De verbouw-topic!

Mijn vader is zelfstandig dakwerker en maakt momenteel enkel nog offertes met dagprijzen voor bepaalde materialen. De prijs van isolatie is ondertussen 30 à 40% gestegen.
Het zal helaas niet meer naar beneden gaan.
 
Is het zijn geld waard om gevel te laten hervoegen + kuisen?
Gevel is in 50 jaar nog nooit aangepakt geweest denk ik + vertoont enkele barsten. Is volgens expert geen gevaar, maar oogt helemaal niet mooi.
Zou ongeveer EUR 11K zijn volgens offerte.

Binnen 3 jaar plannen we ook het huis te verkopen & te verhuizen.
 
Mijn vader is zelfstandig dakwerker en maakt momenteel enkel nog offertes met dagprijzen voor bepaalde materialen. De prijs van isolatie is ondertussen 30 à 40% gestegen.
Vandaag net gehoord van een producent/ leverancier van verlichtingsarmaturen dat zij hun prijzen binnenkort met 10% gaan moeten optrekken en dat ze intussen eigenlijk puur uit (grondstof) stock zijn aant produceren omdat ze bijna niks meer kunnen vastkrijgen, vooral aluminium is schaars momenteel.
Die schatte dat ze, afgaande op de voorbij 3 maand qua input/output tegen september zouden stilvallen als de supplychain niet terug vlot gaat opstarten
 
Tis overal ze, professionele displays tot 55” zijn net geen 20-25% gestegen in aankoopprijs bv.

ik ben al content dat we dat tuinhuis in hpl gaan doen, tzou nogal een pikuur geweest zijn in hout :’)
 
Vandaag net gehoord van een producent/ leverancier van verlichtingsarmaturen dat zij hun prijzen binnenkort met 10% gaan moeten optrekken en dat ze intussen eigenlijk puur uit (grondstof) stock zijn aant produceren omdat ze bijna niks meer kunnen vastkrijgen, vooral aluminium is schaars momenteel.
Die schatte dat ze, afgaande op de voorbij 3 maand qua input/output tegen september zouden stilvallen als de supplychain niet terug vlot gaat opstarten
Ik snap het eigenlijk nog altijd niet goed. Waar komt die rush op hout, grondstoffen, etc ... eigenlijk opeens vandaan? Is dit een internationale inhaalbeweging in de bouwsector na corona maatregelen?
Edit:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
offerte voor 60m² thermowood profielen. 5000 euro,enkel aanschaf materiaal :laugh:

ik ga voor plan 1: Om 2000 euro verlijmde gevelstenen.
 
offerte voor 60m² thermowood profielen. 5000 euro,enkel aanschaf materiaal :laugh:

ik ga voor plan 1: Om 2000 euro verlijmde gevelstenen.
Geen idee van de exacte werken die uitgevoerd moeten worden, maar als ik hier in het systeem kijk, klopt die prijs aardig hoor.
de prijs voor ons excl BTW gaat van +/- 45 €/m² tot 175 €/m². En dat is zonder afwerkingsprofielen oid.
 
Welke thermowood is ook niet onbelangrijk.
Hier was het 3300€ ex btw voor Afrormosia, ongeveer 32m2. H-age tand en groef profiel van outdoor wood concepts
 
was voor een thermowood ayous triple profiel 14,5cm. 120 exemplaren nodig aan 36 euro het stuk. Vorig jaar leken die een pak goedkoper.
 
Waar prijs gevraagd? Ik heb vorig jaar redelijk goedkoop gekocht bij Martens in Kontich omdat ik kleine aantallen nodig had, anders was Paulussen steevast de goedkoopste.

triple blok is wel een van de duurste profielen natuurlijk :D
 
Waar prijs gevraagd? Ik heb vorig jaar redelijk goedkoop gekocht bij Martens in Kontich omdat ik kleine aantallen nodig had, anders was Paulussen steevast de goedkoopste.

triple blok is wel een van de duurste profielen natuurlijk :D

Prijs gevraagd bij Gadero, hebben depot hier vlakbij in Hofstade.

Normaal zou ik voor losse latjes gaan om dat kleurverschil weg te werken, maar ze gaan hier verticaal in de volledige lengte verwerkt worden (3m hoog) en dan valt dat minder op.

Dit wil ik vermijden

ayous-thermo-gevelbekleding-triple.png


dit mag

ayous-thermo-ayous-triple-heinkenszand-nl-003.jpg
 
Gadero is gewoon duur, vraag is prijs bij Paulussen voor zo een aantallen.

Martens zit ook in Leuven btw dus beide zijn niet zo ver
 
Wat me wel nog tegenhoudt is de kwaliteit van ayous na hier op het forum gelezen te hebben dat dat enorm rap beschadigt.
Zijn er alternatieven? Is om te combineren met deze gevelsteen.

mAXa6Kj.jpg
 
Afzelia en Afrormosia zou ik zeggen. Padouk kan ook maar enkel als ge wilt laten vergrijzen
 
Houthandel waar ik bestel heeft dit als prijs:

Thermo Ayous Triple (27 x 125 mm) - 1m² - 72,6 euro excl. BTW
 
Da's nog duurder.. da's 5270 euro btw in voor 60m²
Idd, ik heb gewoon Thermo Grenen palen (gelameleerd) en Thermo Grenen Geschaafd in Plancher voor ertegen (18 x 131 mm), maar hier is dat voor een carport en omheining.
 
Da's nog duurder.. da's 5270 euro btw in voor 60m²
Hier (2j geleden) €79/m² betaald voor triple blokprofiel, wel 35mm dik.

't is inderdaad vrij gevoelig, maar ook weer niet extreem erg. Hier ook verticaal geplaatst, ben alleen niet tevreden dat ik het niet blind heb genageld.

eFxuVSG.jpg


kqD5VZO.jpg
 
Terug
Bovenaan