De Slimste Mens Ter Wereld 2023

Je kon het eigenlijk al zien in de einduitslag van de gewone reeksen

Alex, Jeroen , Robin
Overleefden meestal de finale, maar normaal te "zwak" voor de slimste mens te winnen.

Jacotte speelde Charlotte eruit en zat altijd met Guga dus die is moeilijk te beoordelen of Charlotte net een slechte dag had.
Maar ik vond Charlotte soms niet zo goed spelen, zeker dat finalespel speelde ze niet snel en was er daar die aflevering dat ze haar bijna 100 seconden liet zakken.

Prono qua quizkennis:
1. Guga
2. Jacotte
3. Charlotte

Maar je moet in DSMTW geluk hebben met welke vragen je krijgt

Het is altijd maar wat je weet qua vragen he, Run had ik nooit opgekomen van Milk Inc, het fragment van Jacotte had ik wel alles gehad... .

Jacotte en Guga gaan gewoon in de finale uitmaken wie wint, imo. Ik zie Pront, Adigéry en Agnew daar weinig tegen doen tegen die twee.

Ze zeggen in het liedje natuurlijk wel duizend keer 'I'm gonna run run, run to you i'm gonna run run..." 😅
Als je eens naar compilaties kijkt van de oudere seizoenen, zie je toch een groot verschil in moeilijkheidsgraad. Ergens wel spijtig, had graag gezien hoe een Jacotte en Guga het zouden doen moesten de vragen wat moeilijker zijn.

Charlotte! :love:
Ze deed me wel nog stressen door zo lang door te denken telkens, en zeker eens ze onder de 100 ging, had Pront toch wel het voordeel. Maar wat voor idioot gemakkelijk laatste vraag weer.

Het verschil in niveau qua vragen is wel heel erg nu.
Eric heeft letterlijk op Q music gezegd paar dagen geleden dat het meer een entertainment programma is geworden, zodat iedereen kan meedoen, dan een moeilijke quiz zoals de eerste seizoenen.

En kunnen we nu stoppen met zagen?

Eric heeft letterlijk op Q music gezegd paar dagen geleden dat het meer een entertainment programma is geworden, zodat iedereen kan meedoen, dan een moeilijke quiz zoals de eerste seizoenen.

Kan ik in volgen, maar in de finaleweek mag het niveau toch ietsje omhoog imo. Je speelt dan per slot van rekening met de beste kandidaten van dat seizoen.

Als hij tijdens diezelfde finaleweken zelf zegt: ‘en zijn nu geen gemakkelijke vragen meer’ dan kan en mag er daar zeker op gezaagd worden.

Snap dat er vele kijken omwille van hetgene het ooit geweest is en hopen dat er een combinatie kan gemaakt worden. Ik wil gerust die 3 6 9 skippen als daar de focus ligt op het amusementsgehalte. Maar vanaf de filmpjes en de finale hoop ik telkens net een hogere moeilijkheidsgraad. Helaas is dit niet meer het geval en kijk ik enkel nog eens tijdens het zappen.

Ik vloek ook regelmatig over het niveau van de vragen maar toch zitten we imo nog met de 3 beste quizzers van het seizoen nog in de eindfase.

Goh, ik kijk eigenlijk zelf ook maar voor 2 dingen: 1. om zelf mee te kwissen (en versteld te staan hoeveel sneller de topkandidaten zijn), 2. om eens goed te lachen.
Want los van het niveau van de vragen zijn er nog wel zaken verre van optimaal. Bvb hoeveel seconden er te winnen/verliezen zijn. Op dat vlak weegt die laatste ronde bvb enorm zwaar door, waardoor de onderlinge scores nog alle kanten op kunnen. Dat maakt het natuurlijk ook wel deels leuker, maar zorgt bij sommige kijkers ook voor frustratie omdat de moeilijkheidsgraad daar ook enorm verschilt, en de kandidaat dus gered/genekt kan worden door welke vraag hij krijgt. Omgekeerd is die eerste ronde compleet overbodig eigenlijk (en zeggen dat je na die eerste ronde eigenlijk al bijna halfweg het programma zit).

BTW... ben ik de enige die vindt dat Jacotte precies de glimlach van Max Verstappen heeft ? Daardoor komt ze bij mij (onterecht wellicht) wat arrogant over eigenlijk :).

Ook frustrerend: Filip De Winter kon blijkbaar totaal niet lachen met de grap van Soundos, en uitte zijn ongenoegen op X, met als gevolg dat nu je 99% extreem-rechtse bagger en haatberichten te zien krijgt als je op X nu zoekt op 'dsmtw'. 🤮

Ook frustrerend: Filip De Winter kon blijkbaar totaal niet lachen met de grap van Soundos, en uitte zijn ongenoegen op X, met als gevolg dat nu je 99% extreem-rechtse bagger en haatberichten te zien krijgt als je op X nu zoekt op 'dsmtw'. 🤮
Wat was de grap?

BTW... ben ik de enige die vindt dat Jacotte precies de glimlach van Max Verstappen heeft ? Daardoor komt ze bij mij (onterecht wellicht) wat arrogant over eigenlijk :).
Arrogant vind ik ze niet, maar ze komt wat 'geforceerd' over of zoiets. Ze 'probeert' misschien té hard?

Van alle kandidaten die er deze week nog zijn, komt ze het minst naturel over ofzo... Ze heeft natuurlijk ook nog niet zo heel lang ervaring in de showbizz en al zeker niet voor een live publiek, dus ik snap het nog wel.

Terug
Bovenaan