De Slimste Mens ter Wereld 2024

Heb Roosje volgens mij nog niets grappigs horen zeggen van al de afleveringen, en het maakt het pijnlijk dat ze het wel steeds probeert door zo fel te doen. Daphne begin ik eigenlijk leuker en leuker te vinden.

Ben wat aan het inhalen na 2 weken verlof, ik zit nu aan de aflevering waarin Roosje er bijkomt, diejen Timon kan ik echt niet hebben. Wat een ongelooflijke stresskip.

Die Daphne gaat wel echt als een trein door de vragen, indrukwekkend.

Roosje weet ook wel veel, maar ik begrijp haar humor gewoonweg niet. "Hier is een bezem, muizen kapotkloppen" ???

Die Roosje was zo verschrikkelijk. Ik heb me elke aflevering meermaals aan haar geërgerd. Blij dat ze eruit logt, jammer dat ze terugkomt

Moshin kende ik niet, maar wel een zalige kerel..

Jury zit wat grapjes te maken over de lettertjes van LGBTQIA+, waarop madame de woke moraalridder er broodnodig moet tussenkomen om te zeggen dat het instuderen van die letters een kleine moeite is om een groep mensen een ondersteunende gemeenschap te laten hebben waarmee zich kunnen identificeren.

Ja, uiteraard, inhoudelijk akkoord, maar het is van die belerende woke praat dat ik werkelijk de kriebels krijg.
Vooral wanneer het dan nog eens op die manier wordt neergezet om de humor te counteren en de juryleden een slecht gevoel te geven.

Jury zit wat grapjes te maken over de lettertjes van LGBTQIA+, waarop madame de woke moraalridder er broodnodig moet tussenkomen om te zeggen dat het instuderen van die letters een kleine moeite is om een groep mensen een ondersteunende gemeenschap te laten hebben waarmee zich kunnen identificeren.

Ja, uiteraard, inhoudelijk akkoord, maar het is van die belerende woke praat dat ik werkelijk de kriebels krijg.
Vooral wanneer het dan nog eens op die manier wordt neergezet om de humor te counteren en de juryleden een slecht gevoel te geven.
Sowieso mogen die lettertjes met een korreltje zou genomen worden. Alsof bijvoorbeeld elke aseksueel zich door die gemeenschap ondersteund zou willen zien worden. Die groep is zo breed en divers geworden dat er binnen de groep ook weer tegenstellingen zijn te vinden. Niet iedereen heeft nood aan een letter of een vakje om zich in te steken om erbij te horen.

Onbekijkbaar vandaag met al die brulboeien.
Toen ik de jury zag, heb ik het gewoon afgezet.
Hoe dat ze bij de productie denken dat het een goed idee is om twee lawaaimakers samen te zetten, is mij een raadsel. De meerderheid van de kijkers gaat dit toch onaangenaam vinden?

Vond die Anastasya best wel te pruimen (pun intended).
Eigenlijk nog grappig en in elk geval aangenamer om naar te kijken dan de rest van het gezelschap...

Met Daphne erbij wordt het gewoon saai. Precies of de eindstand ligt al vast aan het begin, hoog tijd dat die er uit vliegt.

Eigenlijk selecteren ze elk jaar wel interessante deelnemers, maar ze hebben uiteraard niet in de hand wie er lang inblijft. Ze zullen het zelf waarschijnlijk ook graag anders gezien hebben.

- Victor Schelstraete: bijzonder grappig, deed mij inderdaad soms ook aan Chris Van den Durpel denken
- Mohsin Abbas: had er veel langer moeten inzitten. Net niet lang genoeg om zijn carrière een boost te geven, zoals bij Jeroen Leenders vorig jaar
- Xander de Rijcke: wel al gekend, maar had zeker langer mogen blijven
- Hanne van K3: 😘
- Anastasya Chernook: voor mij nog altijd niet duidelijk wat die in het leven doet, maar saai was ze niet
- William Bouva: fijne comedian, ad rem ook, had zeker voor meer sfeer nog kunnen zorgen

Maar wie blijft er dan lang plakken? Die Daphne, Roosje, Timon, ...
Die laatste wel sympathieke gast, maar nu ook niet echt humoristisch of speciaal.

Die Daphne zit ook zo echt hints te geven naar werkaanbiedingen en om BV te worden. Totaal niet grappig, want je voelt dat ze het gewoon meent.

Tja, je kan zeggen wet je wil over DSMTW, maar ergens kan je je wel niet verstoppen, en komt je ware persoonlijkheid toch op één of andere manier bovendrijven.

Terug
Bovenaan