Auto De Tesla thread

Net zoals hier, of elke auto met preheating als optie bij bepaalde merken met verbrandingsmotoren, maar that´s not the point.

Nooit een vastgevroren kabel gehad blijkbaar. Of een paal aan een hotel dat plots een foutmelding gaf om de lader opnieuw te koppelen. Wees blij.

Ik laat het hierbij, maar elektrisch rijden is niet zaligmakend en hoe technologischer hoe foutgevoeliger.
Een EV is nu net minder complex en daardoor intrinsiek betrouwbaarder. Bij deze eerste generatie zijn er natuurlijk nog wat problemen maar een goed ontwikkelde EV is minder foutgevoelig dan een wagen met verbrandingsmotor om dat hij minder complex is. En hij is zeker betrouwbaarder dan een PHEV die veel te complex is. Wanneer ik mijn collega’s hoe spreken over het feit dat ze hun huidige PHEV gaan overkopen als tweedehands moet ik eens goed lachen. Die wagens gaan echt geen lang leven beschoren zijn wegens veel te complex.
 
We zullen moeten wachten op de elektrische wagens met +-1000km range om comfortabel rond te kunnen rijden. Ik lees hier toch al veelbelovende berichten, zoals de mercedes EQXX.

Voorlopig kan niets aan mijn dieseltje tippen. Zaterdag volgetankt en naar Brussel, Doornik, de zee, Brussel en terug naar Antwerpen gereden. Zondag van Antwerpen naar Dusseldorf en weer terug. In en rond Dusseldorf ook wat rondgereden. Totaal: 850km en ik kan nog 200km rijden. En ik heb op de autobaan soms 150km/h gedaan. Ondenkbaar om dit zorgeloos met een elektrische wagen te doen.

Zelfde scenario geschetst, maar dan met een elektrische wagen. Alvast niet vergeten vrijdagavond de wagen thuis op te laden om zaterdagmorgen over een volle batterij te kunnen beschikken. De rit Antwerpen - Brussel - Doornik - Oostende is 250km. Dit vereist dat ik aan de kust een laadpaal moet vinden, wil ik nog terug thuis geraken 's avonds of ik moet op de terugweg stoppen aan een snel laadpaal.
Eens thuis moet ik de auto terug volladen om zondag naar Dusseldorf te kunnen rijden. De rit Antwerpen - Dusseldorf lijkt haalbaar, maar wellicht mag ik niet te zot doen op de autobahn. Ook zowat verplicht om te laden in Dusseldorf om 's avonds terug thuis te geraken of ik moet onderweg aan de snel laadpaal.
En dit is dan nog geschetst, uitgaande van een elektrische wagen met een degelijke wltp range.

--> Dit zorgt voor onnodige stress en helemaal niet fijn om van je weekendje te genieten. Ik wil gewoon door kunnen rijden zonder schrik te hebben dat ik stilval.

Tegenargument zal zijn dat wat ik hierboven beschrijf uiterst uitzonderlijk is en dat >90% van de ritten max. 200km zijn en je 's avonds de wagen thuis kan laden. Geen probleem, ik ben blij voor heel wat van de early adopters hier op het forum. Ik blijf nog zo lang mogelijk dieselen (of PHEV) totdat de technologie op punt staat.
De “onnodige stress” in jouw voorbeeld is op die 2 dagen 2x stoppen aan een snellader. Valt wel mee toch 😛 ‘t Is maar hoe je het bekijkt.
 
De “onnodige stress” in jouw voorbeeld is op die 2 dagen 2x stoppen aan een snellader. Valt wel mee toch 😛 ‘t Is maar hoe je het bekijkt.
Het is idd maar hoe je het bekijkt. Ik wil helemaal niet onderweg op zo'n "kleine rit" 2x stoppen aan een snellader. Ik wil doorrijden zonder stress naar mijn eindbestemming.
 
Het is idd maar hoe je het bekijkt. Ik wil helemaal niet onderweg op zo'n "kleine rit" 2x stoppen aan een snellader. Ik wil doorrijden zonder stress naar mijn eindbestemming.

Lees ook
"Ik wil een status quo aanhouden , en zelf geen enkele inspanning doen om minder kankerverwekkende stoffen uit te stoten, Après moi, la déluge".
 
Lees ook
"Ik wil een status quo aanhouden , en zelf geen enkele inspanning doen om minder kankerverwekkende stoffen uit te stoten, Après moi, la déluge".
Ik denk dat jij in je leven al wat meer bijgedragen hebt aan kankerverwekkende stoffen dan ik. Alé, daar ga ik van uit. Dit soort teksten zijn echt dooddoeners.

Ik neem bv. zeer weinig het vliegtuig. Ik heb op heel mijn leven slechts 10x het vliegtuig genomen (heen en terug). De verste afstand was Griekenland. En jij?
Ik kom vandaag op 300k km met verbrandingsmotors. En jij?
 
Ik denk dat jij in je leven al wat meer bijgedragen hebt aan kankerverwekkende stoffen dan ik. Alé, daar ga ik van uit. Dit soort teksten zijn echt dooddoeners.
En daarop volgt: jawel een dooddoener.
Ik neem bv. zeer weinig het vliegtuig. Ik heb op heel mijn leven slechts 10x het vliegtuig genomen (heen en terug). En jij?
Privé? Eén keer, omdat het moest. En ik ben > 50 jaar oud.
Mijn vrienden gaan vaak samen op reis met het vliegtuig, ik ga bewust niet mee.
En ook professioneel is het ondertussen al heel lang geleden, ik denk 2015-2016, daarvoor moet ik al terug naar 2007 denk ik

Ik kom vandaag op 300k km met verbrandingsmotors. En jij?
Ik ben een pak ouder dan jij, dus die vergelijking heeft geen zin
Maar ik beperk me sinds 10 jaar tot minder dan 20 .000 km per jaar (met een woon-werk afstand van 100 km per dag), onder meer door meer dan 10 000 km per jaar met de speeddpedelec te rijden.
Met mijn vorige wagen (BMW 420d) kwam ik gemiddeld toe met <5l/100km.
 
En daarop volgt: jawel een dooddoener.

Privé? Eén keer, omdat het moest. En ik ben > 50 jaar oud.
Mijn vrienden gaan vaak samen op reis met het vliegtuig, ik ga bewust niet mee.
En ook professioneel is het ondertussen al heel lang geleden, ik denk 2015-2016, daarvoor moet ik al terug naar 2007 denk ik


Ik ben een pak ouder dan jij, dus die vergelijking heeft geen zin
Maar ik beperk me sinds 10 jaar tot minder dan 20 .000 km per jaar (met een woon-werk afstand van 100 km per dag), onder meer door meer dan 10 000 km per jaar met de speeddpedelec te rijden.
Met mijn vorige wagen (BMW 420d) kwam ik gemiddeld toe met <5l/100km.
Dus omdat je ouder bent, is het wel ok om veel vervuild te hebben in het verleden? Dat je sinds enkele jaren wat meer rekening houdt met het milieu is bewonderenswaardig, zolang je maar niet vergeet dat je zelf onderdeel was van het probleem. In absolute cijfers meer dan ik.
Je kon er ook voor kiezen om een job dicht bij huis te vinden en met de fiets te gaan. Leeftijd speelt daar geen rol. De fiets bestaat al decennia.

Zie je wat ik aan het doen ben? Ik zou zeggen: "leven en laten leven". En niet met een belerend vingertje anderen proberen terecht wijzen, wanneer je zelf boter op het hoofd hebt. :)
 
Zie je wat ik aan het doen ben? Ik zou zeggen: "leven en laten leven". En niet met een belerend vingertje anderen proberen terecht wijzen, wanneer je zelf boter op het hoofd hebt. :)
Aan 't liegen en aan 't trollen?

Ik heb mijn 116d reeds 210k km en enkel het verplicht onderhoud gehad.

4 jaar oud 210 000 km
Meer dan 50.000 km per jaar dus
 
Aan 't liegen en aan 't trollen?



4 jaar oud 210 000 km
Meer dan 50.000 km per jaar dus
Neen, niet aan het liegen. 5 jaar oud en 210.000 km. Met mijn vorige bedrijfswagen 60.000 km. En dan in mijn studententijd en met andere wagens kom ik aan +- 30.000 km. Opgeteld 300.000 km.

En ook niet aan het trollen. Wel wat aan het plagen. Het is niet omdat je je geweten nu wilt sussen met je tesla, dat je niet enorm hebt bijgedragen aan het vervuilen van het milieu in het verleden. Maar blijkbaar is dat niet meer van tel. ;-)
 
Neen, niet aan het liegen. 5 jaar oud en 210.000 km.
Dus je doet gewoon heel veel km ondanks de covid-crisis/maatregels, en zit op een ritme om, veel, maar dan ook veel meer uit te stoten dan mij.
En ook niet aan het trollen. Wel wat aan het plagen.
Trollen = op internet opzettelijk verkeerde / misleidende informatie neerzetten om mensen te irriteren en op het verkeerde been te zetten
Trollen dus
Het is niet omdat je je geweten nu wilt sussen met je tesla, dat je niet enorm hebt bijgedragen aan het vervuilen van het milieu in het verleden. Maar blijkbaar is dat niet meer van tel. ;-)
AHh nu komt de aap uit de mouw. Mensen die met een Tesla rijden willen hun geweten sussen. Je moet de dingen niet omdraaien, wij doen moeite, jij niet. Een mooi stukje whatabouthism, maar het blijft gewoon een feit dat je geen moeite wilt doen om wat minder uit te stoten.

Je bent duidelijk het prototype van de mens die naar anderen wijst om zelfs niet te doen.
 
Dus je doet gewoon heel veel km ondanks de covid-crisis/maatregels, en zit op een ritme om, veel, maar dan ook veel meer uit te stoten dan mij.

Trollen = op internet opzettelijk verkeerde / misleidende informatie neerzetten om mensen te irriteren en op het verkeerde been te zetten
Trollen dus

AHh nu komt de aap uit de mouw. Mensen die met een Tesla rijden willen hun geweten sussen. Je moet de dingen niet omdraaien, wij doen moeite, jij niet. Een mooi stukje whatabouthism, maar het blijft gewoon een feit dat je geen moeite wilt doen om wat minder uit te stoten.

Je bent duidelijk het prototype van de mens die naar anderen wijst om zelfs niet te doen.
Ik ben tenminste niet hypocriet. Ik geef ook gewoon toe dat ik niet de beste leerling ben in de klas vwb. mijn verplaatsingen tov. milieu. Nergens probeer ik de suggestie te wekken dat ik dat wel zou zijn, in tegenstelling tot jou.

Ik zal je nooit kunnen overtreffen in negatieve zin, aangezien ik mee zal gedwongen worden om op korte tijd over te stappen naar meer milieubewuste alternatieven. Je kan het blijkbaar maar moeilijk toegeven dat jij meer schade hebt aangericht aan de planeet dan ik.
Een beetje meer relativering en dingen in perspectief plaatsen zou je sieren.

Je boodschap zou eigenlijk moeten zijn: ik was een ambitieuze man en heb hiervoor in het verleden heel veel moeten reizen (milieu onvriendelijk). Na enige tijd heb ik besloten daar meer rekening mee te houden door verplaatsingen via een speedpedelec en een Tesla te doen, aangezien ik een zeer goed betaalde job heb die me dat faciliteert. Ik ga Topgear (die jonger is maar ook veel minder negatief heeft bijgedragen tot het milieu) niet op de vingers tikken, want ik ben zelf toch ook niet de beste van de klas geweest in het verleden.
Dan kom je veel eerlijker en realistischer over.

Ik zie verder nergens waar ik verkeerde / misleidende informatie neerzet of je probeer op het verkeerde been te zetten?

Ik had verder een certificaat van mijn werkgever dat ik verplaatsingen in kader van mijn projecten (nota bene Covid gerelateerd) die verplaatsingen moest doen ;-)
 
Ik ben tenminste niet hypocriet. Ik geef ook gewoon toe dat ik niet de beste leerling ben in de klas vwb. mijn verplaatsingen tov. milieu. Nergens probeer ik de suggestie te wekken dat ik dat wel zou zijn, in tegenstelling tot jou.Ik zal je nooit kunnen overtreffen in negatieve zin, aangezien ik mee zal gedwongen worden om op korte tijd over te stappen naar meer milieubewuste alternatieven. Je kan het blijkbaar maar moeilijk toegeven dat jij meer schade hebt aangericht aan de planeet dan ik.
Een beetje meer relativering en dingen in perspectief plaatsen zou je sieren.

Je boodschap zou eigenlijk moeten zijn: ik was een ambitieuze man en heb hiervoor in het verleden heel veel moeten reizen (milieu onvriendelijk). Na enige tijd heb ik besloten daar meer rekening mee te houden door verplaatsingen via een speedpedelec en een Tesla te doen, aangezien ik een zeer goed betaalde job heb die me dat faciliteert.
Ik ga Topgear (die jonger is maar ook veel minder negatief heeft bijgedragen tot het milieu) niet op de vingers tikken, want ik ben zelf toch ook niet de beste van de klas geweest in het verleden.
Dan kom je veel eerlijker en realistischer over.

Ik zie verder nergens waar ik verkeerde / misleidende informatie neerzet of je probeer op het verkeerde been te zetten?
Er staan hier weer een heleboel foute assumpties in. Maar ik ga je off-topic , in frustraties gedrenkt gestook gewoon negeren.
 
Iedereen doet wat hij wil.

Ik rij elektrisch, maar ik erger me niet aan mensen die dat niet doen. Couldn't care less. En omgekeerd moet dat net hetzelfde zijn.

Kleuter argumenten heen en weer smijten wat er het meeste tijdverlies is...een minuut de stekker insteken of een minuut een tankstation passeren..Jesus. in de tijd dat jullie hier die argumenten strooien kon je iig al mooi geladen hebben.
 
Iedereen doet wat hij wil.

Ik rij elektrisch, maar ik erger me niet aan mensen die dat niet doen. Couldn't care less. En omgekeerd moet dat net hetzelfde zijn.

Kleuter argumenten heen en weer smijten wat er het meeste tijdverlies is...een minuut de stekker insteken of een minuut een tankstation passeren..Jesus. in de tijd dat jullie hier die argumenten strooien kon je iig al mooi geladen hebben.
Dat is precies wat ik wil bereiken met deze discussie. Iedereen doet wat hij wil zolang je de wet niet gaat overtreden. Maar ugar probeert me hiervoor op de vingers te tikken, terwijl hij zelf in het verleden niet al te proper was :)
 
Dat is niet perse op uw vingers tikken.

Als iedereen even 'vuil' wil doen als de vorige generatie kom je nergens natuurlijk..

Wat niet wegneemt dat er wel een mentaliteits wijziging mag komen wat betreft auto gebruik en de nutteloze kms daarvan (Ook 50km van je werk gaan wonen en dagelijks pendelen valt daar onder).

Of dat NU moet gebeuren en iedereen hem/haar maar even snel moet aanpassen is een andere zaak. Dat is imo aan de overheid om dat beter aan te pakken. Of mensen te stimuleren om die denkwijze te volgen. Nu is het eerder straffen als je niet volgt.
 
Volledig mee akkoord. Ik wil ook niet even vuil doen dan de vorige generatie (en ja ik ben qua auto rijden niet goed bezig momenteel, voor andere zaken dan weer heel goed). Ik wil gewoon dat die generatie zich daar bewust van is dat het mede door hen is dat we staan waar we staan (en dat mis ik een beetje bij ugar). En het is fantastisch om te zien dat mensen zoals ugar nu mee de voortrekkers zijn.
Uiteraard heeft dat te maken met zijn financiële situatie. Niet iedereen kan zomaar verhuizen of een Tesla kopen/leasen (incl. thuis laadpaal plaatsen). Er zullen er nog veel hun diesel/benzine auto of vervuilende bussen (die er hopelijk ook snel uitgaan) moeten gebruiken.

Dat zal stap voor stap moeten gebeuren. Eerst de beter bedeelden en daarna de rest. Ik ga ook gewoon volgen hoor. Binnen dit en 3 jaar zal ik met een EV/PHEV rondrijden.

Dan rest er ons nog de boten en vliegtuigen.. Benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.
 
Laatst bewerkt:
Later als we 1000km per oplaadbeurt zullen rijden, gaan we nog lachen met onze ‘long’ range Tesla. Ik rij 250km en hij begint al te zagen eens ik onder de 100km kom dat ik moet opladen. Onlangs thuis gekomen met amper 40k op de teller, ik moet die stress niet hebben.

Maar zoals Apple zitten er hier ook Tesla fans die het nooit zullen toegeven. Ik héb een Tesla en durf tenminste zeggen dat ik er meer van had verwacht. Zeker als je ziet dat ik 60.000eur betaald heb.

Een oplossing als ‘zet dan wat opties af’ dat is niet waarvoor iemand veel geld betaald heeft. Ik merk ook dat wanneer ik niet doorduw verder kan rijden. Again, daarvoor heb ik niet betaald. Dus als ik rij zoals mijn oma, dan heb ik een groter bereik? Man man

Ze moesten gewoon gezegd hebben: Tesla Long Range - 300km bereik

Als je dan 350km gereden hebt, ga je blij zijn.
 
Laatst bewerkt:
Later als we 1000km per oplaadbeurt zullen rijden, gaan we nog lachen met onze ‘long’ range Tesla. Ik rij 250km en hij begint al te zagen eens ik onder de 100km kom dat ik moet opladen. Onlangs thuis gekomen met amper 40k op de teller, ik moet die stress niet hebben.

Maar zoals Apple zitten er hier ook Tesla fans die het nooit zullen toegeven. Ik héb een Tesla en durf tenminste zeggen dat ik er meer van had verwacht. Zeker als je ziet dat ik 60.000eur betaald heb.

Een oplossing als ‘zet dan wat opties af’ dat is niet waarvoor iemand veel geld betaald heeft. Ik merk ook dat wanneer ik niet doorduw verder kan rijden. Again, daarvoor heb ik niet betaald. Dus als ik rij zoals mijn oma, dan heb ik een groter bereik? Man man

Ze moesten gewoon gezegd hebben: Tesla Long Range - 300km bereik

Als je dan 350km gereden hebt, ga je blij zijn.
Dat is nu eens echt iets dat ik niet snap se. Ik rij ondertussen ook een jaar elektrisch en heb nog nooit aan een laadpaal moeten stoppen. Wat maakt mij het dan uit dat ik nog 800km kan rijden nadien? Je komt thuis met nog 40km bereik. Als ik een straal van 40km rond ons huis trek, heb je Antwerpen, Brussel, Dendermonde, Tienen, Beringen, Mol, Turnhout. Net even gekeken, en er staan 75 snellaadpalen (150kW) in die cirkel. Gemiddeld dus 1 per 67km². Dat wil dus zeggen dat je (gemiddeld) 8km van een snellader verwijderd bent.

En uw 2e punt anders verwoord: "uw verbruik wordt hoger als ge sportief rijdt". Ge moogt eens raden welke motortechnologie dat nog heeft...
Weet ge hoeveel bereik ik had met mijn i30N? 400km als ik heel braaf reed, misschien 300 als ik door reed.
 
Later als we 1000km per oplaadbeurt zullen rijden, gaan we nog lachen met onze ‘long’ range Tesla. Ik rij 250km en hij begint al te zagen eens ik onder de 100km kom dat ik moet opladen. Onlangs thuis gekomen met amper 40k op de teller, ik moet die stress niet hebben.

Maar zoals Apple zitten er hier ook Tesla fans die het nooit zullen toegeven. Ik héb een Tesla en durf tenminste zeggen dat ik er meer van had verwacht. Zeker als je ziet dat ik 60.000eur betaald heb.

Een oplossing als ‘zet dan wat opties af’ dat is niet waarvoor iemand veel geld betaald heeft. Ik merk ook dat wanneer ik niet doorduw verder kan rijden. Again, daarvoor heb ik niet betaald. Dus als ik rij zoals mijn oma, dan heb ik een groter bereik? Man man

Ze moesten gewoon gezegd hebben: Tesla Long Range - 300km bereik

Als je dan 350km gereden hebt, ga je blij zijn.
Ik betwijfel echt of we ooit aan 1000km gaan komen op mainstream wagens.
Daar zijn die batterijen te schaars voor en zowat niemand heeft nood aan zo'n groot bereik.
 
Terug
Bovenaan