De Slimste Mens Ter Wereld 2025

Van Peel stelde inderdaad teleur: te nerveus maar ook wel enkele serieuze gaten (sport wisten we maar die vraag over Jeanne D'Arc..).

Vond zijn conferences zalig en ik hoor hem graag vertellen in podcasts maar als die grappig wil zijn erger ik me vaker aan het geforceerde ervan.
Had hem inderdaad sterker verwacht in het quizzen. Leek altijd zeer nerveus inderdaad.

Niet elke komiek is per sé spontaan grappig. Een goede show in elkaar kunnen boksen op basis van observaties en redeneringen, maakt niet automatisch dat je ook spontane gevatte opmerkingen kan maken.

Als je het dan ook nog probeert te forceren (waar Agnew zich ook schuldig aan maakt), dan wordt het er meestal niet beter op…

Die Gover daarentegen pakt het wel perfect in. Misschien ook niet voor iedereen weggelegd, maar ik ben absoluut fan.

Kaat kwam best sterk voor de dag. Aangename persoon ook.

Had hem inderdaad sterker verwacht in het quizzen. Leek altijd zeer nerveus inderdaad.

Niet elke komiek is per sé spontaan grappig. Een goede show in elkaar kunnen boksen op basis van observaties en redeneringen, maakt niet automatisch dat je ook spontane gevatte opmerkingen kan maken.

Als je het dan ook nog probeert te forceren (waar Agnew zich ook schuldig aan maakt), dan wordt het er meestal niet beter op…

Die Gover daarentegen pakt het wel perfect in. Misschien ook niet voor iedereen weggelegd, maar ik ben absoluut fan.

Kaat kwam best sterk voor de dag. Aangename persoon ook.
Kaat sterk maar toch ook wel veel vragen perfect in haar interesseveld. Op bepaalde vragen paar keer niks kunnen antwoorden dus ook geen al te sterke kandidate.

Gover lijkt me iets meer allrounder.

Gover zie ik nog wel ver komen. Had ik persoonlijk niet verwacht na zijn passage vorig jaar in de jury.

Ik vroeg me de hele tijd af waarom ik Gover zo aangenaam vond. Maar nu weet ik het: zijn humor gaat heel zelden ten koste van anderen en is vooral heel self-deprecating. Is verademend.

ik ben ZO blij dat Van Peel er uit ligt en niet Gover, want nu is het programma gewoon ineens weer tof om naar te zien.

Gover is inderdaad zeer allround, je moet er maar eens op letten. 80% van de vragen heeft hij altijd correct.
Idd, en hij stopt ook gewoon op tijd als hij klaar is met doelgericht dingen te antwoorden. Die weet ook over alles veel. Niet meteen iemand van wie ik verwacht dat die veel over de koers weet om maar iets te zeggen.

Vind het jammer dat Yannick er zo snel uitlag zowel in de verraders als in humo had die zinnige dingen te zeggen imo en laat die in een aflevering met Radja, Dikke, Arno, Charlotte, ... spelen en die ligt er zeker niet uit. Wel blij dat er terug sprake is van enig quizniveau... . En Gover is top.

Zeker in deel 1 erg goed gelachen met Gover :biglaugh:

Tot de filmpjes-ronde leek het quiz-niveau ook best erg goed, maar dan viel het wat in elkaar. Toch serieuze gaten bij Yannick en Kaat in de filmpjes-ronde (en in de finale)... of het was de stress die het teveel overnam.

Zeker in deel 1 erg goed gelachen met Gover :biglaugh:

Tot de filmpjes-ronde leek het quiz-niveau ook best erg goed, maar dan viel het wat in elkaar. Toch serieuze gaten bij Yannick en Kaat in de filmpjes-ronde (en in de finale)... of het was de stress die het teveel overnam.
Yannick is fel door z'n management gepusht om overal in beeld te komen (Verraders, DSMTW, ..) om zijn shows in gang te trekken. Ik vermoed overmand door de stress omwille van prestatiedrang.

In ek geval weeral een comedian die niet erg grappig uit de verf kwam alleszins. Was een flauwe aflevering, de jury zat er ook maar voor spek en bonen uiteindelijk, het is duidelijk dat ze veel richting Gover proberen te pushen omdat dat uiteindelijk de enige is die er voor zorgt dat het daar een beetje interessante televisie is.

Zo die eeuwige moppen over Erik zijn tanden, of de Yannick die mega flauwe moppen maakt over Boeva zijn gestalte ... that ain't it.

In ek geval weeral een comedian die niet erg grappig uit de verf kwam alleszins. Was een flauwe aflevering, de jury zat er ook maar voor spek en bonen uiteindelijk, het is duidelijk dat ze veel richting Gover proberen te pushen omdat dat uiteindelijk de enige is die er voor zorgt dat het daar een beetje interessante televisie is.

Zo die eeuwige moppen over Erik zijn tanden, of de Yannick die mega flauwe moppen maakt over Boeva zijn gestalte ... that ain't it.

Ik heb Yannick ooit in de Joker gezien en vond hem toen eigenlijk best goed als beginnende komiek. Idem wat zijn passage in WTTAA betreft, en ik had toen zelfs niet eens door dat ik hem al eens live had gezien. Ik denk dat we de stress van een grote live-studio zoals bij De Slimste Mens echt niet moeten onderschatten.

Gover vind ik echt een fijne kandidaat en voor mij is dat een van de redenen om te blijven kijken, ongeacht de flauwe, ingestudeerde moppen en het lage niveau. Het is een mindless laatavondprogramma verpakt als quiz en af en toe duikt er eens iemand op die je aangenaam verrast. Idem met Felix, al snap ik de verdeeldheid. Benieuwd wat het gaat geven als die samen in een aflevering gaan zitten.

Tickets gewonnen voor in december voor de slimste ploeg, ben is benieuwd wel, zal wel proper gedaan zijn vermoed ik.

Hier al iemand aan meegedaan dit jaar of vorig jaar?

Ik heb Yannick ooit in de Joker gezien en vond hem toen eigenlijk best goed als beginnende komiek. Idem wat zijn passage in WTTAA betreft, en ik had toen zelfs niet eens door dat ik hem al eens live had gezien. Ik denk dat we de stress van een grote live-studio zoals bij De Slimste Mens echt niet moeten onderschatten.
Ik moet ook eerlijk zeggen, ik had Yannick Noben voor het eerst gezien in Comedy Cup 2024 en ik vond hem toen één van de grappigste deelnemers.

Terug
Bovenaan