Auto De Tesla thread

De prijzen voor supercharging zijn gestegen. Zopas een mail hierover gekregen. Je betaalt blijkbaar 0,5€ per minuut. Duidelijker kan niet denk ik dan 👍
 
Zonet telefoon gehad van Tesla dat er een model Y LR beschikbaar was in Gent, waarschijnlijk vanwege een annulatie door een klant of iets dergelijks, en of ik die wou gaan halen.
Ik heb uiteraard ja gezegd, mijn levering stond ingepland voor januari 2023.

Gelukzak! Mijn verwachte levering weer veranderd naar januari - maart 2023. Ze kunnen er wat daar bij Tesla 😑
 
Sedert mijn sf gekoppeld is met mijn YLR krijg ik regelmatig de bluetooth melding:
"Functie geavanceerde berichttoegang ondersteuning..." en "opnieuw koppelen voor functie geavanceerde..."
Ik kan alleen maar de melding uitschakelen, ik kan er niets aan veranderen.
Wat zou dit zijn?
 
De eerste Model 3's zonder parkeersensoren zijn geleverd en hebben dus NIKS als alternatief. Een wagen van 50k+ zonder iets van parkeersensoren functionaliteit, te gek voor woorden.
Ik heb zelf een Model 3 Performance in bestelling (verwachte levering december 2022), maar toch sterk aan het overwegen levering te weigeren als ze het tegen dan niet opgelost hebben. Dan is de vraag echter, wat is het alternatief ...?
 
De eerste Model 3's zonder parkeersensoren zijn geleverd en hebben dus NIKS als alternatief. Een wagen van 50k+ zonder iets van parkeersensoren functionaliteit, te gek voor woorden.
Ik heb zelf een Model 3 Performance in bestelling (verwachte levering december 2022), maar toch sterk aan het overwegen levering te weigeren als ze het tegen dan niet opgelost hebben. Dan is de vraag echter, wat is het alternatief ...?
Worden ze niet achteraf geinstalleerd? Hebben ze eerder ook al gedaan met andere opties.
 
Als het even goed werkt als de regensensor, zoek dan al maar een oefenterrein om weer te leren parkeren :hurrr:
 
Hoe zit het nu eigenlijk met het veer-/rijcomfort van de Tesla Y? Is het echt zo slecht als ze soms zeggen (erg hard, nerveus, ...)?
 
Hoe zit het nu eigenlijk met het veer-/rijcomfort van de Tesla Y? Is het echt zo slecht als ze soms zeggen (erg hard, nerveus, ...)?
Eerlijk? Alsof je zoals een Johnnie je wagen 12cm verlaagt hebt. Echt hatelijk.

Ik heb ze gecontacteerd of ze dit kunnen oplossen maar dat gaat niet zeggen ze.
 
Hoe zit het nu eigenlijk met het veer-/rijcomfort van de Tesla Y? Is het echt zo slecht als ze soms zeggen (erg hard, nerveus, ...)?
Testrit doen. Dat is echt mega persoonlijk.
Ik vind het zeer goed meevallen op de 20”, dus het gaat nog beter zijn met de 19”.
 
Testrit doen. Dat is echt mega persoonlijk.
Ik vind het zeer goed meevallen op de 20”, dus het gaat nog beter zijn met de 19”.
Ga eens op een rot baan rijden. Ik reed helaas op de standaard steenweg waar je 70 mag. Daar merk je dat niet.

Maar hier ik België kan je soms 30’ op slechte banen rijden. En dan valt het echt op.

Er is ook een verschil tussen een testrit van
15’ en enkele maanden met een wagen rijden.
 
Ga eens op een rot baan rijden. Ik reed helaas op de standaard steenweg waar je 70 mag. Daar merk je dat niet.

Maar hier ik België kan je soms 30’ op slechte banen rijden. En dan valt het echt op.

Er is ook een verschil tussen een testrit van
15’ en enkele maanden met een wagen rijden.
Ik rij nu met een tesla model 3 op 19'’, waarvan de reviews algemeen zeggen dat deze nog harder rijdt. Zelfs die auto valt eigenlijk goed mee. En ik heb een stuk slechte baan waar ik quasi elke dag over moet. Tijdens de testrit met de Y ben ik daar ook langs gereden en dat viel beter mee dan in de 3.

Vandaar dat ik zeg testrit doen, hardheid van het onderstel is echt iets mega persoonlijks.
 
De regensensor bij Tesla is geen regensensor maar ai-gebaseerd. Dus ze kunnen dat oplossen met een update, maar als ze het al in orde hadden, was die update er al lang geweest.
Is de voorbije maanden met enkele updates flink verbeterd, die regensensor. Nog niet helemaal ideaal, maar al minder storend. Soms.
 
Is de voorbije maanden met enkele updates flink verbeterd, die regensensor. Nog niet helemaal ideaal, maar al minder storend. Soms.
Ik snap niet waarom het zo traag reageert. Gisteren regende het een beetje en na 30sec reageerde hij pas. Ik zag de wagen voor mij nog amper.

Ik los het op door zelf de stand te kiezen (1 2 of 3) ipv automatisch

In deze tijden van veiligheid zou het beter overdreven snel moeten reageren ipv overdreven traag. Liever wat sneller dan trager bedoel ik.

Onbegrijpelijk. Was ik er maar bij op de vergadering, toen ze deze beslissing maakten. Iemand moet daar gezegd hebben tijdens de test: bwaaaa je ziet nog voldoende hoor! Nog niet reageren!!
 
Terug
Bovenaan