoot onder bureau met stopcontacten en UTP). Dusja het is goedkoper dan het laten doen, maar het is niet dat het plots goedkoop is. Die Fenix laminaat is ook een speciaal materiaal wel, schrijft heel aangenaam en heeft geen muismat nodig.
 
Blum, de soft close geleiders (geen idee van de exacte benaming, maar in essentie de "besteklade"-schuif).
Het plaatmateriaal was hier ook rond de 1000€, dan nog een paar 100€ aan schuifgeleiders waarschijnlijk en een 200€ aan elektriciteit (kabelgoot onder bureau met stopcontacten en UTP). Dusja het is goedkoper dan het laten doen, maar het is niet dat het plots goedkoop is. Die Fenix laminaat is ook een speciaal materiaal wel, schrijft heel aangenaam en heeft geen muismat nodig.
2k om te zagen eh, materiaal reken ik dan nog niet :p
 
Terug
Bovenaan