De tafel van vier

Mening van 95%? Misschien eerder 20...
Dus je denkt dat maar 20% van de mensen vindt dat de klepel van het cancelen/woke te ver aan het doorslaan is met al wat niet meer gezegd, getoond en gedaan mag worden, dat de maatschappij verzuurd en kleinzerig geworden is, en dat men al te makkelijk mensen beschuldigt van racisme?
 
Dus je denkt dat maar 20% van de mensen vindt dat de klepel van het cancelen/woke te ver aan het doorslaan is met al wat niet meer gezegd, getoond en gedaan mag worden, dat de maatschappij verzuurd en kleinzerig geworden is, en dat men al te makkelijk mensen beschuldigt van racisme?
Nee, ik denk dat nog veel minder dan 20% van de bevolking het oké vindt om het N-woord te gebruiken alsof het niks is. Net zoals het vroeger ook dood normaal was om iedereen jeanette te noemen en dat nu ook niet meer zo is.
 
Ik heb die aflevering gekeken en ik snap echt niks van deze heisa. Dat woord wordt gewoon gebruikt om aan te tonen dat het vroeger anders was en het nu eigenlijk niet meer kan. Wat een gedoe. Die heise is nergens voor nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Zot marginaal programma dat tenenkrommend graag 'controverse' wilt opzoeken in een wanhopige poging om relevant te zijn. De dag dat ik de mening van Margriet Hermans en Gert Verhulst hun mening over 'woke' nodig heb is de dag dat ik mijn frontale hersenkwab chirurgisch laat verwijderen. Echt laagste gemeenschappelijke deler kut-tv waar hopelijk nog verder weinig woorden aan vuil gemaakt hoeven te worden.
 
Laatst bewerkt:
"Het n-woord," da's toch iets dat letterlijk copy-paste is van de VS? Alstublieft zeg
Vind ik ook verschrikkelijk.
Er is echt niets mis met het over het woord 'neger' te hebben, wel om iemand zo te benoemen uiteraard.

Waar draait de eigenlikke controverse rond? Ik heb vele artikels gezien... achter paywall
 
Ik had ook iets verwacht als ‘de wereld draait door’ maar helaas zijn de Nederlanders alweer beter dan de Belgen
 
Vind ik ook verschrikkelijk.
Er is echt niets mis met het over het woord 'neger' te hebben, wel om iemand zo te benoemen uiteraard.

Waar draait de eigenlikke controverse rond? Ik heb vele artikels gezien... achter paywall
Ge zou het nog moeten kunnen zien op play4. Ik heb er naar gekeken, het was iets teveel op sensatie gericht vooral en dan Gert en Margriet die precies deden van 'vroeger kon het geen kwaad dus waarom vandaag dan wel?'. Het ging ook wel iets verder dan advocaat van de duivel spelen vond ik.

Wat ik dan wel goed vond: door Raf uit te nodigen heb ik wel eens iemand hier op tv gezien die genuanceerd kon uitleggen wat Woke (voor hem) is en welke kritiek erop terecht is en welke niet, dat ze het dan zo de gracht in rijden maakt het pas echt jammer.
 
Zot marginaal programma dat tenenkrommend graag 'controverse' wilt opzoeken in een wanhopige poging om relevant te zijn. De dag dat ik de mening van Margriet Hermans en Gert Verhulst hun mening over 'woke' nodig heb is de dag dat ik mijn frontale hersenkwab chirurgisch laat verwijderen.
Dus jij hekelt dat bepaalde personen onverdraagzaam zijn naar andere personen en jij beantwoordt dat met jouw onverdraagzaamheid jegens die bepaalde personen?

Denk net dat dit soort tegenstrijdige houdingen de reden is dat velen, inclusief mezelf, een hekel hebben aan die woke-bullshit. Op naar de volgende non-hype :wallbash:
 
Dus jij hekelt dat bepaalde personen onverdraagzaam zijn naar andere personen en jij beantwoordt dat met jouw onverdraagzaamheid jegens die bepaalde personen?

Denk net dat dit soort tegenstrijdige houdingen de reden is dat velen, inclusief mezelf, een hekel hebben aan die woke-bullshit. Op naar de volgende non-hype :wallbash:
Denk dat hij vooral hekelt dat het inhoudsloos controversiële thema's aansnijden was, gewoon om die controversiële thema's aan te snijden. Er zat verder echt niks van inhoud in, niks van onderbouwing, en met verrimpeld wit Vlaanderen gaan beslissen dat iemand anders zich ergens iets of niets van moet aantrekken, dat hoeft toch echt niet.

Er zijn genoeg topics in P&A om het over die inhoud te hebben, dat hoeft hier niet. Maar dit moest een duidingsprogramma worden dat durfde te gaan waar andere duidingsprogramma's niet durfden te gaan. Alleen moet er dan ook iets van inbreng zijn natuurlijk, en liefst niet van de moderator.
 
Dus jij hekelt dat bepaalde personen onverdraagzaam zijn naar andere personen en jij beantwoordt dat met jouw onverdraagzaamheid jegens die bepaalde personen?

Denk net dat dit soort tegenstrijdige houdingen de reden is dat velen, inclusief mezelf, een hekel hebben aan die woke-bullshit. Op naar de volgende non-hype :wallbash:
Dat gij niet kunt inzien dat dit het televisie-alternatief is van een clickbait HLN-artikel is mijn probleem niet vriend. Even informatief als een glas terpentijn achterover kappen. Een fijn verhaalke voor het slapen gaan voor sommige mensen omdat ze op die manier nog eens televisie hebben gezien die 'het doorslaan van de woke-slinger nog eens echt in vraag durft te stellen' veronderstel ik.
 
De dag dat ik de mening van Margriet Hermans en Gert Verhulst hun mening over 'woke' nodig heb is de dag dat ik mijn frontale hersenkwab chirurgisch laat verwijderen.
Dat gij niet kunt inzien dat dit het televisie-alternatief is van een clickbait HLN-artikel is mijn probleem niet vriend
En jouw "frontale hersenkwab verwijderen" slogan is dan plots De Standaard waardig of zo? Als we nu allemaal eens een beetje normaal zouden doen in alle richtingen. Jij voelt je misschien moreel verheven boven de anderen, maar dat wil niet zeggen dat dat zo is.
 
Ik zal mij eens geduldig en genuanceerd opstellen ten opzichte van een multimiljonair die doelbewust controverse opzoekt op de gemakkelijkste/platst mogelijke manier ja.
 
Terug
Bovenaan