Auto De Tesla thread

90% opgeladen tot 510km

videobewaking heb ik altijd aan staan, ze zeggen dat ik dat best af zet
maar dat kan toch de reden niet zijn? waarom zou ik trouwens zo'n leuke functie afzetten, ik zal blij zijn dat ik beelden heb als er iets gebeurd

ik heb tesla alleszins nog eens gecontacteerd met mijn screenshots, ik post hier hun reactie van zodra ik ze krijg
We hebben je al eens eerder uitgelegd maar die videobewaking vergt energie. Veel energie. 4 camera’s die 24/7 opnemen. En die energie komt dus uit dezelfde accu, dus minder range.

Indien je dat niet snapt, tsja…
 
We hebben je al eens eerder uitgelegd maar die videobewaking vergt energie. Veel energie. 4 camera’s die 24/7 opnemen. En die energie komt dus uit dezelfde accu, dus minder range.

Indien je dat niet snapt, tsja…
Eerlijke vraag: is dat ook al eens echt becijferd? Heeft dat zo'n grote impact?
Dat lijkt me toch relatief low-energy qua activiteit?
 
Eerlijke vraag: is dat ook al eens echt becijferd? Heeft dat zo'n grote impact?
Dat lijkt me toch relatief low-energy qua activiteit?
Reken nu met een 75kWh batterij.
1% is 750Wh. Stel dus dat hij 1% zou verliezen per dag, dan is dat 31W verbruik voor continu monitoren van verschillende camera's en alle sensoren. Als daar dan ook nog wifi/4G bij moet bvb, lijkt me dat toch niet overdreven om dat aan te nemen?
 
Eerlijke vraag: is dat ook al eens echt becijferd? Heeft dat zo'n grote impact?
Dat lijkt me toch relatief low-energy qua activiteit?
Neen dus, die sentry mode verbruikt echt wel heel wat energie.
Nog een andere…
Indien je wagen in de volle zon staat, gaat hij ook automatisch beginnen ventileren wanneer het interieur warmer dan 55 C wordt. Dat zou vandaag ook nog kunnen spelen. Net zoals het gebruik van de Climate controle (je kan een Tesla interieur vanop afstand koelen voor je vertrekt)
 
Als je amper met de wagen rijdt of kleine ritjes doet dan lijkt me die 250 km wel correct wegens de stilstandsverliezen , opstarten van het systeem… ik rij met een oude model s85 van 2014 en de boordcomputer heeft een range van 350 km aan. In de winter ben ik gemiddeld 50 % procent kwijt na een werkdag. Het is 135 km heen en terug waarvan 90 procent autostrade. Dus 270 km is de echte range in de slechtste omstandigheden ( regen , wind tegen ,… ). Vooral de snelheid en de weersomstandigheden maken een groot verschil.
Mijn alltime gemiddelde was 224 Wh/ km en nu sinds reset (zomerbanden) 190 Wh.
 
Eerlijke vraag: is dat ook al eens echt becijferd? Heeft dat zo'n grote impact?
Dat lijkt me toch relatief low-energy qua activiteit?

Daar lijkt het dus wel op.

Als die cijfers ongeveer kloppen is dat bijna €1.000/jaar om je sentry mode te laten aanstaan...
 
Dat klinkt idd wel serieus veel meer dan ik verwacht had zeg.
Bedankt allen.
 
Zopas een tesla y besteld! Nu moet ik nog 4 stappen ondernemen, (levering, betaling, inruilen etc) Is het mogelijk om achteraf de leveringslocatie te veranderen?
 
Bij mijn volgende laadbeurt zal ik de video camera bewaking eens afzetten. Gisteren volledig opgeladen tot 510km en 25km gereden.

Vandaag staat hij op nog 445km 😄
25km rijden is dus dag nadien alsof je 50km gereden hebt.
 
Bij mijn volgende laadbeurt zal ik de video camera bewaking eens afzetten. Gisteren volledig opgeladen tot 510km en 25km gereden.

Vandaag staat hij op nog 445km 😄
25km rijden is dus dag nadien alsof je 50km gereden hebt.
7% van uw range (zoals hierboven aangehaald) is dan ook gewoon 35km he...
 
Ik blijf het toch raar vinden hoor.

Zonet heb ik 105km afgelegd waarvan grotendeels 90 en 120 km/h en klein stukje stad, airco op 21gr.
Vertrokken op 100% en ik zit nu op 79%. Volledig conform het theoretisch bereik dus.

Sentry mode staat bij mij ook steeds op behalve op kantoor of thuis. Is dat geen optie @Horse?
 
Ik doe verder onderzoek, maar ben nog altijd razend benieuwd naar het antwoord van Tesla. Want die kunnen vanop afstand alle informatie lezen van mijn wagen.
 
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar jouw rijstijl.
Want ofwel is er iets goed mis met je Tesla, ofwel ligt het echt aan je rijstijl.
 
Autostrade is wel degelijk veel zuiniger. Momenteel 195km gereden en op de teller staat nog 220km. Groot verschil dus.

Gewoon omdat we gisteren 150km autostrade gedaan hebben. Het zijn dus de korte ritten die mij nekken.
 
Autostrade is wel degelijk veel zuiniger. Momenteel 195km gereden en op de teller staat nog 220km. Groot verschil dus.

Gewoon omdat we gisteren 150km autostrade gedaan hebben. Het zijn dus de korte ritten die mij nekken.
Autostrade is niet zuiniger, tenzij je en aan 90km/h gaat rondrijden.
op gewone wegen verbruik ik op dit ogenblik 115-135 Wh/km, op de autostrade is dat 150-180Wh/km

Het enige wat jou doet denken dat je zuiniger bent, is dat je ineens veel afstand hebt afgelegd, en dus veel km zonder videobewaking hebt gemaakt.
 
Gisteren de Model Y besteld, levertermijn december- februari. Enkele vragen:

- Ik heb op dit moment monofase thuis en wil eerst zien hoe dat gaat voor ik mijn elektriciteit omvorm. Ik zag dat de Tesla home charger ook monofase ondersteund. Wat is het voordeel tov een gewoon stopcontact ?

- Ik heb de 19” wielen genomen. Ik zou deze wel in her zwart willen poederlakken. Iemand een goed adres West- of Oost-Vlaanderen?

- Ik had nergens de optie om geblindeerde achterruiten te kiezen. Is dat standaard?
 
Gisteren de Model Y besteld, levertermijn december- februari. Enkele vragen:

- Ik heb op dit moment monofase thuis en wil eerst zien hoe dat gaat voor ik mijn elektriciteit omvorm. Ik zag dat de Tesla home charger ook monofase ondersteund. Wat is het voordeel tov een gewoon stopcontact ?
Is perfect in orde hoor, hangt wel af van het vermogen van je aansluiting

Met een 1F aansluiting kan je in theorie opladen aan 1 x 32 A = 7.6 kW. Dan laad je je wagen op 11 u van 0% naar vol. Maar meestal moet je maar 20-30% bijladen, dus geen probleem.
 
Terug
Bovenaan