Auto De Tesla thread

Ik had de wagen besteld met 20" maar de lease had een fout gemaakt en werd geleverd met 19". Comfort met de 19" en Hancook banden was echt niet om over naar huis te schrijven. Elke ongelijkheid in de weg was te voelen, ook qua lawaai. Was al bang wat dat ging geven met de 20".... Tot mijn verrassing was (en is) dit een heel stuk beter. Enige waar het zonder kunnen aan liggen is inderdaad het type band (nu Michelin).

Beide had ik op 2.7 bar staan dus daar kan het ook niet aan liggen. Bij aflevering stonden de banden op 3.6 en zelfde na de wissel van de velgen.
 
Ik had de wagen besteld met 20" maar de lease had een fout gemaakt en werd geleverd met 19". Comfort met de 19" en Hancook banden was echt niet om over naar huis te schrijven. Elke ongelijkheid in de weg was te voelen, ook qua lawaai. Was al bang wat dat ging geven met de 20".... Tot mijn verrassing was (en is) dit een heel stuk beter. Enige waar het zonder kunnen aan liggen is inderdaad het type band (nu Michelin).

Beide had ik op 2.7 bar staan dus daar kan het ook niet aan liggen. Bij aflevering stonden de banden op 3.6 en zelfde na de wissel van de velgen.
Moet je niet meestal ook hogere bandendruk zetten bij grotere velgenmaten?
Die Hankooks moeten eigenlijk echt wel heel hard zijn als een velgenmaat groter comfortabeler aanvoelt.
 
Ik rij ondertussen 6 maanden met de Tesla 3 en ik moet zeggen dat deze qua rijstijl mij zwaar ontgoocheld. De manier waarop deze rijdt is echt geen 60k waard. In het begin voel je dat niet echt maar na een paar maanden komt de ontgoocheling dichter en dichter. Ik vraag me oprecht af of alle EV zo rijden. Misschien dat die van 150k beter rijden maar dat is boven ieder normaal persoon zijn budget.
Wat is er dan minder? je zegt 'rijstijl' maar dat is toch iets aan u eigen? of bedoel je dan comfort/ophanging? of het regeneratief remmen dat u stoort? of de versnellingen-gevoel dat je mist?
 
Tuurlijk, ik zeg ook nergens dat dat mindere wagens zijn ofzo he.

Maar pakweg de i4 en de Tesla (s) zullen hetzelfde gekost hebben (bij de i4 heb ik de zwaarste versie met alle toeters en bellen en bij de model s zal dat maar basis zijn) en ik kies nu toch meteen de i4 moest er een keuze moeten gemaakt worden.

Laat staan een toekomstige i5.. daar kan een model s niet aan he. Op geen enkel vlak.

En de model 3 is nog wel een pak 'spartaanser' dan de s. Maar idd, dat is dan ook een andere prijs. Maar toch is dat wel heel summier he. De bouwkwaliteit dat je 'maar' krijgt.. dan rij ik toch liever in een ix3.

Hun drivetrain is wel nog steeds top. En heel toegankelijk op zich. Daarom, als 'verplaatsing' zeker dik ok. Maar de looks en de algemene kwaliteit mis ik toch wel
De i4 zal je misschien ook wel beter vergelijken met de nieuwe Model S. Op vandaag nog niet beschikbaar/leverbaar in BE dacht ik, maar lang zal dat niet meer duren.
Misschien is de uitkomst dan nog steeds in het voordeel van de i4 hoor, maar ik vermoed dat de nieuwe S ook wel mooie stappen heeft gezet 😁
 
Was er enkele jaren geleden geen sprake van een Tesla "Model 2" die zo'n 25k zou kosten.Komt die er ooit nog?
 
Was er enkele jaren geleden geen sprake van een Tesla "Model 2" die zo'n 25k zou kosten.Komt die er ooit nog?
Die zal er vast ooit komen, maar ze hebben nu al steeds meer leverproblemen. Een nieuw model er bij, die wellicht nog eens superpopulair gaat worden, kunnen ze momenteel niet aan denk ik.
 
De i4 zal je misschien ook wel beter vergelijken met de nieuwe Model S. Op vandaag nog niet beschikbaar/leverbaar in BE dacht ik, maar lang zal dat niet meer duren.
Misschien is de uitkomst dan nog steeds in het voordeel van de i4 hoor, maar ik vermoed dat de nieuwe S ook wel mooie stappen heeft gezet 😁
Model S is wel groter en duurder dan een i4.
 
Ik had de wagen besteld met 20" maar de lease had een fout gemaakt en werd geleverd met 19". Comfort met de 19" en Hancook banden was echt niet om over naar huis te schrijven. Elke ongelijkheid in de weg was te voelen, ook qua lawaai. Was al bang wat dat ging geven met de 20".... Tot mijn verrassing was (en is) dit een heel stuk beter. Enige waar het zonder kunnen aan liggen is inderdaad het type band (nu Michelin).

Beide had ik op 2.7 bar staan dus daar kan het ook niet aan liggen. Bij aflevering stonden de banden op 3.6 en zelfde na de wissel van de velgen.
Waren de hankook's runflat en de Michelins niet misschien?
 
Wat is er dan minder? je zegt 'rijstijl' maar dat is toch iets aan u eigen? of bedoel je dan comfort/ophanging? of het regeneratief remmen dat u stoort? of de versnellingen-gevoel dat je mist?
Comfort, ophanging en dat regeneratief remmen. Die laatste is echt wel grof. Ik ga dat afzetten denk ik, waardoor ik helaas nog minder ver kan rijden. Alhoewel je het niet helemaal kan afzetten.

Ivm comfort en ophanging heb ik al een mail gestuurd naar Tesla of ze de harde vering kunnen oplossen. Ik ben benieuwd of ik een offerte krijg. Het is alsof ik met een verlaagde vw golf rij 😪
 
Momenteel heb ik 139km gereden - 167Wh/km - nog 176km op de teller

Voorspeld bereik staat op 136km. Ik haal dus amper 250km met mijn Tesla model 3 Long Range. En ik rij écht niet zoals een Johnny.

Het ergste van al, is dat Tesla dit niet ontkent. Wat ik meemaak is realistisch volgens hun. Ik moet meer autostrade rijden zeggen ze.

In mijn leven is werk en hobby en vrienden en supermarkt allemaal binnen 10km bereik.
 
Momenteel heb ik 139km gereden - 167Wh/km - nog 176km op de teller

Voorspeld bereik staat op 136km. Ik haal dus amper 250km met mijn Tesla model 3 Long Range. En ik rij écht niet zoals een Johnny.

Het ergste van al, is dat Tesla dit niet ontkent. Wat ik meemaak is realistisch volgens hun. Ik moet meer autostrade rijden zeggen ze.

In mijn leven is werk en hobby en vrienden en supermarkt allemaal binnen 10km bereik.
Simpele wiskunde:
0.167*250 = 41.75kWh

Een nieuwe Model 3LR heeft een batterij van 75 of 80kWh.
Dus ofwel klopt je verhaal hier niet, ofwel mag hij terug naar de garage.
 


Bij Tesla spreken ze over normaal gedrag en moet ik maar trager rijden, airco afzetten, dashcam afzetten, video bewaking afzetten, …
Uw foto zegt ook niks over uw startpunt. In het energie scherm kan je meer bekijken want ik heb het hier al gezegd dat de km's naast het batterij icoontje niks met uw rijstijl te maken heeft maar hardcoded. Dat zet je beter gewoon op het percentage.
 
Mocht je geen 1000 posts hebben, was ik er van overtuigd dat je een trol was die Tesla komt bashen.
Want er zijn tig ervaringen online te vinden over Tesla en geen enkele haalt zo weinig als jou.
En Tesla zelf die zegt dat je wat meer autostrade moet doen? Autostrade?! Waar de EV net het minst efficiënt is?
 
90% opgeladen tot 510km

videobewaking heb ik altijd aan staan, ze zeggen dat ik dat best af zet
maar dat kan toch de reden niet zijn? waarom zou ik trouwens zo'n leuke functie afzetten, ik zal blij zijn dat ik beelden heb als er iets gebeurd

ik heb tesla alleszins nog eens gecontacteerd met mijn screenshots, ik post hier hun reactie van zodra ik ze krijg
 
Comfort, ophanging en dat regeneratief remmen. Die laatste is echt wel grof. Ik ga dat afzetten denk ik, waardoor ik helaas nog minder ver kan rijden. Alhoewel je het niet helemaal kan afzetten.

Ivm comfort en ophanging heb ik al een mail gestuurd naar Tesla of ze de harde vering kunnen oplossen. Ik ben benieuwd of ik een offerte krijg. Het is alsof ik met een verlaagde vw golf rij 😪

Vergeet ook niet dat je van een 6-reeks komt he. Dat is een high-end wagen die qua comfort absoluut top is.
Regeneratief remmen lijkt me vooral een stukje gewenning en switch qua mindset. Toen ik een Model S testte dacht ik direct dat ik daar heel snel aan zou wennen.

Je opmerkingen over rijbereik lijken mij dan weer wel legitiem, als dat effectief is wat je er maar uithaalt.
 
Terug
Bovenaan