Auto De Tesla thread

Het "zitcomfort" van de model Y, Ik ben gewend van hoog te zitten, in de model 3 kreeg ik last van mijn rug. Ik vond de kofferruimte van de model 3 ook veel te klein.
Dat is idd eenzelfde issue dak heb. Volgende week testrit met deY. De 3 al mee gereden en dat viel me wel ontzettend goed mee. Twijfel ook gewoon omdat wij weinig KMS maken op een jaar. Maar ik vind het een zalige wagen (beiden)
 
Het "zitcomfort" van de model Y, Ik ben gewend van hoog te zitten, in de model 3 kreeg ik last van mijn rug. Ik vond de kofferruimte van de model 3 ook veel te klein.
Ik vind dat zo raar. Want volgens mij zitten die quasi identiek? Het is enkel de instap die anders is.
Ik heb mensen dat ook al horen zeggen over de BMW. "ja, ge zit hoger dat is beter voor uw rug he". Ik heb identiek dezelfde zithouding als in een 3-reeks maar dan op een plateautje...
 
Ik vind dat zo raar. Want volgens mij zitten die quasi identiek? Het is enkel de instap die anders is.
Ik heb mensen dat ook al horen zeggen over de BMW. "ja, ge zit hoger dat is beter voor uw rug he". Ik heb identiek dezelfde zithouding als in een 3-reeks maar dan op een plateautje...
Ik ben daar ook wel heel gevoelig aan aangezien ik artrose in de rug heb, misschien daarmee.
De instaphoogte is voor mij inderdaad ook belangrijk.
 
Ik vind dat zo raar. Want volgens mij zitten die quasi identiek? Het is enkel de instap die anders is.
Ik heb mensen dat ook al horen zeggen over de BMW. "ja, ge zit hoger dat is beter voor uw rug he". Ik heb identiek dezelfde zithouding als in een 3-reeks maar dan op een plateautje...
Zitpositie 3-reeks en iX3 is toch volledig anders vind ik. Instappen alleen al. Zelfde met Model 3 en Model Y.

De Y is momenteel (in SR) goedkoper dan de 3. Ik denk dat die echt goed zal verkopen en zal bij veel mensen de twijfel tussen beide modellen wel weghalen.
 
Zitpositie 3-reeks en iX3 is toch volledig anders vind ik. Instappen alleen al. Zelfde met Model 3 en Model Y.

De Y is momenteel (in SR) goedkoper dan de 3. Ik denk dat die echt goed zal verkopen en zal bij veel mensen de twijfel tussen beide modellen wel weghalen.
Ja, instappen wel, omdat je bij de 3 naar beneden moet stappen en bij de X3 niet he.
Maar eens je zit, is die houding imo echt exact hetzelfde.
 
Ik vind de Y een mottig model. Ik zou iedereen toch aanraden om de LONG range te nemen 👍
Tis allemaal leuk en aardig de LFP tot 100%, super handig voor thuisladen, maar voor lange trips met supercharge, zal je de LFP ook niet verder als 80% doen omdat het laatste stuk te lang duurt qua laden.

Oftewel de LFP met thuisladen heb je altijd super range (100%)…. Voor verre trips… onderweg heb je nadeel van de iets mindere range tussen de superchargers in en op eindstation als er geen laad mogelijkheid is.

Als je geen range anxiety hebt en toch weinig onderweg hoef te laden is de LFP heel heeeeeel interessant….

dus 16k meer geven voor meer range die ik niet nodig heb, vind ik er wel wat over. Ga ik toch eens op vakantie ofzo, dan plan ik wel extra stop
 
Laatst bewerkt:
Lfp model 3 van eind 2021 rijd ik.
Momenteel op terugweg van Noorwegen naar huis. Deze ochtend met een 50% vertrokken naar de Ferry. 40% accu aankomst. 3u30 aan 11kw geladen tijdens de overzet. 100% bij aankomst. 100km tot hotel gereden. 70% accu. Morgenvroeg vertrek ik met 70%. 4 stops staan er gepland telkens een 195-224km tussen.
25 minuten laden elke keer voor het volgende stuk.
Ik kan minder stoppen of deze nacht aan Hotel tot 100% laden.
Ervaring leert dat we om de 200km even sanitaire stop doen. Dit is voor ons het ideale reis patroon.
In het opgaan had ik minder stops geregeld maar moesten dan een "extra" sanitaire stop doen zonder te laden.
Morgen dus een 1020km gepland op 10u50 inclusief laden. Dit is met 60kw lfp accu.
Onder het jaar staat die thuis steeds tot 100% te laden voor de deur.
Eigenlijk nog nooit problemen gehad.
We doen een 15-20k per jaar.
Gemiddelde verbruik nu bij kmstand 14 900= 153wh/100km

Nieuwe model Y rwd lijkt mij een optie als de huidige 3 een goede overname prijs krijgt.
 
Lfp model 3 van eind 2021 rijd ik.
Momenteel op terugweg van Noorwegen naar huis. Deze ochtend met een 50% vertrokken naar de Ferry. 40% accu aankomst. 3u30 aan 11kw geladen tijdens de overzet. 100% bij aankomst. 100km tot hotel gereden. 70% accu. Morgenvroeg vertrek ik met 70%. 4 stops staan er gepland telkens een 195-224km tussen.
25 minuten laden elke keer voor het volgende stuk.
Ik kan minder stoppen of deze nacht aan Hotel tot 100% laden.
Ervaring leert dat we om de 200km even sanitaire stop doen. Dit is voor ons het ideale reis patroon.
In het opgaan had ik minder stops geregeld maar moesten dan een "extra" sanitaire stop doen zonder te laden.
Morgen dus een 1020km gepland op 10u50 inclusief laden. Dit is met 60kw lfp accu.
Onder het jaar staat die thuis steeds tot 100% te laden voor de deur.
Eigenlijk nog nooit problemen gehad.
We doen een 15-20k per jaar.
Gemiddelde verbruik nu bij kmstand 14 900= 153wh/100km

Nieuwe model Y rwd lijkt mij een optie als de huidige 3 een goede overname prijs krijgt.
Ik twijfel nog beetje. Heb een M3 performance op het oog uit Duitsland. De Y lijkt me ook een optie (nieuw) maar gaat deze wel vlot vooruit? 3,3sec 0-100 tov bijna 7sec…
 
Ik twijfel nog beetje. Heb een M3 performance op het oog uit Duitsland. De Y lijkt me ook een optie (nieuw) maar gaat deze wel vlot vooruit? 3,3sec 0-100 tov bijna 7sec…

Vroeger deden we op papier 10isch seconden met de bedrijfswagens want het waren allemaal diesels, in werkelijkheid veel langer want zo snel konden we niet schakelen en vandaag is 6,Xs te traag...
Die 3,3s gebruik je bijna nooit. Das goed voor een keer als je alleen zijt want je passagiers worden misselijk en je wil niet elke 7500km nieuwe banden eronder leggen.
7s naar honderd is geen raket maar nog altijd zeer vlot tussen al die ICE auto's en onkundige chauffeurs. De winst zit hem gewoon in de vlotheid van de elektro motor en de stilte.
 
Ooit al met een wagen die sub 7s naar 100 trekt? Want dat is verre van traag hoor.
Heb nu een RS3 dus ja 😅 is gewoon plezierig om een vlottere wagen te hebben.

Heb trouwens van 2002 mijn rijbewijs en nog nooit een flitsboete gehad dus ben geen snelheidsduivel maar zo eens “plonché” kunnen geven, geeft me een glimlach op mijn gezicht 🤭
 
Terug
Bovenaan