De tafel van vier

het lijkt wel een opgezet één-twee'tje met de krant

Vind Gertje een vreselijke vent en zijn programma's zo mogelijk nog vreselijker, maar dit is gewoon potsierlijk
 
Waarom zou iemand die job niet mogen doen op basis van zijn vorige job?
Hij heeft ook gewerkt bij VOKA en Mensura, mogen mensen die daar gewerkt hebben wel van job veranderen?
Ik heb het niet over ‘van job veranderen’, wel over hoe sommige mensen toch altijd chance hebben en leuke jobkes vinden. Maar als je die mens zijn cv leest dan is dat geen karakter voor achter de schermen bij dit soort programma. Van Vluchtelingenwerk naar de bubbel van tv, dat zou bij 9/10 programma’s een schok voor zijn systeem geweest zijn. Een weldoener bij Vier? Ze zien zelfs af bij Canvas.
 
Ik heb het niet over ‘van job veranderen’, wel over hoe sommige mensen toch altijd chance hebben en leuke jobkes vinden. Maar als je die mens zijn cv leest dan is dat geen karakter voor achter de schermen bij dit soort programma. Van Vluchtelingenwerk naar de bubbel van tv, dat zou bij 9/10 programma’s een schok voor zijn systeem geweest zijn. Een weldoener bij Vier? Ze zien zelfs af bij Canvas.
Je komt aan zo'n jobs door er op te solliciteren natuurlijk... Ik hoor soms ook mensen die sales in IT zo'n topjob vinden want ge moogt alle leuke events meedoen enzo. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om ooit sales te gaan doen hoor...

En zo gaat dat net hetzelfde zijn bij TV.
 
Zot marginaal programma dat tenenkrommend graag 'controverse' wilt opzoeken in een wanhopige poging om relevant te zijn. De dag dat ik de mening van Margriet Hermans en Gert Verhulst hun mening over 'woke' nodig heb is de dag dat ik mijn frontale hersenkwab chirurgisch laat verwijderen. Echt laagste gemeenschappelijke deler kut-tv waar hopelijk nog verder weinig woorden aan vuil gemaakt hoeven te worden.

Tja, voor dat soort programma's is er nog wel altijd een duidelijke markt. Boomers die al enkele decennia meegaan op het scherm, dat is iets wat er bij de gemiddelde - iets oudere - witte Vlaming nog altijd goed ingaat.

Nuja, als je bent opgegroeid met zaken zoals dit (1973), dan kan ik het me voorstellen dat je met nostalgie en plezier terugkijkt naar een tijd waar je ongestoord "Makakken, negers en zwartzakken" kon zeggen. Moet wel een plezante tijd geweest zijn ook, zo iedereen die onbewust 'fout' bezig is.


Ben er zeker van dat de gemiddelde 50+'er nog altijd zo'n beeld heeft van een Afrikaan. Eeuwen aan kolonisatie en Blanke suprematie wis je niet zo heel snel uit, dat heeft enkele generaties nodig. Dus laat de Gerten, Margrieten en Jean-Maries nog lachen voor de weinige jaren die hun generatie rest.
 
Ben er zeker van dat de gemiddelde 50+'er nog altijd zo'n beeld heeft van een Afrikaan. Eeuwen aan kolonisatie en Blanke suprematie wis je niet zo heel snel uit, dat heeft enkele generaties nodig. Dus laat de Gerten, Margrieten en Jean-Maries nog lachen voor de weinige jaren die hun generatie rest.
Ik heb toch liever dat die generatie zich gewoon aanpast aan de huidige tijd met zo'n uitspraken. Ik zou namelijk liefst niet hebben dat mijn kinderen zoiets overnemen.
 
Faal van dit programma heeft niks te maken met het "N-woord".

Als Tom Lenaerts het niet kon 10 jaar geleden, wat zou Gert Verhulst het nu dan kunnen. Gert kan alleen maar met zijn ogen rollen, als reactie op een sympathieke sidekick, in Samson, De Verhulstjes en met James Cooke op nen boot en De Slimste Mens pakt dat redelijk goed uit, maar een programma waarbij actualiteit en entertainment hand in hand gaan, is dat onvoldoende.Een programma zoals De Wereld Draait Door, gaat hier nooit aanslaan en al zeker niet in primetime en op VT4. De gemiddelde Vlaming kan simpelweg niet ouwehoeren zoals de gemiddelde Hollander. Plus, ge pakt Gert Verhulst, ge neemt Cooke weg en ineens krijgt dit de stempel van een actualiteitsprogramma maar de Canvaskijker blijft gewoon waar hij is. De Vierkijker wil liever Erik zien hinikken en kijken naar reality. Een afgeroomd programma krijgt een afgeroomd publiek .Een programma zonder duidelijke fanbase of doelgroep is zeker vatbaar voor reacties op het internet, want er is geen serieus tegengewicht.Zodus volgen er een paar uitspraken die compleet worden uitvergroot door woke Twittertrienen, want die maken daar ook een sport van en dan krijgt ge deze shitstorm in een glas water.

Gertje was best op den boot gebleven me de Cooke, ff Lotte Vanwezemael uitnodigen die dan Flair artikels van 7 jaar oud rumineert, uiteraard geprogrammeerd na 9 uur 's avonds.
 
De dag dat ik de mening van Margriet Hermans en Gert Verhulst hun mening over 'woke' nodig heb is de dag dat ik mijn frontale hersenkwab chirurgisch laat verwijderen.
Want enkel één soort meningen heeft bestaansrecht? Behoudens echte extremen (ik zie nu niet bepaald meerwaarde in een IS strijder mee aan tafel zetten, een ex-IS strijder is al weer heel wat anders) heb ik liefst verschillende meningen/visies bij elkaar aan tafel.
 
Een programma zoals De Wereld Draait Door, gaat hier nooit aanslaan en al zeker niet in primetime en op VT4.

Zou hier kunnen werken als het op een even professionele manier wordt gebracht.
Wat betekent niet alleen de juiste moderator, maar ook professionele beeldregie, decor, omlijsting, ...

Maar ik zie in Vlaanderen eigenlijk niemand die in de buurt komt van Matthijs en dat is natuurlijk de basisvereiste.
 
Zou hier kunnen werken als het op een even professionele manier wordt gebracht.
Wat betekent niet alleen de juiste moderator, maar ook professionele beeldregie, decor, omlijsting, ...

Maar ik zie in Vlaanderen eigenlijk niemand die in de buurt komt van Matthijs en dat is natuurlijk de basisvereiste.
Neen, dat kan hier niet werken. Tom Lenaerts probeerde het met al zijn kunnen en hij heeft zijn humoristische zelve opzijgezet voor zover het kon. Dan moet ge al naar een Lieven Van Gils in combo met Phara De Aguirre gaan, maar dat werd dan weer te serieus bevonden. Qua succes en opzet komt misschien "De Laatste Show" nog het meest in de buurt, maar dat werd dan stopgezet, dat was niet platvloers, maar dan weer te lichtvoetig en allicht vonden ze zelf ook dat ze hetzelfde blikje BV's aan het opentrekken waren.

Misschien het beste was de iteratie van "De Laatste Show" met Frieda Van Wijck, dat was dan aan een tafel ipv een sofa, en met een gastvrouw die lowkey humoristisch is/was en ook een verleden had als journaliste.

En al deze programma's waren niet in primetime.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: derp
Neen, dat kan hier niet werken. Tom Lenaerts probeerde het met al zijn kunnen en hij heeft zijn humoristische zelve opzijgezet voor zover het kon. Dan moet ge al naar een Lieven Van Gils in combo met Phara De Aguirre gaan, maar dat werd dan weer te serieus bevonden. Qua succes en opzet kom misschien "De Laatste Show" nog het meest in de buurt, maar dat werd dan stopgezet, dat was niet platvloers, maar dan weer te lichtvoetig en allicht vonden ze zelf ook dat ze hetzelfde blikje BV's aan het opentrekken waren.
Ik blijf geloven in Michael Van Peel, jammer dat er niets mee is gebeurd.
 
Ik blijf geloven in Michael Van Peel, jammer dat er niets mee is gebeurd.
Den BRT had hem eens uitgezonden tijdens de feestdagen in het tijdslot dat normaal werd uitbesteed aan den Hoste. Ik vond hem niet eens zo slecht, ook al heb ik weinig met de meeste standup comedians en is politieke satire niet echt mijn ding. Maar ik snap uw suggestie.

Schrijf een brief naar den ombudsman van den BRT.
 
En plus per ongeluk nog multimiljonair ook geworden.

Hij was ambtenaar bij de BRT en moest programma's omroepen.
Omdat hij dat ook moest doen voor kinderprogramma's en het wat aantrekkelijker moest zijn voor kinderen, hebben ze er een hond bijgezet,
En de rest is geschiedenis...

Je moet soms echt wel geluk hebben soms... Samenloop van omstandigheden, het juiste moment, etc...
 
Hij was ambtenaar bij de BRT en moest programma's omroepen.
Omdat hij dat ook moest doen voor kinderprogramma's en het wat aantrekkelijker moest zijn voor kinderen, hebben ze er een hond bijgezet,
En de rest is geschiedenis...

Je moet soms echt wel geluk hebben soms... Samenloop van omstandigheden, het juiste moment, etc...
Uiteindelijk heeft hij Samson wel samen met Verbiest bedacht. Heb ooit podcast daarover met Verbiest gehoord: na een aflevering of 10 wou een aantal vrt-producenten Samson niet meer zelf maken omdat er teveel problemen van kwamen (een telefoneeractie legde heel de zone 02 plat en een tekenwedstrijd overbelastte de post). Verbiest, Verhulst en Bourlon zijn het dan maar extern gaan maken, waardoor die producenten buitenspel stonden. Uit die samenwerking zijn dan al de andere figuren en studio 100 ontstaan. Die producers moeten ook wel serieus gevloekt hebben als ze terugkijken naar dat moment
 
Laatst bewerkt:
Doet me spontaan denken aan bandleden die de groep verlaten, juist voor ze super bekend werden en miljoenen gingen verdienen 🤣
 
Terug
Bovenaan