Auto De Tesla thread

De prijsbump in de VS van vorige week begint naar Europa door te druppelen, te beginnen met Duitsland: Model 3 LR AWD: +2500€ Model 3 Performance: +1500€ Model Y Performance: +1500€
Het zal dan ook wss niet lang duren voor het hier ook gebeurt.
 
Het lijkt er op dat het alarm van mijn Model 3 wordt getriggerd door vliegen die in de auto zitten.
Een goed alarm is 1 ding, maar zó gevoelig hoefde het nu ook weer niet te zijn :unsure:
 
Ik rij ondertussen 6 maanden met de Tesla 3 en ik moet zeggen dat deze qua rijstijl mij zwaar ontgoocheld. De manier waarop deze rijdt is echt geen 60k waard. In het begin voel je dat niet echt maar na een paar maanden komt de ontgoocheling dichter en dichter. Ik vraag me oprecht af of alle EV zo rijden. Misschien dat die van 150k beter rijden maar dat is boven ieder normaal persoon zijn budget.
 
Ik rij ondertussen 6 maanden met de Tesla 3 en ik moet zeggen dat deze qua rijstijl mij zwaar ontgoocheld. De manier waarop deze rijdt is echt geen 60k waard. In het begin voel je dat niet echt maar na een paar maanden komt de ontgoocheling dichter en dichter. Ik vraag me oprecht af of alle EV zo rijden. Misschien dat die van 150k beter rijden maar dat is boven ieder normaal persoon zijn budget.
En wat bedoel je dan precies?
Ik moet zeggen dat ik daar zelf absoluut geen klachten over heb, in tegendeel.
 
Het zal aan mij liggen. Ik heb 9 jaar met een bmw 640i gereden. Het voelt aan alsof ik nu met een goedkope Renault rij 😪
 
  • Leuk
Waarderingen: C43
Nu ben ik toch ook wel curieus. Ik ken wat mensen die overgestapt zijn van het premium ICE segment naar Tesla Model 3 en Model S.
Ze zijn er allemaal positief over.
 
Nu ben ik toch ook wel curieus. Ik ken wat mensen die overgestapt zijn van het premium ICE segment naar Tesla Model 3 en Model S.
Ze zijn er allemaal positief over.
Niet iedereen is hetzelfde.
Zelf stoor ik me ook aan de gebrekkige geluidsisolatie en de vreselijk slechte demping van de model 3. Het interieur maakt mij dan weer niets uit.
 
Niet iedereen is hetzelfde.
Zelf stoor ik me ook aan de gebrekkige geluidsisolatie en de vreselijk slechte demping van de model 3. Het interieur maakt mij dan weer niets uit.
Maar dat zijn dan zaken die je al tijdens de testrit ontdekt. Je koopt normaal deze auto in de wetenschap dat deze 2 zaken minder goed zijn.
Op lange termijn merk je andere zaken, de kleinere minder obvious zaken. Bijvoorbeeld de (al dan niet slechte) werking van autopilot in sommige situaties. Of bepaalde bugs met de software en dergelijke.
 
Ik heb lang genoeg met een tesla gereden (en de S is uiteindelijk meer 'premium' dan de 3) en ik ben toch blij dat ik terug met een bmw kan rijden :p het is toch nog een groot verschil in degelijkheid. Zeker gevoelsmatig dan.

Model 3 zal wel nog goed in de markt liggen. Prijs/range zitten die nog altijd goed momenteel natuurlijk. Maar dat vertaalt zich wel naar kwaliteit & afwerking (en service ook imo).
 
Ik heb lang genoeg met een tesla gereden (en de S is uiteindelijk meer 'premium' dan de 3) en ik ben toch blij dat ik terug met een bmw kan rijden :p het is toch nog een groot verschil in degelijkheid. Zeker gevoelsmatig dan.

Model 3 zal wel nog goed in de markt liggen. Prijs/range zitten die nog altijd goed momenteel natuurlijk. Maar dat vertaalt zich wel naar kwaliteit & afwerking (en service ook imo).
Maar hadden de vroegere model S'en geen allerhande kwaliteitsproblemen?
 
Maar hadden de vroegere model S'en geen allerhande kwaliteitsproblemen?

Ja nog meer dan nieuwe modellen natuurlijk. De s moeten ze dringend eens vernieuwen imo. Bestaat ondertussen wel al even in zijn huidige vorm.

De 3 zal wel minder van die kleine mankementen hebben, maar die is echt wel héél minimalistisch naar mijn mening. En echt solide voelt die ook niet meteen aan.

Prima wagen om je -elektrisch- te verplaatsen, maar verder is daar weinig tot niets aan.
 
Je vergelijkt ook wel een auto van ~€85.000 (5 jaar geleden) met eentje van €55.000. Sowieso zijn dezelfde modellen elektrisch ook nog een stuk duurder. Helemaal niet in dezelfde klasse om te vergelijken dus.

Zelf ben ik van 5-reeks -> iX3 -> Model Y gegaan en zo storend vind ik het verschil nu niet. Wegcomfort is zeker iets minder (banden bij 20" maken wel een groot verschil in mijn ervaring, de standaardbanden op de 19" waren een stuk slechter). Het minimalisme ben ik ook geen fan van maar de wagen rijdt verder wel prettig. Ook lange trips en zitcomfort zijn gewoon goed. De grotere range en het comfort dat daar bijkomt maakt wel veel goed voor mij.
 
Ik kocht mijn BMW 640i van 2 jaar oud met 22k kilometers voor amper 48k. De Tesla 3 koop ik nu nieuw voor 58k.

10k meer terwijl die BMW van amper 2 jaar oud en amper 22k kilometers echt 10x beter is. Die was super goed onderhouden en nog nagelnieuw.

Het is gewoon zijn geld niet waard. De nieuwe model S of Audi e-tron is ook meer dan 150k. Daar kocht je vroeger een Porsche voor 😄
 
Ik kocht mijn BMW 640i van 2 jaar oud met 22k kilometers voor amper 48k. De Tesla 3 koop ik nu nieuw voor 58k.

10k meer terwijl die BMW van amper 2 jaar oud en amper 22k kilometers echt 10x beter is. Die was super goed onderhouden en nog nagelnieuw.

Het is gewoon zijn geld niet waard. De nieuwe model S of Audi e-tron is ook meer dan 150k. Daar kocht je vroeger een Porsche voor 😄
Vergeet de inflatie niet mee te rekenen ;) ik zie hier een 840i (de opvolger van de 6) met 22k km staan aan 75k€ ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: C43
Ik kocht mijn BMW 640i van 2 jaar oud met 22k kilometers voor amper 48k. De Tesla 3 koop ik nu nieuw voor 58k.

10k meer terwijl die BMW van amper 2 jaar oud en amper 22k kilometers echt 10x beter is. Die was super goed onderhouden en nog nagelnieuw.

Het is gewoon zijn geld niet waard. De nieuwe model S of Audi e-tron is ook meer dan 150k. Daar kocht je vroeger een Porsche voor 😄

EV's kosten inderdaad meer dus dat valt niet te vergelijken. Dat is gewoon de realiteit.
 
Je vergelijkt ook wel een auto van ~€85.000 (5 jaar geleden) met eentje van €55.000. Sowieso zijn dezelfde modellen elektrisch ook nog een stuk duurder. Helemaal niet in dezelfde klasse om te vergelijken dus.

Zelf ben ik van 5-reeks -> iX3 -> Model Y gegaan en zo storend vind ik het verschil nu niet. Wegcomfort is zeker iets minder (banden bij 20" maken wel een groot verschil in mijn ervaring, de standaardbanden op de 19" waren een stuk slechter). Het minimalisme ben ik ook geen fan van maar de wagen rijdt verder wel prettig. Ook lange trips en zitcomfort zijn gewoon goed. De grotere range en het comfort dat daar bijkomt maakt wel veel goed voor mij.

Tuurlijk, ik zeg ook nergens dat dat mindere wagens zijn ofzo he.

Maar pakweg de i4 en de Tesla (s) zullen hetzelfde gekost hebben (bij de i4 heb ik de zwaarste versie met alle toeters en bellen en bij de model s zal dat maar basis zijn) en ik kies nu toch meteen de i4 moest er een keuze moeten gemaakt worden.

Laat staan een toekomstige i5.. daar kan een model s niet aan he. Op geen enkel vlak.

En de model 3 is nog wel een pak 'spartaanser' dan de s. Maar idd, dat is dan ook een andere prijs. Maar toch is dat wel heel summier he. De bouwkwaliteit dat je 'maar' krijgt.. dan rij ik toch liever in een ix3.

Hun drivetrain is wel nog steeds top. En heel toegankelijk op zich. Daarom, als 'verplaatsing' zeker dik ok. Maar de looks en de algemene kwaliteit mis ik toch wel
 
Je vergelijkt ook wel een auto van ~€85.000 (5 jaar geleden) met eentje van €55.000. Sowieso zijn dezelfde modellen elektrisch ook nog een stuk duurder. Helemaal niet in dezelfde klasse om te vergelijken dus.

Zelf ben ik van 5-reeks -> iX3 -> Model Y gegaan en zo storend vind ik het verschil nu niet. Wegcomfort is zeker iets minder (banden bij 20" maken wel een groot verschil in mijn ervaring, de standaardbanden op de 19" waren een stuk slechter). Het minimalisme ben ik ook geen fan van maar de wagen rijdt verder wel prettig. Ook lange trips en zitcomfort zijn gewoon goed. De grotere range en het comfort dat daar bijkomt maakt wel veel goed voor mij.
Ik ging juist een tesla Y bestellen, specifiek met 19 inch voor het comfort ... (omwille van wat online reviews/ervaringen). 20 inch is comfortabeler dan 19 volgens u?
 
Ik ging juist een tesla Y bestellen, specifiek met 19 inch voor het comfort ... (omwille van wat online reviews/ervaringen). 20 inch is comfortabeler dan 19 volgens u?
Misschien andere banden, maar ik moet de eerste auto nog tegenkomen waar 20" velgen comfortabeler zijn dan 19"
 
Terug
Bovenaan