Auto De Tesla thread

Heb nu een RS3 dus ja 😅 is gewoon plezierig om een vlottere wagen te hebben.

Heb trouwens van 2002 mijn rijbewijs en nog nooit een flitsboete gehad dus ben geen snelheidsduivel maar zo eens “plonché” kunnen geven, geeft me een glimlach op mijn gezicht 🤭
In dat geval gaat het altijd wat tegenvallen hoor :). Een Model 3 is altijd vlot (je gaat verschieten hoe vlot die 7s aanvoelt door het feit dat hij geen versnellingsbak heeft) maar EV's missen gewoon emotie tov een ICE. Dat is gewoon iets dat je best wel op voorhand beseft.
Algemeen zijn de meeste EV's echt gefocust op vrij relaxed rijden en niet (zoals bvb een RS3) op sportief rijden he. Dat je snelle stoplichtsprintjes kan doen is leuk, maar dat duurt dan 2s want dan zit je al boven de 70...

Imo is die RWD Model Y nu een veel betere koop dan de Performance modellen. Met die 20k€ prijsverschil kan je dan eventueel nog iets anders kopen voor plezierritjes.
 
Ooit al met een wagen die sub 7s naar 100 trekt? Want dat is verre van traag hoor.
Is inderdaad allemaal perceptie hé, mijn E-Tron in efficiency modus is nog steeds veel vinniger dan m'n toenmalige 520d berline :)
Anderzijds is het verschil tussen de gewone stand en sportstand ook wel merkbaar, ondanks het kleine verschil in performance (0-100 6.6 seconden vs 5.6 in sportstand)..
 
Is inderdaad allemaal perceptie hé, mijn E-Tron in efficiency modus is nog steeds veel vinniger dan m'n toenmalige 520d berline :)
Anderzijds is het verschil tussen de gewone stand en sportstand ook wel merkbaar, ondanks het kleine verschil in performance (0-100 6.6 seconden vs 5.6 in sportstand)..

1s rapper is geen klein verschil. Dat is heel wat vermogen extra dat je op zo een gewicht nodig hebt.
 
serieus aant twijfelen om m3 order dat in april 2023 pas geleverd kan worden te wijzigen naar een Y voor december. Puur features is keuze snel gemaakt maar de looks van m3 zijn zoveel beter :sarcastic:
 
Heb nu een RS3 dus ja 😅 is gewoon plezierig om een vlottere wagen te hebben.

Heb trouwens van 2002 mijn rijbewijs en nog nooit een flitsboete gehad dus ben geen snelheidsduivel maar zo eens “plonché” kunnen geven, geeft me een glimlach op mijn gezicht 🤭
Het is de manier waarop een ev optrekt die hem snel maakt.
Zoals een mixer. Altijd direct al het koppel. Nu via Duitsland aan het terug rijden. Of ik nu vol duw op 100 op 0 of op 150. Direct weg.

Klopt dat beleving zonder het gebrom anders is ,😉
 
Het is de manier waarop een ev optrekt die hem snel maakt.
Zoals een mixer. Altijd direct al het koppel. Nu via Duitsland aan het terug rijden. Of ik nu vol duw op 100 op 0 of op 150. Direct weg.

Klopt dat beleving zonder het gebrom anders is ,😉
Een EV is als een mixer :D Mooie vergelijking :D
 
Wat grappig is is dat de model Y rwd niet in de verenigde staten wordt verkocht maar hier wel, blijkbaar omdat de range te klein is voor de vs...
 
Wat grappig is is dat de model Y rwd niet in de verenigde staten wordt verkocht maar hier wel, blijkbaar omdat de range te klein is voor de vs...
Of zou het kunnen dat ze die in de VS niet leveren omdat dat er onvoldoende lfp Accu-pakketten beschikbaar zijn? Lijkt mij meer plausibel.
 
serieus aant twijfelen om m3 order dat in april 2023 pas geleverd kan worden te wijzigen naar een Y voor december. Puur features is keuze snel gemaakt maar de looks van m3 zijn zoveel beter :sarcastic:
Zijn die paar maanden een issue voor je? Indien niet zou ik gewoon afwachten zoals je gepland had.
 
Ja, instappen wel, omdat je bij de 3 naar beneden moet stappen en bij de X3 niet he.
Maar eens je zit, is die houding imo echt exact hetzelfde.
Als je de grond niet meerekent zit je idd exact hetzelfde.
Maar de stoel zit hoger van de grond, waardoor je benen in een andere positie zijn.
Waardoor je helemaal anders zit.

Bij de X3 nog niet getest, maar in de Audi Q5/Q3, BMW X1/X5 kan je niet zo laag zitten als de A4/A3, BMW 1/5 tov de vloer in de auto.
Idem voor de Tesla Model Y, daar zie je zelfs heel duidelijk dat die stoelen op een verhoog staan.
 
Model Y LR - besteld op 22 augustus.
Via KBC lease (al maakt dat geen verschil denk ik)
KBC was toch de eerste die stopte met Tesla in hun aanbod te geven? Omdat Tesla nooit kon verzekeren wat de definitieve prijs bij levering zou zijn.
Of was dat een andere leasing maatschappij?
 
Mijn leveringsdatum past zich gewoon mee aan aan de verwachte leveringsdatum op de site van het type dat ik besteld heb . Daar kan je dus niet veel staat op maken. Zo lang er geen VIN wordt toegewezen is het koffiedik kijken.
 
Begin augustus een Tesla Model Y LR besteld.
Volgende week mag ik deze gaan halen, ik kijk er naar uit.

Ik moet toegeven dat ik nog steeds schrik heb dat ik het minder goed zal hebben voor lange afstand ritten dan met een thermische wagen :p
 
Zonet telefoon gehad van Tesla dat er een model Y LR beschikbaar was in Gent, waarschijnlijk vanwege een annulatie door een klant of iets dergelijks, en of ik die wou gaan halen.
Ik heb uiteraard ja gezegd, mijn levering stond ingepland voor januari 2023.
 
Laatst bewerkt:
Ik mag m'n MYLR 26 september gaan ophalen in Brugge om 10u! Batman spec.
Wanneer heb je besteld? Want ik verwacht de mijn MYLR ook in Brugge op te halen tussen 18 september en 30 september, wel nog geen VIN nummer gekregen.

Edit: Nvm, gevonden in uw post history. Ik heb een maand of 2 later besteld dan jou.
 
Terug
Bovenaan