Auto De Tesla thread

Snel accelereren is niet sportief rijden hè.

Een X5 45 gaat ook rond de 5,5sec naar 100 en dat is ook niet om sportief te rijden hoor
Voor het gros van de hardrijdende bevolking is dat wel hetgeen dat telt.
De keren dat ik een Porsche of andere echt sportieve wagen hard door de bocht zag gaan, is bijna onbestaande.
De stoplichtsprintjes daarentegen...

Maar we wijken van het punt af. Het ging mij er om dat een Model Y qua hardheid richting de hardheid van de sportonderstellen van de Duiters gaat qua feeling.
Het onderstel van de Duiters is beter, daar twijfel ik niet aan. Maar het ging me echt om de hardheid.
 
Een wagen die onder de 5sec naar 100 kan lijkt me nu toch wel vrij sportief :p
Snel in een rechte lijn. Tot je een bocht tegenkomt of iets of wat uitdagende baan.
Nee een sportief is hij niet. Hij heeft er nog niet naast gelegen.

Hardheid allemaal goed en wel hoor. Maar je hebt functioneel hard, voor sportiviteit.
En dan heb je hardheid die ongewenst is en gewoon te wijten is aan een slecht design.
 
Snel in een rechte lijn. Tot je een bocht tegenkomt of iets of wat uitdagende baan.
Nee een sportief is hij niet. Hij heeft er nog niet naast gelegen.
Goh dat valt heel goed mee hoor. Dat lage gewicht heeft echt voordelen in de bocht.

Hardheid allemaal goed en wel hoor. Maar je hebt functioneel hard, voor sportiviteit.
En dan heb je hardheid die ongewenst is en gewoon te wijten is aan een slecht design.
Ja dat ontken ik niet.
 
Wel grappig, eerst uw onderstel slecht maken en dan nadien een "comfort suspension" maken. Precies of het was de bedoeling om de eerste slecht te maken :D
Typisch voor alle nieuwe wagens

We gaan later nog lachen met al die dure EV die 60k hebben gekost

Je moet eens proberen een sms te sturen in een tesla. Precies alsof je dronken bent.
 
Goh dat valt heel goed mee hoor. Dat lage gewicht heeft echt voordelen in de bocht.


Ja dat ontken ik niet.
Bij Tesla is het (toch in elke die ik al gereden heb) goed "voor zijn gewicht". Alleen weegt een Model Y wel ongeveer even veel als een X5 natuurlijk.
Alle effectief sportieve auto's hebben dan ook adaptieve demping zodat je niet continu op die harde stand moet rijden.

Er is ook nog een verschil tussen harde vering en harde demping. BMW heeft bvb geen echt harde vering, maar wel stevigere demping. Hierdoor voel je niet elk putje in de weg, maar ligt hij wel sportief op de baan. Met echt harde vering voel je effectief elk steentje dat onder uw banden beweegt, en dat is heel vermoeiend om dagelijks mee te rijden.
 
Bij die Enhanced Autopilot sukkel ik soms nog wat met die lane change. Hij stelt voor om een lane change te doen en ik moet via richtingsaanwijzer bevestigen. Soms doe ik het precies niet lang genoeg want als ik richtingaanwijzer los schiet hij opeens terug naar het vak vanwaar hij komt.
 
De laatste tijd stap ik in mijn wagen en blaast de airco koud. Ondanks dat die op 21 graden staat. Dan moet ik dat op 22 of zelfs 23 zetten om warme lucht te krijgen, waardoor het té warm is en ik terug moet zakken naar 21 graden. Is dit een probleem met de airco? Ik heb nu mijn Tesla 8 maanden. Moet deze binnen voor reparatie? Zou dit nog onder garantie zijn?
 
De laatste tijd stap ik in mijn wagen en blaast de airco koud. Ondanks dat die op 21 graden staat. Dan moet ik dat op 22 of zelfs 23 zetten om warme lucht te krijgen, waardoor het té warm is en ik terug moet zakken naar 21 graden. Is dit een probleem met de airco? Ik heb nu mijn Tesla 8 maanden. Moet deze binnen voor reparatie? Zou dit nog onder garantie zijn?
Waarom zou dit niet onder garantie zijn, je zit ruim binnen de termijn.
Heb je dit ook als je voorverwarmt?
 
De laatste tijd stap ik in mijn wagen en blaast de airco koud. Ondanks dat die op 21 graden staat. Dan moet ik dat op 22 of zelfs 23 zetten om warme lucht te krijgen, waardoor het té warm is en ik terug moet zakken naar 21 graden. Is dit een probleem met de airco? Ik heb nu mijn Tesla 8 maanden. Moet deze binnen voor reparatie? Zou dit nog onder garantie zijn?
Dat heeft niks met Tesla an sich te maken en duid volgens mij ook niet meteen op een defect. Ik heb dit al in verschillende wagens van verschillende merken gehad en is een fenomeen dat zich vooral stelt wanneer het buiten frisser begint te worden maar de zon knal op uwen auto heeft gestaan waardoor de temperatuursensor denkt dat het warmer is dan het effectief is. In de zomer heb je dat ook maar valt het niet op omdat de airco dan ook effectief moet werken. Het probleem gaat meestal vanzelf weg eens je een paar minuten aan het rijden bent in mijn ervaring, of je kan voor de acute oplossing gaan en u verwarming iets hoger zetten inderdaad.

Tenzij het bij u een ander probleem is met gelijkaardige sympthomen natuurlijk...
 
Dat heeft niks met Tesla an sich te maken en duid volgens mij ook niet meteen op een defect. Ik heb dit al in verschillende wagens van verschillende merken gehad en is een fenomeen dat zich vooral stelt wanneer het buiten frisser begint te worden maar de zon knal op uwen auto heeft gestaan waardoor de temperatuursensor denkt dat het warmer is dan het effectief is. In de zomer heb je dat ook maar valt het niet op omdat de airco dan ook effectief moet werken. Het probleem gaat meestal vanzelf weg eens je een paar minuten aan het rijden bent in mijn ervaring, of je kan voor de acute oplossing gaan en u verwarming iets hoger zetten inderdaad.

Tenzij het bij u een ander probleem is met gelijkaardige sympthomen natuurlijk...
Dit is mijn 9e wagen (in mijn leven) en dit is de eerste keer dat ik dit meemaak

Ik heb het niet altijd, het loopt 19/20 keer goed. Bv nu is het 10 graden buiten en blaast hij direct warme lucht van 21 graden
 
Laatst bewerkt:
Dit is mijn 9e wagen (in mijn leven) en dit is de eerste keer dat ik dit meemaak

Ik heb het niet altijd, het loopt 19/20 keer goed. Bv nu is het 10 graden buiten en blaast hij direct warme lucht van 21 graden
Ja maar nu schijnt de zon niet (hier toch niet).
Tis naar mijn ervaring ook iets wat ik eerder tegen kom als ik ´s avonds aan het werk vertrek als mijn auto heel de tijd in de zon gestaan heeft.
 
Hier wel

Jouw uitleg heeft er niets mee te maken (zie verhaal belegd broodje) - het kan echt van warm naar koud gaan tijdens het rijden in 1 seconde (opeens)
 
Antwoord van Tesla: je moet hiervoor een afspraak maken en eens langskomen, we kunnen niet garanderen dat dit onder garantie valt (ik heb de wagen 8 maanden) - het is toch typisch hoe een verkoopsgesprek er altijd fantastisch uit ziet (4 jaar garantie werd me beloofd) tot er iets niet werkt... dan opeens komt men daarop terug
 
Werkt vlot hier. Ik heb de kaart wel altijd bij moest het Flippen. Is vooral als mijn gsm al aan 2 andere apparaten verbonden is via bluetooth.
Op afstand via internet zijn vooral de specs van gsm de vertragende factor. Ik heb een gigaset waterdichte gsm. Niet heel duur maar ook niet zeer snel meer na 2j
 
Bij mij werkt het met wisselend succes. Het gebeurt nogal eens dat ik mijn gsm moet ontgrendelen voordat de Tesla weet dat ik in de buurt ben.
 
Bij mij werkt het met wisselend succes. Het gebeurt nogal eens dat ik mijn gsm moet ontgrendelen voordat de Tesla weet dat ik in de buurt ben.
Dat kan ook aan de instellingen liggen van je telefoon dat de app in de achtergrond niet meer werkt om batterij te sparen.
Bij mij (iPhone) werkt het eigenlijk wel heel goed.
Wel moet je gsm altijd opgeladen zijn, dus daarom pak ik voor de zekerheid altijd de kaart mee.
 
Dat kan ook aan de instellingen liggen van je telefoon dat de app in de achtergrond niet meer werkt om batterij te sparen.
Bij mij (iPhone) werkt het eigenlijk wel heel goed.
Wel moet je gsm altijd opgeladen zijn, dus daarom pak ik voor de zekerheid altijd de kaart mee.
Net gecheckt en de Tesla app heeft geen achtergrondbeperking, dus dat kan het niet zijn.
 
Terug
Bovenaan