Auto De Tesla thread

Er zijn bij bepaalde fabrikanten problemen na upgrade naar Android 13. Bluetooth lijkt het wel nog te doen maar BLE (Bluetooth Low Energy) zit in een soort slaapstand. Bluetooth uit/aanzetten werkt dan maar het is wel vervelend. De Google Pixel had hier last van, opgelost na een update en nu lijkt ook de S21 er last van te hebben.

Ik verwacht dat een update van Samsung het binnen korte tijd wel zal oplossen.

Bij OnePlus merkte ik wel soms dat de app werd afgesloten, ondanks altijd toestaan/geen energiebesparing etc. Dat had ik met andere apps ook. Bij Samsung werkte het altijd tot de upgrade naar Android 13 nu.
 
Bij mij werkt het met wisselend succes. Het gebeurt nogal eens dat ik mijn gsm moet ontgrendelen voordat de Tesla weet dat ik in de buurt ben.
Same here. Echt hatelijk als het niet werkt. Aan de overzijde kant (passagier) werkt het nog veel minder bij mij. Bestuurderskant 8/10 passagierskant 6/10

Oplossing is altijd gsm tegen auto plaatsen, dat contact zorgt ervoor dat het werkt. Hatelijk als je handen niet vrij zijn of als het koud is.
 
Vandaag kreeg ik voor de eerste keer de melding "dagelijkse data limiet bereikt" terwijl ik de live cam probeerde te bekijken.
Dit moet heel dure data zijn voor €10/maand, ik zat niet eens boven de 5 minuten. Aan de kwaliteit kan het al in ieder geval niet liggen.
 
Ben gaan kijken in Tesla-garage vorig weekend en de Model Y beviel mij wel. Over 2 weken ga ik ook een testrit maken. Maar je leert een auto natuurlijk pas kennen als je er een tijdje mee rijdt. Dus aan alle Tesla-rijders wil ik hier vragen, wat ondervinden jullie als echte nadelen specifiek van Tesla?

In een ander topic hier op 't forum was bijvoorbeeld al naar boven gekomen dat de huidige revisies van Tesla's bijv. geen parkeersensoren hebben. Beetje vreemd, maar zou ik nog wel mee kunnen leven (ik zal meer kijken op de camera/spiegels i.p.v. afgaan op het irritante geluid van parkeersensoren).

Edit: de parkeersensoren van mijn X1 ervaar ik toch al irritant geluid. Bij andere merken kan het natuurlijk anders/beter zijn. :)
 
Twee design foutjes die ik nu merk bij het vriesweer:
(1) klinken vriezen toe - sta je daar met een perfect geklimatiseerde en ontdooide wagen, maar geraak je er niet in 😁 al is dat niet enkel bij Tesla uiteraard. Even op wrijven en een tik op geven en dan lukt het meestal wel.
(ii) koplampen van mijn Model 3 zijn dermate aangevroren dat er een laag ijs over ligt en de lichtstraal er niet doorgeraakt. Ik heb dus enkel een witte gloed tot pakweg 1m voor de auto, maar geen lichtstraal. Bizar!
 
Twee design foutjes die ik nu merk bij het vriesweer:
(1) klinken vriezen toe - sta je daar met een perfect geklimatiseerde en ontdooide wagen, maar geraak je er niet in 😁 al is dat niet enkel bij Tesla uiteraard. Even op wrijven en een tik op geven en dan lukt het meestal wel.
(ii) koplampen van mijn Model 3 zijn dermate aangevroren dat er een laag ijs over ligt en de lichtstraal er niet doorgeraakt. Ik heb dus enkel een witte gloed tot pakweg 1m voor de auto, maar geen lichtstraal. Bizar!
Bij een Model 3, cva nog want dat is manueel.
Bij die automatische klinken, gaat die motor wel stuk door het te proberen.
 
(1) klinken vriezen toe - sta je daar met een perfect geklimatiseerde en ontdooide wagen, maar geraak je er niet in 😁 al is dat niet enkel bij Tesla uiteraard. Even op wrijven en een tik op geven en dan lukt het meestal wel.
Was idd een bedenking die onmiddellijk in mij opkwam toen ik voor het eerst die fancy klink probeerde...
 
De lak is niet zo dik zo te zien. Ik heb mijn ylr nog maar een paar maanden en er zit al een steenslag gaatje in de lak.
"Vreemde vibrerende" geluiden uit het dashboard, niet de verwarming.
 
Klink die vastgevroren is heb ik ook al gehad, ik moest vrij hard duwen om het los te krijgen. Op mijn Model Y (geleverd op 2 november) zitten er wel parkeersensoren + camera's.
 
Klink die vastgevroren is heb ik ook al gehad, ik moest vrij hard duwen om het los te krijgen. Op mijn Model Y (geleverd op 2 november) zitten er wel parkeersensoren + camera's.
Met gesloten hand een paar keer op kloppen, dan gaat ze wel open zonder al teveel te moeten duwen.
 
Ervaren jullie dat scheefbekeken worden als Teslarijder nu Elon Musk wa populariteit kwijt is?
 
Zware pricedrop op alle modellen.
Hoeveel € heb jij "verloren" door in 2022 te kopen?
In mijn geval €12000...
Je hebt toch geen geld verloren? Tesla durft nog al eens spelen met de prijzen. Binnen een jaar zijn de prijzen misschien weeral anders. Tenzij je nu net uw auto wou verkopen maakt dat toch niet uit.
 
Je hebt toch geen geld verloren? Tesla durft nog al eens spelen met de prijzen. Binnen een jaar zijn de prijzen misschien weeral anders. Tenzij je nu net uw auto wou verkopen maakt dat toch niet uit.
Natuurlijk heb ik het niet echt verloren, maar zo voelt het wel, daarom staat het ook tussen aanhalingstekens.
 
Terug
Bovenaan