Auto De Tesla thread

Dat valt bij andere merken gewoon minder hard op.
Ze hebben hun catalogusprijs en dan spelen ze met kortingen.
Sommigen 30%, anderen 40%, nog iemand anders maar 15%, als er dan eens een prijsstijging komt gaat er 10% korting minder buiten of omgekeerd kunnen ze wat meer korting geven etc etc
Bij tesla is het gewoon zo transparant omdat het bestellen is via site en dat is de prijs dus dat valt al rapper op.
 
@Monkytiger bij wie kan ik 30 tot 40% op de catalogusprijs krijgen?

Bij deze toch eens een over zo'n online formulier ingevuld voor een 1e schatting van onze BMW, eens benieuwd of die overname prijs 10k zakt :D
 
@Monkytiger bij wie kan ik 30 tot 40% op de catalogusprijs krijgen?

Bij deze toch eens een over zo'n online formulier ingevuld voor een 1e schatting van onze BMW, eens benieuwd of die overname prijs 10k zakt :D
Ik zeg maar iets, vandaag de dag misschien niet meer.
Maar pakweg 5 jaar geleden was 30% korting geen onmogelijkheid bij bmw als goede klant.
 
Dat is juist goed.
Moest het omhoog gegaan zijn met 12k zou iedereen happy zijn dat ze een koopje gedaan hebben en die dat op twijfel stonden aan het vloeken geweest zijn.
Ik zie er enkel het mooie van in. Concurrentiestrijd ipv die grote automerken die torenhoge winsten boeken.
Het komt ons als consument alleen maar ten goede.
True... maar moest ik van 01/01/2023 tot en met 12/01/2023 een Tesla afgehaald en afgerekend hebben, dan zou ik mij nu echt serieus bescheten voelen... Mensen die tot eind 2022 een Tesla hebben afgerekend en afgehaald hadden tenminste nog de 10.000 gratis kilometers bij superchargers, dat is toch ook ruwweg 3000 euro waard (wat nog altijd een pak minder is met de prijsdaling van de LR/P wel).

Toch benieuwd of andere merken (bijv. BMW met de iX3) gaan volgen nu. Na 8 jaar BMW rijden (huidige is X1) was de iX3 de "obvious choice" voor mij, maar ben uiteindelijk voor Tesla gegaan, omdat die voor (ongeveer) dezelfde features veel lager zat qua prijs.
 
True... maar moest ik van 01/01/2023 tot en met 12/01/2023 een Tesla afgehaald en afgerekend hebben, dan zou ik mij nu echt serieus bescheten voelen... Mensen die tot eind 2022 een Tesla hebben afgerekend en afgehaald hadden tenminste nog de 10.000 gratis kilometers bij superchargers, dat is toch ook ruwweg 3000 euro waard (wat nog altijd een pak minder is met de prijsdaling van de LR/P wel).

Toch benieuwd of andere merken (bijv. BMW met de iX3) gaan volgen nu. Na 8 jaar BMW rijden (huidige is X1) was de iX3 de "obvious choice" voor mij, maar ben uiteindelijk voor Tesla gegaan, omdat die voor (ongeveer) dezelfde features veel lager zat qua prijs.
Tesla kennende geven ze wel nog een tegemoetkoming als je gaat klagen als een van die tussen 1/123 en 12/1/23.
 
Mensen die tot eind 2022 een Tesla hebben afgerekend en afgehaald hadden tenminste nog de 10.000 gratis kilometers bij superchargers, dat is toch ook ruwweg 3000 euro waard (wat nog altijd een pak minder is met de prijsdaling van de LR/P wel).
Iemand had het eens uitgerekend en het kwam eerder op 1500 euro uit. En je hebt 2 jaar de tijd.
Dus zo'n groot voordeel is dat niet.
 
opt werk is er weer een collega met een tesla bijgekomen. Dat blijven toch slecht afgewerkte autos.
De carrosserie lijnen zijn nog steeds niet deftig uitgelijnd.
 
Iemand had het eens uitgerekend en het kwam eerder op 1500 euro uit. En je hebt 2 jaar de tijd.
Dus zo'n groot voordeel is dat niet.
Ken de prijzen niet uit mijn hoofd, maar rekende even aan de 0,30 euro/kWh die ik heb bij de Luminus Powerpass. Het is, zoals ik ook aangeef, een "troostprijs" t.o.v. de prijsdaling van nu...
 
Het is vooral erg als je net hiervoor een auto had gekocht.
Zolang de wagen besteld is en niet afgehaald, wordt het verschil blijkbaar gewoon terugbetaald.
Enkel bij daling, niet bij stijging. Lijkt me best wel correct.
Voor recent uitgeleverde wagens, zie hieronder

True... maar moest ik van 01/01/2023 tot en met 12/01/2023 een Tesla afgehaald en afgerekend hebben, dan zou ik mij nu echt serieus bescheten voelen... Mensen die tot eind 2022 een Tesla hebben afgerekend en afgehaald hadden tenminste nog de 10.000 gratis kilometers bij superchargers, dat is toch ook ruwweg 3000 euro waard (wat nog altijd een pak minder is met de prijsdaling van de LR/P wel).

Toch benieuwd of andere merken (bijv. BMW met de iX3) gaan volgen nu. Na 8 jaar BMW rijden (huidige is X1) was de iX3 de "obvious choice" voor mij, maar ben uiteindelijk voor Tesla gegaan, omdat die voor (ongeveer) dezelfde features veel lager zat qua prijs.
Je kan de wagen tot 14 dagen na levering terugbrengen mits een (kleine) vergoeding voor de reeds afgelegde kilometers (wet koop op afstand). Dat was dacht ik €0,55 per km boven de 100km. Dit kan je inroepen als je bijvoorbeeld nu liever voor een LR wil gaan ipv. RWD.
Er zijn ook al berichten dat mensen die hem in de laatste 14 dagen hebben opgehaald voor het verschil worden gecompenseerd na bellen met Tesla.

Die 10.000 gratis km zijn trouwens een stuk minder waard. Reken aan 15kWh/100km, dus 10.000km is dus zo'n 1500kWh. Aan €0,60/kWh superchargen komt dit neer op zo'n €900.

opt werk is er weer een collega met een tesla bijgekomen. Dat blijven toch slecht afgewerkte autos.
De carrosserie lijnen zijn nog steeds niet deftig uitgelijnd.
Dit valt de laatste tijd, zelfs jaren, heel goed mee. Als er problemen hiermee zijn, worden ze ook opgelost. Alle recent geleverde Tesla's die ik gezien heb zijn helemaal in orde (op dat vlak toch). Komt trouwens ook wel eens voor bij andere merken.
 
Laatst bewerkt:
True... maar moest ik van 01/01/2023 tot en met 12/01/2023 een Tesla afgehaald en afgerekend hebben, dan zou ik mij nu echt serieus bescheten voelen... Mensen die tot eind 2022 een Tesla hebben afgerekend en afgehaald hadden tenminste nog de 10.000 gratis kilometers bij superchargers
Ik voel mij ook bescheten hoor, en ik heb in september afgehaald dus nougabollen supercharger.
 
Die 10.000 gratis km zijn trouwens een stuk minder waard. Reken aan 15kWh/100km, dus 10.000km is dus zo'n 1500kWh. Aan €0,60/kWh superchargen komt dit neer op zo'n €900.
Wow ja, serieuze miscalculatie langs mijn kant besef ik nu. Regel van drie toepassen op vrijdag lukt precies niet goed meer. :LOL:
 
Gelukkig wel want ik ben archislecht in het inschatten van afstanden.
En ik heb er zelf mijn twijfels bij of ze dat met Tesla Vision softwarematig even goed krijgen... En 't is ook nog de vraag hoe lang die software update op zich zal laten wachten. Toch wel een trade-off in de huidige Tesla's.

Ik kijk wel altijd goed op camera en spiegels. USS op andere wagens is soms ook niet super: bij mijn X1 heb ik dit al 2 keer laten afstellen door de garage, maar de "piepjes" hebben toch nog onregelmatig gedrag.
 
Ik heb momenteel een kia ev6 gt line awd (full option) in bestelling staan als lease wagen

Met de nieuwe prijs komt de MY LR ineens in mijn budget...

Als ik de reviews lees/zie kiezen ze meestal voor de kia...
Hebben jullie nog punten in het voordeel van de MY die ik mss over het hoofd zie?
 
Ik heb momenteel een kia ev6 gt line awd (full option) in bestelling staan als lease wagen

Met de nieuwe prijs komt de MY LR ineens in mijn budget...

Als ik de reviews lees/zie kiezen ze meestal voor de kia...
Hebben jullie nog punten in het voordeel van de MY die ik mss over het hoofd zie?
Het is maar te zien van wat ze liefhebber zijn natuurlijk. Ik zou niet twijfelen en voor de MY kiezen.
 
Terug
Bovenaan