Auto De Tesla thread

Het is misschien handig om besteldatum en hw configuratie erbij te zetten, zodat we leveringsdata kunnen vergelijken.

Besteld: 1-8-2022
Config: Model YLR - lakkleur wit - interieur z/w - 19"
Verwachte levertijd: November 19 - Februari 02
 
Besteld: 23-07-2022
Config: Model YLR - lakkleur zwart - interieur z/w - 19" - FSD
Verwachte levertijd: 16 - 30 september

Ik zou eigenlijk zelf verkiezen dat leverdatum pas rond november-december valt want dan is de lease van mijn huidige wagen pas gedaan.
 
Besteld: 23-07-2022
Config: Model YLR - lakkleur zwart - interieur z/w - 19" - FSD
Verwachte levertijd: 16 - 30 september

Ik zou eigenlijk zelf verkiezen dat leverdatum pas rond november-december valt want dan is de lease van mijn huidige wagen pas gedaan.
Dan kan je dat toch gewoon aangeven denk ik?
 
Besteld: 23-07-2022
Config: Model YLR - lakkleur zwart - interieur z/w - 19" - FSD
Verwachte levertijd: 16 - 30 september

Ik zou eigenlijk zelf verkiezen dat leverdatum pas rond november-december valt want dan is de lease van mijn huidige wagen pas gedaan.
Dit snap ik dus niet. Meer dan 2 maanden eerder besteld en zelfde/latere verwachte levertijd…
 
Haha idd, dat zou maar van de zotte zijn :D
Ik dacht dat het bij Tesla per kwartaal is dat de boten afleveren?
Ja, de eerste productie na het einde van een kwartaal wordt per boot verzonden, omdat ze die dan nog in hetzelfde kwartaal kunnen factureren. Verderop in het kwartaal wordt dan geproduceerd voor de thuismarkt.
 
Het is misschien handig om besteldatum en hw configuratie erbij te zetten, zodat we leveringsdata kunnen vergelijken.

Besteld: 1-8-2022
Config: Model YLR - lakkleur wit - interieur z/w - 19"
Verwachte levertijd: November 19 - Februari 02
Leveringsdatum is alweer veranderd.
Er staat nu jan-maart '23
 
Ik kan opladen op een van die Tesla fast chargers. Kan ik ook opladen op een gewoon oplaadstation? Hoe werkt dat dan eigenlijk? Ik betaal gewoon aan de kassa?

(Stel je geraakt niet meer aan een van de fast laadstations)
 
Tesla Model Y RWD is bestelbaar nu en aan goedkopere prijs dan de Model 3 RWD.
Als ik nu een auto mocht kiezen, was het toch wel deze.
 
Ik kan opladen op een van die Tesla fast chargers. Kan ik ook opladen op een gewoon oplaadstation? Hoe werkt dat dan eigenlijk? Ik betaal gewoon aan de kassa?

(Stel je geraakt niet meer aan een van de fast laadstations)
Kan gewoon zoals andere EVs. Betalen is meestal met een laadpas of app. Enkele (bijvoorbeeld Ionity) kun je ook via QR-code scannen je VISA of Paypal gebruiken dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag 420 km op één lading met de Model 3, voornamelijk op Nederlandse autosnelwegen (dus 100 km/h).
Vertrokken met 89% SOC, terug thuis met een SOC van 13%... Dus 76% = 420 km...
 
Besteld: 23-07-2022
Config: Model YLR - lakkleur zwart - interieur z/w - 19" - FSD
Verwachte levertijd: 16 - 30 september

Ik zou eigenlijk zelf verkiezen dat leverdatum pas rond november-december valt want dan is de lease van mijn huidige wagen pas gedaan.
Mijn leverdatum is opeens opgeschoven naar 20 november - 3 februari
 
Terug
Bovenaan