Auto De Tesla thread

Ik denk ook dat dat er niet gaat komen.
Of misschien net streven naar die 1000 zoals het voorheen de pk wedloop was bij de traditionele wagens.

Eens die infrastructuur hier is heeft dat ook geen zin om zo ver te kunnen rijden. Verspil daar geen batterij (lees: grondstoffen) aan per individu. Zorg gewoon dat er vlot geladen kan worden en klaar.

PS, ik reed 5j geleden al elektrisch en toen kon je imo nog wat zagen over laders. Zeker als je geen tesla had. Nu is dat al een droom vergeleken met toen. Wederom, zeker met Tesla is er 0,0 reden tot zagen over het bereik.

Ik hoop dat ze, net zoals de buurlanden, snel het netwerk openstellen voor derden. Tegen dat ik mijn bmw heb liefst :p
 
Neen, niet aan het liegen. 5 jaar oud en 210.000 km. Met mijn vorige bedrijfswagen 60.000 km. En dan in mijn studententijd en met andere wagens kom ik aan +- 30.000 km. Opgeteld 300.000 km.

En ook niet aan het trollen. Wel wat aan het plagen. Het is niet omdat je je geweten nu wilt sussen met je tesla, dat je niet enorm hebt bijgedragen aan het vervuilen van het milieu in het verleden. Maar blijkbaar is dat niet meer van tel. ;-)

Iedereen vervuilt. Ook die met een EV wagen. Elektriciteit is niet 100% vernieuwbaar, batterijen worden ook niet geheel proper gemaakt, banden slijten ook,...
Ik heb 1,5 jaar lang bijna wekelijks het vliegtuig genomen naar Munchen (het was dat of rijden met de auto en dat vliegtuig ging zonder mij ook wel). Heb op 20+ jaar ook meer dan een miljoen km gereden, waarvan 950k+ met diesel. Ik woon gemiddeld 80km enkele afstand van mijn werkgever (alle werkgevers en woonplaatsen in acht genomen) en dat al voor 17 jaar. Wel met de jaren minder aan het rijden. Van 60k+ km/jaar naar nog 25k km.
Heb bovendien een kind ook nog.

Ga nu naar EV, maar ook alleen maar omdat dat goedkoop is voor mijzelf en de wagen dan veel luxuezer is dan een PHEV. Voor de rest boeit EV me niet.

Een range van 1000km is trouwens voor 99% niet nodig, ik heb nu een range van 1200-1300km met mijn diesel, maar de grootste afstand per dag is woon-werk + wat lokaal en dan zit ik aan 180km.
Mijn huidig probleem is eerder dat ik vergeet te gaan tanken en dan een toegelaten tankstation moet gaan zoeken... want degene die ik mag gebruiken liggen niet langst een autosnelweg.
 
Kom, we blijven terug on-topic. Dit topic gaat over Tesla wagens.
Niet over het aantal km's of vervuiling die je ooit veroorzaakt hebt.
 
Later als we 1000km per oplaadbeurt zullen rijden, gaan we nog lachen met onze ‘long’ range Tesla. Ik rij 250km en hij begint al te zagen eens ik onder de 100km kom dat ik moet opladen. Onlangs thuis gekomen met amper 40k op de teller, ik moet die stress niet hebben.

Maar zoals Apple zitten er hier ook Tesla fans die het nooit zullen toegeven. Ik héb een Tesla en durf tenminste zeggen dat ik er meer van had verwacht. Zeker als je ziet dat ik 60.000eur betaald heb.

Een oplossing als ‘zet dan wat opties af’ dat is niet waarvoor iemand veel geld betaald heeft. Ik merk ook dat wanneer ik niet doorduw verder kan rijden. Again, daarvoor heb ik niet betaald. Dus als ik rij zoals mijn oma, dan heb ik een groter bereik? Man man

Ze moesten gewoon gezegd hebben: Tesla Long Range - 300km bereik

Als je dan 350km gereden hebt, ga je blij zijn.
Het bereik dat Tesla aangeeft is het bereik volgens de WLTP norm. Indien je niet beseft dat je dat bereik niet onder alle omstandigheden realiseert, is dat echt jouw probleem. Daar is geen verschil met het normverbruik van klassieke wagens. En als je ondertussen niet wilt accepteren dat die sentrymode gewoon ook energie verbruikt, dan is dat ook jouw probleem. Ik verlies minstens 5% bereik per dag indien ik sentry mode activeer.

En ik ben al met 1% resterende accu thuis gekomen. Ik zie daar niet het probleem van in. Je kan dan nog flink wat km rijden ( want er komt dan nog een stuk met beperkt vermogen).
Ik rijd ongeveer 400 km op de autostrade aan 120 km/h. En @Plutus gaat je waarschijnlijk hetzelfde melden.
Accepteer dat je die wagen op tijd en stond moet opladen, in plaats van je er in te ergeren. Er zijn dingen die mij ook ergeren aan de wagen, maar ik probeer me daar niet aan op te jagen. Dat maakt het leven zo veel fijner.
 
Later als we 1000km per oplaadbeurt zullen rijden, gaan we nog lachen met onze ‘long’ range Tesla. Ik rij 250km en hij begint al te zagen eens ik onder de 100km kom dat ik moet opladen. Onlangs thuis gekomen met amper 40k op de teller, ik moet die stress niet hebben.

Maar zoals Apple zitten er hier ook Tesla fans die het nooit zullen toegeven. Ik héb een Tesla en durf tenminste zeggen dat ik er meer van had verwacht. Zeker als je ziet dat ik 60.000eur betaald heb.

Een oplossing als ‘zet dan wat opties af’ dat is niet waarvoor iemand veel geld betaald heeft. Ik merk ook dat wanneer ik niet doorduw verder kan rijden. Again, daarvoor heb ik niet betaald. Dus als ik rij zoals mijn oma, dan heb ik een groter bereik? Man man

Ze moesten gewoon gezegd hebben: Tesla Long Range - 300km bereik

Als je dan 350km gereden hebt, ga je blij zijn.
Nu je dit zo ervaart, wat zou je keuze zijn mocht je opnieuw mogen kiezen? Vind je de Tesla - naast de range - een goede wagen? Ik heb nog maar 1 keer met een model S gereden en vond dat wel een unieke ervaring.
Ik zie mezelf er ook wel mee rijden wanneer ze de range kunnen opkrikken naar minstens 500 à 600 km echte kilometers (dus hoofdzakelijk snelweg gecombineerd met wat gewestwegen en in dorpen bij milde temperaturen). Ik denk dat je dan wel zo goed als alle doelgroepen hiermee kunt bereiken.
 
Het bereik dat Tesla aangeeft is het bereik volgens de WLTP norm. Indien je niet beseft dat je dat bereik niet onder alle omstandigheden realiseert, is dat echt jouw probleem. Daar is geen verschil met het normverbruik van klassieke wagens. En als je ondertussen niet wilt accepteren dat die sentrymode gewoon ook energie verbruikt, dan is dat ook jouw probleem. Ik verlies minstens 5% bereik per dag indien ik sentry mode activeer.

En ik ben al met 1% resterende accu thuis gekomen. Ik zie daar niet het probleem van in. Je kan dan nog flink wat km rijden ( want er komt dan nog een stuk met beperkt vermogen).
Ik rijd ongeveer 400 km op de autostrade aan 120 km/h. En @Plutus gaat je waarschijnlijk hetzelfde melden.
Accepteer dat je die wagen op tijd en stond moet opladen, in plaats van je er in te ergeren. Er zijn dingen die mij ook ergeren aan de wagen, maar ik probeer me daar niet aan op te jagen. Dat maakt het leven zo veel fijner.
Exact, zelfde ervaring hier.
Ik heb de mijne nu 4 maand met 7,5k km op de teller en waar ik in het begin nog redelijk intensief bezig was met die range lig ik daar nu quasi niet meer wakker van. Voor mijn gebruiksprofiel (post-COVID +-25k/jaar, ervoor 35k), wat m.i. toch vrij gemiddeld is, volstaat deze wagen ruim voldoende. En ik heb dan nog niet eens een laadpaal thuis 😁 go figure.

Zoals @ugar ook aanhaalt, je moet 't gewoon los laten, aanvaarden hoe een EV werkt en genieten van de voordelen.
Het lijkt me dat @Horse verkeerd/onvoldoende geïnformeerd is en in het verhaal is gestapt met de verkeerde verwachtingen, meer niet. Aanvaard het en geniet er van, want die Model 3 is echt wel een top wagen in zijn categorie.

Of verkoop 'm weer 😛
 
Ben nog aan het twijfelen om hem te verkopen. Tesla kan ‘raden’ hoeveel km ik zou doen, op basis van mijn manier van rijden. Daar staat 315km. Vooral omdat ik veel korte ritten doe denk ik.

Groot verschil met wat ze in hun marketing zeggen als ze spreken over Long Range. Zopas 200km autostrade gereden: ik ben begonnen met 501km op de teller en er staat nog 200km op de teller. You do the math.

Hij hangt alweer aan de lader. Allemaal goed en wel nu mijn elektriciteit gratis is dankzij terugdraaiende teller. Maar wat als dit wegvalt en het is winter en dus geen zon. Alle dagen een beetje opladen… maar dat kost dus geld… ik zou het moeten uitrekenen maar ik kom van €250 per maand aan benzine.

Hopelijk eindig ik niet met €250 per maand aan elektriciteit want dan had dit imho weinig zin en had ik beter bij een benzine gebleven.
 
Ben nog aan het twijfelen om hem te verkopen. Tesla kan ‘raden’ hoeveel km ik zou doen, op basis van mijn manier van rijden. Daar staat 315km. Vooral omdat ik veel korte ritten doe denk ik.

Groot verschil met wat ze in hun marketing zeggen als ze spreken over Long Range. Zopas 200km autostrade gereden: ik ben begonnen met 501km op de teller en er staat nog 200km op de teller. You do the math.

Hij hangt alweer aan de lader. Allemaal goed en wel nu mijn elektriciteit gratis is dankzij terugdraaiende teller. Maar wat als dit wegvalt en het is winter en dus geen zon. Alle dagen een beetje opladen… maar dat kost dus geld… ik zou het moeten uitrekenen maar ik kom van €250 per maand aan benzine.

Hopelijk eindig ik niet met €250 per maand aan elektriciteit want dan had dit imho weinig zin en had ik beter bij een benzine gebleven.
Ik vraag me toch af wat je nu exact verwacht had? Een auto die geen energie verbruikt?
250€/maand aan benzine, stem nu (om makkelijk te rekenen) 25c/kWh. Dan is dat dus 1000kwh of meer dan 10x per maand uw auto vanaf 0 volledig opladen. Of dus 315x10x12=37800km/jaar. Deed je er zoveel met je benzine?
Je bent hier aan het klagen over een hypothetisch probleem want zoals je zelf zegt, je rijdt helemaal niet zo ver...
 
Ben nog aan het twijfelen om hem te verkopen. Tesla kan ‘raden’ hoeveel km ik zou doen, op basis van mijn manier van rijden. Daar staat 315km. Vooral omdat ik veel korte ritten doe denk ik.

Groot verschil met wat ze in hun marketing zeggen als ze spreken over Long Range. Zopas 200km autostrade gereden: ik ben begonnen met 501km op de teller en er staat nog 200km op de teller. You do the math.

Hij hangt alweer aan de lader. Allemaal goed en wel nu mijn elektriciteit gratis is dankzij terugdraaiende teller. Maar wat als dit wegvalt en het is winter en dus geen zon. Alle dagen een beetje opladen… maar dat kost dus geld… ik zou het moeten uitrekenen maar ik kom van €250 per maand aan benzine.

Hopelijk eindig ik niet met €250 per maand aan elektriciteit want dan had dit imho weinig zin en had ik beter bij een benzine gebleven.
Ik ben blij dat er een Tesla eigenaar ook wat tegengas komt geven. De rest van de Tesla eigenaars op dit forum hadden de juiste verwachtingen en hebben zich helemaal verzoend met de voor -en nadelen van een elektrische wagen. Maar het is belangrijk om dit soort ervaringen te blijven delen, zodat potentiële kopers/leasers degelijk geïnformeerd zijn.

Ik heb professioneel ook al Tesla rijders gesproken en ze waren lang niet allemaal zo positief zoals hier op het forum. Sommigen hadden het onderschat en anderen hadden geen keuze (verplichte lease wagen).
 
Ze moeten de Long Range gewoon verkopen als zijnde een EV met 400km range ipv 550km.

De gewone kan zogezegd 350km rijden maar dat zal ook maar maximum 250km zijn in real life, dus zeg maar 200km want niemand rijdt tot de laatste km natuurlijk.

In de verkoop zijn verwachtingen + realistische ervaringen zéér belangrijk. Stel je voor: je koopt een iPhone met batterij die 30u meegaat maar hij is altijd al 75% leeg na een dag gebruik…

Bedankt voor de berekening hierboven. Dat wist ik helemaal niet. Ik dacht dat elektriciteit duurder was vandaag de dag. Valt dus qua prijs nog mee.
 
Laatst bewerkt:
Ze moeten de Long Range gewoon verkopen als zijnde een EV met 400km range ipv 550km.

De gewone kan zogezegd 350km rijden maar dat zal ook maar maximum 250km zijn in real life, dus zeg maar 200km want niemand rijdt tot de laatste km natuurlijk.

In de verkoop zijn verwachtingen + realistische ervaringen zéér belangrijk. Stel je voor: je koopt een iPhone met batterij die 30u meegaat maar hij is altijd al 75% leeg na een halve dag…

Bedankt voor de berekening hierboven. Dat wist ik helemaal niet. Ik dacht dat elektriciteit duurder was vandaag de dag. Valt dus qua prijs nog mee.
Dat zijn gewoon de WLTP normen. Alle andere autofabrikanten doen hetzelfde. Plus er zijn toch echt wel genoeg rijbereik tests te vinden van de model 3. Dat had je gemakkelijk kunnen weten vooraleer je de auto zou kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Klopt, ik ben ook ergens teleurgesteld in mijn Samsung smartphone. Op papier gaat die 2 dagen mee, maar in realiteit bij normaal gebruik (geen te zware dingen zoals bellen, appen, wat op het internet zitten, etc.) is die idd al 75% leeg na 1 dag. Als ik er zo goed als niets mee doe, dan gaat die idd 2 dagen mee..
Nu kan ik de mijne nog opladen tijdens het rijden of je kan een powerbank meenemen.

Bij een Tesla is dat een ander verhaal, dan ben je verplicht onderweg een laadpaal op te zoeken en je een tijdje bezig te houden.
 
Ze moeten de Long Range gewoon verkopen als zijnde een EV met 400km range ipv 550km.

De gewone kan zogezegd 350km rijden maar dat zal ook maar maximum 250km zijn in real life, dus zeg maar 200km want niemand rijdt tot de laatste km natuurlijk.

In de verkoop zijn verwachtingen + realistische ervaringen zéér belangrijk. Stel je voor: je koopt een iPhone met batterij die 30u meegaat maar hij is altijd al 75% leeg na een halve dag…

Bedankt voor de berekening hierboven. Dat wist ik helemaal niet. Ik dacht dat elektriciteit duurder was vandaag de dag. Valt dus qua prijs nog mee.
En bij benzinewagens is dat altijd er mijlenver (pun intended) naast geweest, en heb je daar nooit een probleem uit gemaakt. Dat zijn gestandaardiseerde tests die door alle fabrikanten gebruikt worden, heb je dan liever tests die elke fabrikant zelf verzint? Die WLTP-range dient om auto's te vergelijken, als je denkt om die range in alle mogelijke omstandigheden effectief te halen, dan ben je gewoon naief.

Uw Tesla trekt ook op van 0-100 in 4,4s. Ik zal u al maar zeggen dat hij dat ook niet haalt als het gesneeuwd heeft zeker?
 
Ze moeten de Long Range gewoon verkopen als zijnde een EV met 400km range ipv 550km.

De gewone kan zogezegd 350km rijden maar dat zal ook maar maximum 250km zijn in real life, dus zeg maar 200km want niemand rijdt tot de laatste km natuurlijk.

In de verkoop zijn verwachtingen + realistische ervaringen zéér belangrijk. Stel je voor: je koopt een iPhone met batterij die 30u meegaat maar hij is altijd al 75% leeg na een dag gebruik…

Bedankt voor de berekening hierboven. Dat wist ik helemaal niet. Ik dacht dat elektriciteit duurder was vandaag de dag. Valt dus qua prijs nog mee.
Maar je haalt er ook gewoon 550km mee of zelfs meer in de juiste situaties.
Die 400km zal er ook voor veel situaties er keihard naast zitten.
Straks willen we nog als maatstaf hoe ver je geraakt als je 150km/u rijdt in putje winter.

Kijk gewoon naar de excelletjes van Bjorn Nyland en je kan op basis daarvan gaan inschatten hoeveel het bereik in jouw situatie ongeveer zal zijn.
 
Don’t get me wrong. Van alle EV’s op de markt vind ik model 3 de beste prijs / kwaliteit

Alles zal wel beteren als ik overal op 5’ kan bijladen, zoals benzine… one day 😄
 
Terug
Bovenaan