De Slimste Mens ter Wereld 2024

Gisteren de eerste aflevering met Xander bekeken. Hetgeen me nog het meeste stoort zijn eigenlijk de quizvragen die gewoonweg geen quizvragen zijn.
In de finale: noem de meest gespeelde muziekinstrumenten, noem de meest verkochte keukentoestellen, etc. Mijn zoontje van 3 kan dit opnoemen.

Dit programma is een karikatuur van zichzelf geworden, schrijnend om te zien.
Ik stop met kijken.
Ik zag die Daan ook alle personages uit Frozen opnoemen maar dat waren geen antwoorden, wat hij niet gevonden had was "Oscar" 🤡

Debiel dat zo'n zaken nog steeds antwoorden zijn.
Ik heb het toen afgezet.

Xander maakt toch net veel meer furore, nu hij meer mainstream wordt opgepikt?

Of dat een goede zaak is, is een ander verhaal.
Idd. Hij is bezig furore aan het maken op StuBru, en bij uitbreiding bij VRT. Hij is als het ware mainstream aan het gaan.
Op zich geen probleem mee, hij gaat daar allicht mooi zijn boterham mee verdienen en iets "stabiel" hebben.
Maar alles waardoor ik ooit fan van hem ben geworden is hij mee gestopt (stand-up, mosselen,...)

En dat er tussen de 40 (?) kandidaten wel eens iemand tussen zit die irritant kan zijn, dat lijkt me nogal vanzelfsprekend.
Van de 6 kandidaten die nu al gepasseerd zijn zijn er al 3 bij die ik "moordlustopwekkend" irritant vind. (Daan, Raven, Jonathan). Tess vind ik ook irritant als sportanker tijdens het WK, maar in DSMTW vond ik haar goed meevallen.

En 7 die nog moeten komen waarvan ik al weet dat ik ze irritant vind.
Ik vind er (voor mij dan) dit jaar opvallend veel irritante personen tussen zitten.

Twitter is niet meer op zijn hoogtepunt, dus Xander maakt minder furore dan vroeger. Dus hij moet wel in de picture blijven; gewillig met James in hetzelfde programma is de ideale manier.

Gaat het dan over zijn twitter carrière of zijn algemene ?

Want zijn HHVB gaat toch wel vrij vlot
Met 6 lotto's , en daar had hij DSMTW niet voor nodig...

De laatste try out heette Xander probeert dingen uit. Er zit dus wel meer dan hhvb aan te komen op stand up gebied. Of hij terug de cc's gaat afgaan of een zaal afhuurt en het publiek naar hem laat komen dat is nog afwachten. Hoe cc's volgrnd hem op het einde van covid omgingen met artiesten heeft hem wat geaffronteert dus dat weet ik nog niet.

Jonathan mag er snel uit van mij. Ik heb soms moeite met te begrijpen wat hij vertelt, precies alsof hij praat met zijn mond vol eten. Voor de rest precies nog geen last gehad van irritante deelnemers. Raven de eerste 5 minuten eergisteren misschien, maar dat was snel over.
Het is vooral weer de jury die het maakt of kraakt, en daar vond ik Ella Leyers serieus tegenvallen.

Ik vind het vooral frappant dat elke keer De Slimste Mens op tv komt, mensen komen zeggen dat ze er niet meer naar kijken. Welke meerwaarde heeft het om een topic op te zoeken over een programma, waar je niet naar kijkt, om te gaan zeggen dat je er niet naar kijkt? En dat er tussen de 40 (?) kandidaten wel eens iemand tussen zit die irritant kan zijn, dat lijkt me nogal vanzelfsprekend.
Dit. Ik kijk ook niet naar de Slimste Mens met de gedachte om een serieuze quiz te bekijken. Da's puur entertainment.

Ik ga wel akkoord dat die 'oscar' antwoorden achterwege mogen gelaten worden en als bi heb ik mijn portie gays op tv nu ook wel al gehad :unsure:

Ik vind het vooral frappant dat elke keer De Slimste Mens op tv komt, mensen komen zeggen dat ze er niet meer naar kijken. Welke meerwaarde heeft het om een topic op te zoeken over een programma, waar je niet naar kijkt, om te gaan zeggen dat je er niet naar kijkt? En dat er tussen de 40 (?) kandidaten wel eens iemand tussen zit die irritant kan zijn, dat lijkt me nogal vanzelfsprekend.
Ook vooral mensen die deze 'quiz' nog steeds serieus nemen 😛

Maar alles waardoor ik ooit fan van hem ben geworden is hij mee gestopt (stand-up, mosselen,...)
HHVB in de Lotto Arena zou ik nog wel altijd bestempelen als stand-up.
Vorig jaar gezien (live, niet op streaming of tv) en was echt top!

Goeie aflevering. Jelle en Manu goeie jury, die droge opmerkingen van Raven zijn ook top. Jonathan was minder druk dan verwacht
Inderdaad, goeie aflevering. En die Jonathan was inderdaad zeer correct en aangenaam.

Toch ergens jammer dat het nu quasi puur een entertainment quiz is. Toch wel nostalgie naar de tijd dat Bart de Wever, Freek Braekman, etc historische gebeurtenissen zaten aframmelen met jaartallen en alles bij

Hoe weinig wist die Jonathan?

Cindy Crawford, Harrison Ford & Gorbatsjov...wist hem niks over :wtf:

Terug
Bovenaan