De tafel van vier

Horse

Well-known member
Leuk programma met Gert Verhulst. Spijtig dat die green screen zo mislukt is. Bij extra time vind ik dat ook zo slecht gedaan. Is dat nu zo moeilijk?

Ps: die drugsman had gelijk dat ze iets moeten doen aan het feit dat er zoveel geld te verdienen valt met drugs… spijtig dat hij dan niet beseft dat dat volledig wegvalt bij het legaliseren van drugs

PS2: Margriet Hermans rules 💪

PS3: dat liedje van Isabelle A 🤣🤣🤣
 
Laatst bewerkt:
Ps: die drugsman had gelijk dat ze iets moeten doen aan het feit dat er zoveel geld te verdienen valt met drugs… spijtig dat hij dan niet beseft dat dat volledig wegvalt bij het legaliseren van drugs
Dus na meer dan 30 jaar misdaadverslaggeving snapt hij er niks van ?
 
Tuurlijk, want na 30 jaar is er nog altijd belachelijk veel drugs en misdaad door de maffia. Een vuilnisman zijn werk heeft meer nut dan een BOB’er 😄
 
Tuurlijk, want na 30 jaar is er nog altijd belachelijk veel drugs en misdaad door de maffia. Een vuilnisman zijn werk heeft meer nut dan een BOB’er 😄
Laat in de afvalindustrie er net ook een zeer grote maffia-aanwezigheid zijn.

Zelfs al zou legalisering van drugs een vermindering teweegbrengen van de zware criminaliteit, als we kijken hoeveel schade de op dit moment al gelegaliseerde harddrug alcohol veroorzaakt in onze maatschappij, kan ik er eigenlijk echt niet bij dat mensen pleiten om ook andere drugs te gaan legaliseren.

Maar soit, die discussie hoort niet echt hier.
 
Er is heel wat heisa ontstaan door het woke thema dat ze hebben aangehaald. Ze hebben verschillende keren het n-woord gebruikt en het kwam erop neer dat ze het eigenlijk allemaal maar onzin vinden. Het feit dat Gert de belichaming is van de rijke witte man zal ook niet geholpen hebben...

Ik heb het programma afgezet omdat het gewoon een hoop onzin was. Ik had niet het gevoel dat er ook maar enige meerwaarde is om dit programma uit te zenden. Als ik vandaag dan promo filmpjes zie passeren waarin ze adviseren om foutieve meterstanden door te geven om op je energiefactuur te besparen, denk ik dat ik de juiste beslissing heb genomen. Het feit dat Zuhal Demir het wel nuttig lijkt te vinden om in een ondermaatse talkshow over energie te gaan praten ipv op een overlegcomité bevestigd dit enkel maar.
 
Fucking hell dat gedeelte van vrolijke vrekken was cringe. Flair niveau. De belichaming van de vuilbakopleiding die journalistiek geworden is.

Rest van programma ook maar zwak, hier kijk ik niet meer naar. Actua is veel beter toegelicht in Terzake en De Afspraak.
 
Het is ook precies gemaakt speciaal voor Gert Verhulst, zodat hij iedere dag eens goed zijn mening kan zeggen tegen iedereen.

Laat ons eerlijk wezen: echt objectief is hij niet
Ik had ook verwacht dat iedereen die aan tafel zit zou discussiëren, zoals in Extra Time. Hier is het gewoon Gert vs de kandidaat.
 
Het is wel enorm luchtig, op te zetten tijdens de afwas. Zoals de vorige talkshows zijn er elk seizoen een paar "opvallende" uitspraken maar na een aantal dagen heisa (deze keer over het n-woord) is het helemaal vergeten. Het is meer voor soundbites en helaas zijn de gasten uit het medialandschap niet echt bevorderlijk om echt diep in iets te graven. Die zitten er bij voor anekdotes of grappige replieken.

Persoonlijk vind ik "nuttige luchtigheid" meer op Radio 1 met Nieuwe Feiten of Voorproevers. Bij Gert lijkt het op het randje van het overbodige (op café is er beter te horen).
 
Gisteren die gast die dan verkondigde dat je beter wat meer gas en elektriciteit door geeft op het moment dat je contract afloopt.

Die stond ook niet de eerste in de rij toen het verstand uitgedeeld werd.
 
Ik moet zeggen dat ik door die heisa wel goesting krijg om die twee afleveringen te bekijken. Misschien was dat het doel.
 
Amai, Gert die na aflevering 1 al direct zijn excuses moet aanbieden 😄
'moet' aanbieden? Die moest juist niks. Heeft gewoon de mening gezegd van 95% van de bevolking maar er zullen wel weer een paar lichtgeraakten gereclameerd hebben.

Margriet Hermans heeft overigens ook meermaals neger uitgesproken. En er werd dan gezegd dat zij en Gert dat woord al tientallen jaren van jongsaf gebruiken zonder verdere bijbedoelingen.
Ik gebruik dat woord ook hoor, en met mij héél veel mensen. Ik ga niet op straat vuile neger roepen naar een zwarte medemens uiteraard, da's iets anders.

Dan ging het ook nog over een fragment uit Samson&Gert, waarin de burgemeester zich verkleed en geschminkt had als zwarte. Compleet onschuldig. Maar ja nu kan dat dus niet meer. En grapjes in de kampioenen, en kerstmarkten, en het woord 'zwartwerk' wat plots opeens niet meer mag, en weet ik wat nog allemaal. Allemaal dikke zever en misschien is er na VI in Nederland met Johan Derksen die al 100x in het oog van de storm is terechtgekomen ook eens een programma bij ons met een host die zich niet altijd politiek correct durft uiten


Over de aflevering met Zuhal: nog erger dan de cancelcultuur is al dat afval dat mensen weggooien. Maak ik dagelijks mee in 't park als ik wandel met de hond. Een park ter grootte van 6 voetbalvelden waar een stuk of 10 vuilbakken staan. Maar ja als je je afval dan weggooit op 10 meter van een vuilbak...
En dan kan den deze andermans afval oprapen omdat mijn hond naar alles curieus is en ik een hekel heb aan plastic in natuurgebied.
Dan kan je nog gaan beginnen met boetes en vrijwilligers die het vuil opkuisen en andere maatregelen, feit is dat mensen minder boertig moeten doen en hun afval in de vuilbak gooien. Ik snap niet hoe moeilijk dat kan zijn en kan er echt niet bij dat als je een gezellig dagje wil spenderen aan de zee, in het bos of in het park, dat je daar dan je afval achterlaat. Je gaat naar een plek voor de gezelligheid en de natuur en dan ga je het daar even vervuilen 🙄
 
gebruik dat woord ook hoor, en met mij héél veel mensen. Ik ga niet op straat vuile neger roepen naar een zwarte medemens uiteraard, da's iets anders.

Ik hoor dat ook regelmatig in spreektaal, vooral bij 55+ers.
Maar het wordt dan ook gebruikt zonder enige kwetsende bijbedoelingen, heb ik de indruk.

Ik hoor bijvoorbeeld ook vaak 'dat is een vreemde' (of op z'n Gents 'nen vrennn') voor mensen met een migratieachtergrond.
Ik vind dat misschien nog harder, maar in spreektaal (dialect) zal niemand migratieachtergrond gebruiken...
 
Margriet weet perfect wat de impact is van het woord. Zie een fragment in de link van haar van 25 jaar geleden.

hah , nu is dat mss allemaal verdwenen op het tv-scherm . Maar in het dagelijkse leven zal je die termen nog vaak horen . Verschiet er wel van dat men dit 25 jaar geleden ook al denigrerend vond . De evolutie gaat toch zo snel niet .
 
Terug
Bovenaan