Auto De Tesla thread

Is perfect in orde hoor, hangt wel af van het vermogen van je aansluiting

Met een 1F aansluiting kan je in theorie opladen aan 1 x 32 A = 7.6 kW. Dan laad je je wagen op 11 u van 0% naar vol. Maar meestal moet je maar 20-30% bijladen, dus geen probleem.
Maar wat is het verschil tussen een gewoon 1F stopcontact en de Tesla Homecharger op 1F?
 
Gisteren de Model Y besteld, levertermijn december- februari. Enkele vragen:

- Ik heb op dit moment monofase thuis en wil eerst zien hoe dat gaat voor ik mijn elektriciteit omvorm. Ik zag dat de Tesla home charger ook monofase ondersteund. Wat is het voordeel tov een gewoon stopcontact ?
Gewoon stopcontact gaat tot max. 13A met de tesla lader. Monofase laadpunt (Tesla of ander merk) tot 32A. Dat maakt een serieus verschil in laadsnelheid en een gewoon stopcontact is eigenlijk niet gemaakt om langduring zwaar te belasten (hoewel 13A in de praktijk nog meevalt)
- Ik had nergens de optie om geblindeerde achterruiten te kiezen. Is dat standaard?
Is standaars
 
Gewoon stopcontact gaat tot max. 13A met de tesla lader. Monofase laadpunt (Tesla of ander merk) tot 32A. Dat maakt een serieus verschil in laadsnelheid en een gewoon stopcontact is eigenlijk niet gemaakt om langduring zwaar te belasten (hoewel 13A in de praktijk nog meevalt)

Is standaars
Dus zelfs zonder 3fasig netwerk lijkt het toch een goed idee om een laadpunt te plaatsen. Kun je mij toelichten wat die 13A -> 32A betekent in laadtijd ?
 
Dus zelfs zonder 3fasig netwerk lijkt het toch een goed idee om een laadpunt te plaatsen. Kun je mij toelichten wat die 13A -> 32A betekent in laadtijd ?
13A = 3kW
32 A= 7,6 kW

Een model Y gaat 180 Wh/km nodig hebben, schat ik
Dus 16 km/u vs 42 km/u laden
 
Ik las ergens dat die mobiele connector er niet meer bijzit, klopt dat? Gebruiken jullie dat veel?
 
Ik las ergens dat die mobiele connector er niet meer bijzit, klopt dat? Gebruiken jullie dat veel?
Geen idee of die er nog bijzit. Ik heb hem wel meegeleverd gekregen. Ik heb die gebruikt toen mijn laadpaal defect was, nu ligt die hier gewoon in een kast in huis, ik ben niet direct van plan die te gebruiken.
 
Ik las ergens dat die mobiele connector er niet meer bijzit, klopt dat? Gebruiken jullie dat veel?
In december '21 heb ik die wel nog meegekregen.
Continu gebruikt totdat mijn laadpunt werd geïnstalleerd, sindsdien nooit meer.

Disclaimer: niet gebruiken in het badkamer-stopcontact van je caravan:
“Een stekker in de badkamer dient voor je scheermachine, niet voor je Tesla.”

:unsure:
 
Ik las ergens dat die mobiele connector er niet meer bijzit, klopt dat? Gebruiken jullie dat veel?
Als je thuis een laadpaal hebt gebruik je dat eigenlijk nooit. Kan handig zijn als je op vakantie gaat misschien en daar aan een gewoon stopcontact wil laden. Voor de rest heb je dat toch niet nodig.
 
Geen idee of die er nog bijzit. Ik heb hem wel meegeleverd gekregen. Ik heb die gebruikt toen mijn laadpaal defect was, nu ligt die hier gewoon in een kast in huis, ik ben niet direct van plan die te gebruiken.

Ik ben van plan om tegen levering in de december een Tesla home charger te installeren. Ik dacht dat zo’n mobiele kabel misschien wel handig is als backup in geval van nood of als je ergens bij vrienden of vakantiehuis bent zonder laadpaal?
 
Net proefrit met Model Y LR achter de rug in Hasselt.
Al bij al geen verrassingen, de rit is vrij goed meegevallen, ik ga hier geen review zetten, daar zijn er al genoeg van.
Enkele (kleine) opmerkingen:
- de befaamde stugge vering van de model Y viel vij goed mee, ik heb er eigenlijk niet echt last gehad. (19" wielen)
- het stuur vind ik vrij stroef in vergelijking met mijn Renault GS, ook op de comfort setting.
- het geluidssysteem is goed genoeg maar moet onderdoen aan mijn huidige standaard Bose setup
- standard autopilot op onze Vlaamse wegen werkte zeer goed, merkelijk beter dan mijn huidige adaptieve cruisecontrol
- regeneratief rijden: ook nergens last van, in tegendeel, het voelde vrij natuurlijk aan, ik hou zowiezo niet van veel remmen

Heb dan maar de knoop doorgehakt en besteld, hopelijk zal de oplevering iets sneller gebeuren dan aangegeven.
 
Nog iemand probleem met unlocken van Tesla met iPhone? 6 van de 10 werkt het, maar 4 op de 10 sta ik daar onnozel te doen... krijg ik de deur niet open... moet ik de iPhone unlocken... en moet ik de deur raken met mijn gsm... dan pas opent hij

begint serieus op mijn systeem te werken eerlijk gezegd, heeft er iemand een oplossing?
zoals altijd krijg ik geen antwoord terug op mijn mails naar tesla, telefoneren -> niemand neemt op (nooit)
 
Nog iemand probleem met unlocken van Tesla met iPhone? 6 van de 10 werkt het, maar 4 op de 10 sta ik daar onnozel te doen... krijg ik de deur niet open... moet ik de iPhone unlocken... en moet ik de deur raken met mijn gsm... dan pas opent hij

begint serieus op mijn systeem te werken eerlijk gezegd, heeft er iemand een oplossing?
zoals altijd krijg ik geen antwoord terug op mijn mails naar tesla, telefoneren -> niemand neemt op (nooit)
Wat steekt gij allemaal uit met die wagen :biglaugh:
Bij mij werkt dat quasi perfect, heel af en toe pakt hij 'm niet en dan moet ik even de iPhone unlocken, meestal zelfs niet de app openen.
Ik heb er nog niet speciaal op gelet maar ik denk dat het meestal gebeurt kort nadat ik de app op mijn iphone heb afgesloten.
Maar desondanks is de keyless entry en contact tussen smartphone en auto bij Tesla fenomenaal, ik heb nog geen enkel merk zó vlot weten werken.

Wat ik wel vaak heb is dat de laadpoort niet ontgrendelt en ik de app moet nemen om te ontgrendelen. Gebeurt vrij random en toch vaak, ik zou bijna helft van de keren durven zeggen, en bij allerhande laadpalen.
 
Nog iemand probleem met unlocken van Tesla met iPhone? 6 van de 10 werkt het, maar 4 op de 10 sta ik daar onnozel te doen... krijg ik de deur niet open... moet ik de iPhone unlocken... en moet ik de deur raken met mijn gsm... dan pas opent hij

begint serieus op mijn systeem te werken eerlijk gezegd, heeft er iemand een oplossing?
zoals altijd krijg ik geen antwoord terug op mijn mails naar tesla, telefoneren -> niemand neemt op (nooit)
Ik heb dat ook wel een tijdje gehad. Zet de bluetooth van je GSM eens af en opnieuw op. En doe de Tesla app eens dicht op je iPhone. En open ze dan opnieuw
Ik heb nu nog af en toe een probleem, maar dat lijkt zich alleen voor te doen wanneer mijn GSM in mijn manbag zit.
 
Hallo iedereen, als bedrijfswagen heb ik ook een Tesla mogen kiezen (MYLR zwart / zwart / 20" / FSD). Order date 13/05 en voorlopig gepland november - januari (al lijken al die datums totaal niet te kloppen).
 
Hallo iedereen, als bedrijfswagen heb ik ook een Tesla mogen kiezen (MYLR zwart / zwart / 20" / FSD). Order date 13/05 en voorlopig gepland november - januari (al lijken al die datums totaal niet te kloppen).
Waarom zouden de datums niet kloppen?
 
Mijn februari- december leverdatum is verdwenen uit de app. Even gebeld maar ze konden me geen leverdatum meer geven.
 
Mijn februari- december leverdatum is verdwenen uit de app. Even gebeld maar ze konden me geen leverdatum meer geven.
Idem, er staat nu:
Verwachte levering: nog niet bekend
De levertijd is binnenkort bekend

Op het teslamotorsclub forum is er een uitgebreide thread over de leveringsdata van de model y. De verdwijnende en veranderende leveringsdata zijn blijkbaar een veelvoorkomend fenomeen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan